Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rykter om hel-elektrisk versjon av kommende 3-serie

Startet av opelgt, onsdag 17. august 2016, klokken 15:46

« forrige - neste »

opelgt

Da kom dagen jeg mistet en bar,11 igjen ;).
Bilen har gått ca 115 000 km,og går ca 12-13 mil nå i trønder sommer på en lading.
Flere 12 mod som har mistet..og dette er vel permanent? Ingen vits i balansering av celler etc?

Einar_S

Det kan jo være verd forsøket å fullade for så å kjøre til skilpadde etpar ganger for å gi kapasitetsmåleren litt voksenopplæring?

Men det er nok for sent, for iflg. WSM er det ganske stor hysterese på kapasitetsvisningen.
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

leafnor

95000 km og 2012. SOH på 86 så blir vell uten en strek inen vinter, og i allefall neste vår.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

nr1rayner

Såvidt jeg vet er en mistet bar..en mistet bar, og kommer ikke tilbake.
Ca 85% restkapasitet på 100'km og 4 år må vel sies å være bra. Det er vel også sånn ca det produsentene har anslått..
Kan i det minste slå spikeren i kista til "forståsegpåerne" som dømte at batteriet bare var å kaste etter 5år eller 100'km, hva enn som kom først  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Powerflux

Sitat fra: nr1rayner på fredag 10. juni 2016, klokken 21:30
Kan i det minste slå spikeren i kista til "forståsegpåerne" som dømte at batteriet bare var å kaste etter 5år eller 100'km, hva enn som kom først  ;)

Haha, så sant ;D
Har diskutert dette med mang en ignorant tulling og pepret på med fakta.
Min egen bil, en 2013 1. gen Leaf har nå 77500 km på seg og LeafSpy rapporterer 91% SOH.
I praktisk bruk er rekkevidden redusert med noen få hundre meter på de faste målepunktene jeg bruker.

Ikke værst i det hele tatt!!

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

leafnor

Sitat fra: Einar_S på fredag 10. juni 2016, klokken 18:25
Det kan jo være verd forsøket å fullade for så å kjøre til skilpadde etpar ganger for å gi kapasitetsmåleren litt voksenopplæring?

Men det er nok for sent, for iflg. WSM er det ganske stor hysterese på kapasitetsvisningen.
Som mye omtalt, batteriet rapporteres å ¨være friskere en periode etter hurtigladinger. Jeg tror det kun er "voksenopplæring", og ingen virkelig økt lagringskapasitet. Kun beregning.
For kjemien kan vel ikke endre seg med hardere bruk? Uansett, det tar kun 2-3 dager med saktelading igjen til verdier er som de var.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Arnt Helge

I helgen mistet min norske Leaf 2012 en bar på batterikapasitet. 4 dager før sin 4-årsdag. :-)
Har kjørt i overkant av 68k km, hurtigladet 145 ganger. SOH = 84%, hoppet direkte fra 86 til 84. Når bilen fullades vises ca 91,5% nå for tiden på Leafspy.
Bergen: Blå Nissan Leaf siden 22.6.2012, kjøpt ny hos Nissan i Åsane, 63500 km (Pr 25.1.2016)

Bjoris

Trøsten får være at jeg mistet en bar for snart 2 år siden på min 2011 US Leaf, men den viser fortsatt 85%, har vært nede i 83%, men etter mye hardkjør kom jeg helt opp i 87%, men nå med jevnt 80%lading er jeg nede på 85% SOH igjen... Vel, sånn er livet...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

leafnor

Sitat fra: Arnt Helge på mandag 20. juni 2016, klokken 13:58
I helgen mistet min norske Leaf 2012 en bar på batterikapasitet. 4 dager før sin 4-årsdag. :-)
Har kjørt i overkant av 68k km, hurtigladet 145 ganger. SOH = 84%, hoppet direkte fra 86 til 84. Når bilen fullades vises ca 91,5% nå for tiden på Leafspy.
Hvor mange GIDS sier leafspy?
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Arnt Helge

Sitat fra: leafnor på mandag 20. juni 2016, klokken 16:37
Sitat fra: Arnt Helge på mandag 20. juni 2016, klokken 13:58
I helgen mistet min norske Leaf 2012 en bar på batterikapasitet. 4 dager før sin 4-årsdag. :-)
Har kjørt i overkant av 68k km, hurtigladet 145 ganger. SOH = 84%, hoppet direkte fra 86 til 84. Når bilen fullades vises ca 91,5% nå for tiden på Leafspy.
Hvor mange GIDS sier leafspy?

Har ikke fullversjonen av Leaf Spy, så vet ikke. Får se om jeg kjøper den og tester etter jobb..
Bergen: Blå Nissan Leaf siden 22.6.2012, kjøpt ny hos Nissan i Åsane, 63500 km (Pr 25.1.2016)

vartli

Da var det vår tur til å miste en bar. Bil levert november 2011 med 75600 km på telleren. Lader alltid til 100% og har lite hurtiglading. Kjøres rundt 40 km daglig, enkelte ganger rundt 100 km, så vi klarer oss godt om batteriet har tapt seg litt.
Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

Tellus

Har en november 2011 Leaf selv og fortsatt 12 barer i behold. Gått 69000km. Målte 11% tap for ca 1 år siden. Regner derfor med å beholde 12 barer kanskje et år til. Lader stort sett kun til 80%. Nesten aldri hurtigladet.

Arha

#12
Har fremdeles alle barer inntakt etter 4,5 år og 84000km med ca 300 hurtigladinger.  Men SOH kryper lenger og lenger ned mot den magiske grensa på 85% ifølge min månedlige avlesing via Leafspy:
Første avlesing er juli 2014.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

ragnasan

Da forsvant første bar hos meg. 5 år og 120500 km. Lader til 100% hver natt og kjører nesten 10 mil på hverdager. Har hurtigladet ca 25 ganger.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Trondheim
Nissan Leaf -2012  150 000km 19.02.19
Kjører Trondheim - Orkanger T/R daglig.
2006 Peugeot 307 SW hdi 7 seter. (reserve)

lifern

Virker som det er veldig hipp som happ når første bar forsvinner.
Kjørte over 150000 og soh på 82 når min første sa takk for seg.
SVART EUROLEAF 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA