Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av xderia, onsdag 17. august 2016, klokken 20:42

« forrige - neste »

xderia

Stemmer det at øvre høyre pinne skal sitte lenger inn enn venstre øvre pinne? Se bilde.
70D Deep Blue

mogu

Lyser UMC rødt? Eller er UMC tilsynelatende ok?
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Lynet

Ser ut som den pinnen har mistet festet og er blitt skjøvet innover. Ta en spisstang og trekk litt forsiktig i den.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

RaBalder

Rav4_EV

Pilotpinnen skal være korteren enn de andre. Dersom kontakten blir dradd ut skal pilotsignalet brytes før pinnene med strøm slik at lasten kan kobles ut før alt er separert og kan skape lysbue.

Å dra den ut med tang er et veldig dårlig råd. :'(
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

N00b

1. Sjekk at det faktisk er strøm i kontakten. Lyser det noe i UMC ladekladd?
2. Om strøm, prøv svenskeknappen på UMC, den er bak.
3. Hvis ingenting av dette hjelper prøv å ta kabelen ut av kontakten, legg den på et varmt sted en dag.

Eller så ringer du Tesla å hører hva de har å si :-)

xderia

Det lyser ett grønt lys i UMC. I går ladet den en time så stoppet det igjen.
70D Deep Blue

Havebigfun

Tror ikke det er hensiktsmessig at du driver med videre diagnostikk- feilen er sannsynlig i bilen/kontakten. Bil som ikke lader har høyeste pri hos Tesla- ta kontakt med de/ møt opp på servicesenter i morgen tidlig.

krl

Prøv med en annen UMC hvis du har mulighet til å låne av noen.. Dersom bilen lader greit da, så er UMC-en defekt. Men vær forberedt på spørsmål som "har du brukt skjøteledning", "lader du i regnvær" etc. når du leverer den på reklamasjon...

xderia

Sitat fra: krl på søndag 12. juni 2016, klokken 10:31
Prøv med en annen UMC hvis du har mulighet til å låne av noen.. Dersom bilen lader greit da, så er UMC-en defekt. Men vær forberedt på spørsmål som "har du brukt skjøteledning", "lader du i regnvær" etc. når du leverer den på reklamasjon...

Jeg lader ute også når det regner. Dekkes dette ikke av garantien?
70D Deep Blue

krl

Jeg ble fortalt dette når jeg byttet min på garanti. Nå hadde jeg riktignok ikke ladet ute i pøsregn, så sånn sett vet jeg ikke hvor mye de ville kranglet på det dersom dette var tilfellet.

Poenget er visstnok at UMC ikke er IP67-ratet, og dermed tåler den ikke hardt regnvær. Litt lett yr går greit.

For all del ikke rør pinnene på UMC-en som enkelte foreslår. Det vil effektivt drepe alt du har av garanti. La Tesla ta seg av feilsøkingen hvis du ikke får ladet på to-tre forskjellige stikkontakter. Test gjerne både hjemme og et annet sted, slik at du utelukker andre feil på det elektriske anlegget ditt. Selv naboens jordfeil kan i enkelte tilfeller påvirke UMC-en....

Ampéreson

Sitat fra: xderia på søndag 12. juni 2016, klokken 18:59
Sitat fra: krl på søndag 12. juni 2016, klokken 10:31

Jeg fikk ny UMC, de ringte meg og ba meg bytte. En måned senere sluttet den nye å fungere, grunn, jeg hadde brukt den i regnvær. UMC lyste rødt. Dette var ikke jeg informert om og tok det for gitt at den var vanntett, noe annet ville vært idiotisk tenkte jeg. Fikk faktisk ny på goodwill :) rimelig fornøyd.
2014 P85+ Grønn
Model Y Performance, forhåndsbestillt

BømloBjørn

Sitat fra: xderia på søndag 12. juni 2016, klokken 18:59

Do not use the Mobile Connector when either you, the vehicle or the Mobile Connector is exposed to severe rain, snow, electrical storm or other inclement weather.

fra manualen for umc...

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk

Muffinman

Viktig å sjekke værmeldingen før man plugger i for natta når man er på tur med andre ord :)

Roma

En ladekabel som ikke kan ligge ute i regnvær? Gjelder dette samtlige andre ladekabler ute på markedet også?

Ladekabelen er en av Teslas akilleshæler. Jeg har hatt 4 stk. Ingen feilet på samme måte.

Noen som har god erfaring med tredjepartsmerker som ikke feiler "like mye". Skal jeg være trygg på tur så må jeg nesten kjøpe en ekstra... sukk  :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA