Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av mkaut, onsdag 17. august 2016, klokken 13:08

« forrige - neste »

pudderjagar

Da er ladestasjon i Aurland (OPS Artic Road) samt AC i Gaupne ved Pyramiden senter
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

THE

Sitat fra: Kim Morten på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 23:39
Det passer meg dårlig..  :'( Skal til Skjolden fra Oslo i helgen og hadde virkelig satt pris på om en av de nye laderne i området der var satt i drift ::) Ser ikke ut til at det går å kjøre mellom Skjolden og Hemsedal med eGolfen  :-[

På Joker-butikken på Ljøsne er det en 20kW AC ladestasjon. Du vil kun få 3,3kW inn på eGolfen der, så du må i så fall beregne å stå ei stund der. Fra skjolden til Ljøsne er det 93 km og fra Ljøsne til Hemsedal er det 72 km. Jeg vet ikke hvor mange % batteri du bruker på de 9 milene fra Skjolden til Ljøsne, men du trenger vel ikke lade til 100% på Ljøsne heller?

En raskere løsning er vel å lade på Arctic Roads i Aurland og evt. kjøre tilbake til Håbakken, blir en omvei på 50 km, og 100km fra Aurland til Hemsedal. Evt. er det 110 km fra Aurland til Ål med totalt 1150 høydemeter opp fra Aurland til toppen. Ål ligger ca 450 moh, så det er ikke så mange netto høydemeter å overvinne.

Kan det være et alternativ å kjøre over Sognefjellet? Drøyt 80 km fra Skjolden til Lom (Arctic roads). 1450 høydemeter opp til toppen av Sognefjellet, men da går det jevnt nedover til 400 moh i Lom?

Med Zoe tror jeg alle disse alternativene kunne gått bra rekkeviddemessig, men jeg er usikker på rekkevidde på eGolf, men det er det sikkert noen andre som kan si om dette er realistisk. Hvis du reiser på dagtid er det jo bra temperaturer, og det blir vel også tørr og fin veibane nå til helga.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

kaiat

Det er sakteladning (16A) på Kaupanger og i Sogndal også om det skulle knipe, men det blir jo langdrygt da...

Sjekket rutealternativene med jurassictest.ch/GR? Du kan kanskje prøve egotrip.se også.

joa

Sitat fra: Kim Morten på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 23:39
Det passer meg dårlig..  :'( Skal til Skjolden fra Oslo i helgen og hadde virkelig satt pris på om en av de nye laderne i området der var satt i drift ::) Ser ikke ut til at det går å kjøre mellom Skjolden og Hemsedal med eGolfen  :-[
Med Leaf, som eg har forstått er samenliknbar med eGolf, ladar eg til 90% på Hemsedal, det rekk til Hafslo. Då er den nede på ca 10%. Har køyrt fleire gonger slik. Frå Hafslo til Gaupne går det ikkje så mykje, max 10%, fordi det er mykje nedoverbakke. Lenger hadde eg ikkje kome utan lading med Leaf. Tilbaketuren krev noko meir straum. Frå Hafslo brukar eg ca 90-95% til Hemsedal.
2019 Leaf

Kim Morten

Takk for flere gode svar! Vi tenker å spise middag i Sogndal på vei bort, så den veien bør det gå bra. Fremdeles litt usikker på hva jeg lander på mtp Aurland/Ljøsne eller andre ruter.

Sitat
Med Leaf, som eg har forstått er samenliknbar med eGolf, ladar eg til 90% på Hemsedal, det rekk til Hafslo. Då er den nede på ca 10%. Har køyrt fleire gonger slik. Frå Hafslo til Gaupne går det ikkje så mykje, max 10%, fordi det er mykje nedoverbakke. Lenger hadde eg ikkje kome utan lading med Leaf. Tilbaketuren krev noko meir straum. Frå Hafslo brukar eg ca 90-95% til Hemsedal.

Hmm, de er jo sammenlignbare så vi bør klare det og.. :P Turen til går som sagt bra, får fundere litt mer på hjemreisen.
Sort E-Golf
Oslo

THE

Hurtigladere, skur, AC stolpe og ny trafo er på plass ved Kiwi på  Røn i Valdres. Det var ikke strøm på laderne ennå, men ser ikke ut som det er mye som mangler.

Ingen spor etter ladere i Vang eller på Tyinkrysset, så det ser ut til at det foreløpig blir 100 km mellom laderne langs E16 over Filefjell. Håper Fortum i alle fall får klar enten Vang eller Tyinkrysset før vinteren.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

pudderjagar

Er da streik i kraftlaget som har Borgund og Håbakken. Fortum hadde håp om å få straum på desse 2 ladarane for 1,5 veke sidan.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Olee


PingPing

noen som vet hvordan det ligger an med hurtigladere gjennom østerdalen mellom Rena og Røros ?.  Er det noen tegn til at noe blir ferdig der snart ?

mkaut

Det har dukket opp to ladebokser på Støren, ved Domus, sammen med et skilt at "Her kommer ladestasjon for EL-biler" - så det ser bra ut :-)
Citroën C-Zero 2011 siden 2015.
VW e-Golf 2017 siden 2017.

zbk

Noen som har kjennskap til status på Vikeså, Helleland og Moi på E39 Stavanger - Kristiansand? Lyngdal og Mandal er klare.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

ThomasEL

På Fortum sine egne ladesider står det at den nye laderen ved Kiwi Mandal kun har én chademo og én combo... Noen som vet om det medfører riktighet? Var ikke kravet fra Enova minst to på hvert sted?
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Electrix

Kravet fra Enova var at det etter utbyggingen skulle være minimum 2 stk trippelladere for hver 50 km, eller 1 hver 25 km, INKLUDERT allerede eksisterende ladere som oppfyller kravene på det tidspunkt anbudet ble laget. Enova hadde et kart over disse eksisterende laderne som allerede var installert.

Hvis Grønn Kontakt da allerede har en lader på samme lokasjon vil det da kunne være nok å installere en til innen 25 km. Noen steder vil det da installeres 1, noen steder 2 og noen steder 4, alt avhengig av hva som var installert tidligere, og hva de selv og støttespillere mener det er marked for. Ser man på Fortum Fokserød så står det nå 4 hurtigladere der og 2 hurtigladere på Fortum Sandefjord selv om det er under 25 km mellom de.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

jkirkebo

Sitat fra: ThomasEL på fredag 14. oktober 2016, klokken 10:35
På Fortum sine egne ladesider står det at den nye laderen ved Kiwi Mandal kun har én chademo og én combo... Noen som vet om det medfører riktighet? Var ikke kravet fra Enova minst to på hvert sted?

Kiwi-laderne er satt opp uten Enova-støtte meg bekjent.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

pudderjagar

Da er Kiwiladrere som er satt opp med Enovastøtte også. Fortum har avtale med Kiwi om å bruke deiras parkering. Nokon plasser er da Kiwi sin avtale direkte med Fortum som gjeld. Veldig ofte vært da då montert kun 1 lader.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA