Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilket skilt for jeg?

Startet av Oddleif, torsdag 18. august 2016, klokken 12:20

« forrige - neste »

Beckern

Sitat fra: LMOR på søndag 12. juni 2016, klokken 23:20
Anbefaler og ha fast avreisetid satt hver dag hele vinteren, og kabelen i hver natt. Da går den ikke under +10 selv med 9A lading.
Den går godt under 10 grader, ihvertfall med eldre software. +3 til 4 grader er det laveste jeg har sett men da var ikke dette en særlig kald vinter her. Neppe stort mer enn -18 på det kaldeste, altså rett ved avreisetid. Så da har temperaturen vært høyere på natten. En skikkelig kald natt med -20 så vil nok batteriet slite med å komme over 0 med gammel software. Vet ikke helt hvordan det blir med nyere software. Det kan virke som den kompenserer litt for kulda.

LMOR

Sitat fra: Beckern på onsdag 15. juni 2016, klokken 07:50
Sitat fra: LMOR på søndag 12. juni 2016, klokken 23:20
Anbefaler og ha fast avreisetid satt hver dag hele vinteren, og kabelen i hver natt. Da går den ikke under +10 selv med 9A lading.
Den går godt under 10 grader, ihvertfall med eldre software. +3 til 4 grader er det laveste jeg har sett men da var ikke dette en særlig kald vinter her. Neppe stort mer enn -18 på det kaldeste, altså rett ved avreisetid. Så da har temperaturen vært høyere på natten. En skikkelig kald natt med -20 så vil nok batteriet slite med å komme over 0 med gammel software. Vet ikke helt hvordan det blir med nyere software. Det kan virke som den kompenserer litt for kulda.
Du mener at med forvarming hver morgen den siste uken, bruk i løpet av dagen, så vil batteriet i bilen ved avreisetidspunkt dagen etter være ca 0 grader?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Kanon

Sitat fra: Beckern på onsdag 15. juni 2016, klokken 07:50
Sitat fra: LMOR på søndag 12. juni 2016, klokken 23:20
Anbefaler og ha fast avreisetid satt hver dag hele vinteren, og kabelen i hver natt. Da går den ikke under +10 selv med 9A lading.
Den går godt under 10 grader, ihvertfall med eldre software. +3 til 4 grader er det laveste jeg har sett men da var ikke dette en særlig kald vinter her. Neppe stort mer enn -18 på det kaldeste, altså rett ved avreisetid. Så da har temperaturen vært høyere på natten. En skikkelig kald natt med -20 så vil nok batteriet slite med å komme over 0 med gammel software. Vet ikke helt hvordan det blir med nyere software. Det kan virke som den kompenserer litt for kulda.

Hva mener du med gammel software? Min med software fra juni 2015. Klarer alltid 10 grader på batteri. Selv etter å vært parkert i -20/25 i flere dager. Dog iplugget, da synker den ifølge min erdaring ikke under -12.  At den klarer å varme opp 300? Kg batteri fra -20 til +10 crader er egentlig interessant sånn rent fysisk. Skulle nesten ikke tro det var mulig med standardkladden

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA