Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hjelp til "tyding" av sikringskap

Startet av Caffe, onsdag 17. august 2016, klokken 18:01

« forrige - neste »

Caffe

Er de første bilene med EK-registrering kommet på veien?
--------
Oslo
Blå LEAF 2013 mod.
Svart Tesla S 85 2015 mod.
Blå Tesla S 2019 LR raven

Olee

Har ikke sett noen ennå, men det nærmer seg nok! :)


Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Tranquil

Så en EK-registrert Tesla i går på E6'en ved Moss.
Hvit EK106...-ett eller annet.
Startet med El-Saxo som fikk et kort liv...
C-Zero til kona og eNV-200 som jobbebil.

Ingeniøren

Glad jeg har EL-bil og ikke EK-bil, mye letter sagt liksom  8)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

DagfinnN

Sitat fra: Tranquil på søndag 03. juli 2016, klokken 21:07
Så en EK-registrert Tesla i går på E6'en ved Moss.
Hvit EK106...-ett eller annet.
Møtte en EK i Molde i går. Tesla har "butikk" på rådhusplassen i sommer. Tror det var en demobil.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Øystein16

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 05. juli 2016, klokken 21:11
Glad jeg har EL-bil og ikke EK-bil, mye letter sagt liksom  8)

Ja, mykje enklare. Eg vaks opp med L-bilar. :-)

pwb

#8
Blir vel en del nå som kjøper seg EK siden de da kan kjøre i kollektivfeltet hele tiden/over alt (foreløpig i hvertfall).


Se der ja, er allerede endret (28. juni ser det ut til).
"Underskilt kan begrense adgangen til kollektivfelt

Adgangen til et kollektivfelt kan begrenses på ulike måter ved bruk av underskilt. Underskilt kan f.eks. angi at bestemte grupper av kjøretøy ikke har adgang til feltet, eventuelt ikke har adgang til kollektivfeltet på visse tidspunkter i døgnet. Eksempelvis vil et underskilt med teksten «Gjelder ikke elmotorvogn» bety at elektriske motorvogner ikke har adgang til aktuelt kollektivfelt. Denne underskiltteksten innebærer at alle elektriske motorvogner omfattes, uavhengig av hvilken bokstavkombinasjon disse har i kjennemerket (for eksempel EL, EK). Underskilt kan dessuten angi betingelser for tilgang til kollektivfelt, f.eks. kreve at man har med minst en passasjer. Denne typen begrensninger gis i hovedsak for å sikre kollektivtrafikkens framkommelighet på visse strekninger.   "

bruisepristine

Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

bruisepristine

Sitat fra: Elmo på søndag 17. juli 2016, klokken 13:08

Whats new ?? Det har vært bestemt leeenge

Oi, beklager !! Jeg har ikke sett dette nevnt i media eller her inne før.
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Myrvang

Fikk EK133XX da jeg kjøpte ny bil i dag, så går unna med EL-bilsalget om dagen.
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Elmo

Sitat fra: Myrvang på tirsdag 19. juli 2016, klokken 00:52
Fikk EK133XX da jeg kjøpte ny bil i dag, så går unna med EL-bilsalget om dagen.

"Størrelsen" på EK-nummeret sier egentlig ingenting om antall solgte biler. Skiltene leveres ut i bolker til forhandlere og vegstasjoner, og de bruker dem som de måtte ønske.
Så til tross for at du fikk 133xx så er det nok ikke stort flere enn ca 500 som er brukt i serien.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Myrvang

Sitat fra: Elmo på tirsdag 19. juli 2016, klokken 23:21
Sitat fra: Myrvang på tirsdag 19. juli 2016, klokken 00:52
Fikk EK133XX da jeg kjøpte ny bil i dag, så går unna med EL-bilsalget om dagen.

"Størrelsen" på EK-nummeret sier egentlig ingenting om antall solgte biler. Skiltene leveres ut i bolker til forhandlere og vegstasjoner, og de bruker dem som de måtte ønske.
Så til tross for at du fikk 133xx så er det nok ikke stort flere enn ca 500 som er brukt i serien.

Er klar over det, da det fortsatt registreres biler langt nede på EL fortsatt, men går alikevell unna med salget, er ikke lenge siden det var 50.000 biler i landet, nå er det 70-80.000?
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA