Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av KetilCom, onsdag 17. august 2016, klokken 20:40

« forrige - neste »

KetilCom

VW e-Golf, Pacific blue u/varmepumpe , levert 13.jan 2015

eskigolf

Litt styr og tidkrevende dette...
Holder på å pakke ut filene nå, har du merket noe nytt på norgeskartet ?
e-Golf bestilt 3. juli 2014, Night Blue Metallic, Marrakech, med VP, hentet 6. mars 2015.

e-Gorm

Mvh e-Gorm.

VW e-Golf, 2016 mod,
18" Marseille felger med Pirelli Cinturato P7 225/45

gamer73

kart? E-golfen går jo ikke så veldig mye lenger enn der jeg uansett når med sykkel og er lommekjent så;)

e-curious

Oversikt over endringer i kartet:
http://vw.navigation.com/cms/page.whatweveadded/en_US/VWNA/USD
Desverre viser den ikke hva som er endret de ulike stedene.

MarkusN

Oppdatert nå, ser at det er oppdatert med flere endringer i Bergensområdet og rundt Voss. Bra saker, takk for tipset!

Jan.Martin.Grindheim61

Blei positivt overasket over at  ein god del av Hurtigladestasjoner nå var komme med og på nyeste kartoppdatering :-)  :D..    Lit enklare en manuelle POI  å så varsler bilen kor ein kan lade.. 

Thomas N

virker dette på en e-golf fra 2014? levert august 2014.
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

SteinarSun

Sitat fra: Thomas N på onsdag 14. september 2016, klokken 21:00
virker dette på en e-golf fra 2014? levert august 2014.
ja , i alle fall på min som var levert i august 14...
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

e-Gorm

Sitat fra: e-Gorm på mandag 13. juni 2016, klokken 20:07
Sitat fra: KetilCom på fredag 10. juni 2016, klokken 23:32
Hei!

Navigon har akkurat oppdatert kartene til b.la. Discovery Pro:

http://vw.download.navigation.com/automotive/VW/MIB2/MIB_High2_Single_File_EU/P153_N60S5MIBH3_EU_NT.7z

Mvh
KetilCom

Gjelder denne for 2016 e-Golf også? Noen som vet? Finner ikke 2016-modell på nedlastingssiden;
http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-NavteqEurope-Site/en_GB/-/GBP/View-Promo?Page=VW_Europe&NewLocaleID=en_GB&NewDomainName=Navteq-NavteqEurope-Site&cwt=application/ApplicationFrame_campaign_light

VW, dette er jo bare surr. for et dårlig system for oppdatering av kart!!!!.(for min del)

Jeg har en 2016 e-Golf, levert i mars 2016.
Jeg fulgte lenken for å finne ut om det finnes oppdatering. (har vært inne tidligere, men da kunne en ikke velge 2016-modeller i lista)
Denne gangen fant jeg mitt system: Discovery Pro, som passet til 2016 model. Der ble det liste opp at det var kommet nye kart i mai 2016. - Men filen er 27GB stor !!!!!!! (event kan en laste ned enkeltfiler, men hvilken passer til mitt system? Alle enkeltfiler måtte lastes ned)

OK, tok ikke lange tida å laste ned allikevel, men så var det et lagringsmedium som skulle passe. Hadde en 32GB USB-stick liggende. Tenkte å prøve denne. Fikk pakket ut alle filene (tok sin tid). Kobler til stick'n i usb-inngangen i bilen og venter på at kart skal oppdateres.
Venter litt, og der dukker det omsider opp en melding:

"FEIL: Ingen tilgjengelige data. sett inn en kilde med data for programoppdatering eller kontroller kilden"

Hmm, hva betyr dette? Finnes det ikke kartdata allikevel for min 2016 e-Golf som er levert i mars? Det står jo på nedlasting-siden at det er kommet nye kartoppdateringer i mai 2016. Eller betyr det at det er noe feil med filen?

Så oppdager jeg at en ikke kan bruke USB-inngangen. En må bruke SD-kort 1 eller 2. Pokker, jeg har ikke så store SD-kort liggende. Kjapp tur til Claes Ohlson.
I følge "Step-by-step guide to updating maps" ble anbefalt å kjøpe et class 10 SDHC kort på minst 32GB, det hadde de selvfølgelig ikke inne. Det ble et 64GB class 10 SDHC til kr 799.-
Alle filene ble kopier over på ny minnebrikke, og kortet ble stukket inn i SD1-slot. Jeg venter i spenning.....

Nei: "FEIL: Ingen tilgjengelige data. sett inn en kilde med data for programoppdatering eller kontroller kilden"
Prøver å bytte til SD2-slot, samme feil...pokker!!

Nå har jeg jo gjort alt som står i feilmeldinga: Jeg har jo kontrollert at det er tilgjengelige data, jag har satt inn et SD-kort på minst 32GB av typen class 10 og SDHC type, og jeg har kontorllert kilden opp til flere ganger.

Hva er det denne feilmeldingen betyr VW??
Det står "Programvareoppdatering". Mener dere programvare til MIB II eller mener dere kartoppdatering? Betyr det kanskje at det ikke finnes oppdatering til 2016 e-Golf, selv om kartene er fra mai 2016??

mye bortkastet penger og tid.

FUSTRERT  :o

Mvh e-Gorm.

VW e-Golf, 2016 mod,

OlafGTE

Sitat fra: e-Gorm på mandag 19. september 2016, klokken 11:3864GB class 10 SDHC
Hvilket filsystem har du formatert det med? NTFS eller exFAT? Lurer på om dette kan ha noe å si. Prøv exFAT hvis du ikke allerede har gjort det.

e-Gorm

Sitat fra: OlafGTE på mandag 19. september 2016, klokken 12:06
Sitat fra: e-Gorm på mandag 19. september 2016, klokken 11:3864GB class 10 SDHC
Hvilket filsystem har du formatert det med? NTFS eller exFAT? Lurer på om dette kan ha noe å si. Prøv exFAT hvis du ikke allerede har gjort det.

Har prøvd med forskjellige filsystem, ser ikke ut til å fungere. :(

Prøvde også å legge alt som ligger i mappa MIB2 (regner med dette er for 2016 MIB II) på roten av SD-kortet (ca 4,5GB data). Når jeg da stakk inn SD-kortet så virket det som om systemet fant ut at dette var en oppdaterings SD-kort. (kom en mld på toppen av skjermen at oppdateringsdata funnet eller noe slikt)
Uansett, samme feilmelding dukket opp som tidligere.

En annen ting; en av filene i MIB2 mappa er datert i januar 2016 (altså før jeg fikk levert min bil i mars)
Hele oppdaterings-filen (den på 27GB) er datert i 1984!!!!

Jeg tror årsaken er at min bil allerede hadde oppdaterte kart, at kartene var klar i januar, og lagt inn på systemet mitt før jeg fikk bilen.

Det hadde vært fint om det kom en melding om dette når en holder på med oppdateringen. Mye bortkastet tid og penger!! :(

Les mer om Kyrre som hadde tilsvarende problemer med sin VW e-Golf i 2015:

http://www.kyrre.no/index.php/e-golf/726-jeg-snakker-med-lyspaera-mi-eller-jeg-provde-a-oppdatere-navigasjonen-i-bolt-idag
Mvh e-Gorm.

VW e-Golf, 2016 mod,

Jørgen Kristoffersen

En liten obs til Mac-brukere der ute: lån en Windows-maskin når du laster over dataene på SD-kortet. Sleit lenge med dette før det viste seg at Mac legger inn skjulte filer i alle kataloger når kortet er formatert som exFAT (dette for å journalføre filsystemet). Da stemmer ikke den såkalte checksummen, og installasjonen går ikke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA