Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bruke bilforsikring - regne ut bonustap i kroner

Startet av timingbeltkiller, torsdag 18. august 2016, klokken 07:46

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Kanutten på mandag 13. juni 2016, klokken 19:02
Jeg tror imidlertid den top 5 listen din er noe optimistisk sett med Tesla-øyne, selv om den i en kort periode kanskje kan se lignende ut.

Tja, kanskje?  Men dersom Tesla klarer noe i nærheten sine produksjonsmål i 2018 kan jeg nesten ikke se at det kan bli stort andeledes? Det eneste i denne listen jeg egentlig ville stille spørsmål ved er Model X. Denne kan fortsatt "floppe" og havne lengre ned, eller til og med helt utenfor listen.

Men ja, Tesla kan gå konkurs innen denne tid, eller de får noen kraftige forsinkelser i introduksjonen av Model 3. Så alt kan skje :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Kanutten

Sitat fra: Amoss på mandag 13. juni 2016, klokken 19:54
Men ja, Tesla kan gå konkurs innen denne tid, eller de får noen kraftige forsinkelser i introduksjonen av Model 3. Så alt kan skje :)

Jeg gjetter i det minste på at innen Model 3 er tilgjengelig så har det dukket opp flere interessante alternativer med tilsvarende rekkevidde.
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

Amoss

Sitat fra: Kanutten på mandag 13. juni 2016, klokken 20:29
Jeg gjetter i det minste på at innen Model 3 er tilgjengelig så har det dukket opp flere interessante alternativer med tilsvarende rekkevidde.

Det anser jeg også som sannsynlig. Det jeg ikke anser som sannsynlig er at disse er klare for å masseproduseres - med tilgang på nok batterier - i slike antall at de rekker inn på denne listen alt i 2018.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Amoss på mandag 13. juni 2016, klokken 20:43Det anser jeg også som sannsynlig. Det jeg ikke anser som sannsynlig er at disse er klare for å masseproduseres - med tilgang på nok batterier - i slike antall at de rekker inn på denne listen alt i 2018.
Enig. Hvis de store bilprodusentene kommer med slike biler innen 2018, så vil de neppe ha den nødvendige produksjonskapasiteten til å komme seg inn på listen. Mest trolig vil de i første omgang begrense markedene der de selger bilene, til f.eks Norge og California. Og det er ikke sikkert den vil være lett å få tak i.

Det hender ganske ofte at folk som f.eks har lyst på en Kia Soul EV kan møte slike holdninger hos forhandlerne: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/kia-soul-ev.23893/page-9#post-952178 Forhandlerne er ganske horrible til tider, i land der elbilsalget ikke er veldig stort.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA