Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøpe brukt elbil, eller vente på ny?

Startet av shufu, onsdag 17. august 2016, klokken 08:10

« forrige - neste »

kula

Da er du heldig - at 10-A-VW-kabelen funker på Tesla. Saken for meg er at ladekabelen ikke vil lade, det begynner å lyse rødt på ladekladd-symbolet. Møller vil ikke bytte kabel på garanti (naturlig nok), og gjerne selge med en ny kabel til over 6.000 (noe jeg ikke var særlig interessert i , så lenge jeg da kan kjøpt bedre 16A-kabel som går både til VW og Tesla for ca 4.000... MEN heldigvis har jeg oppdaget følgende: Ladekabelen kan resettes ved å koble lader i vegg så den lyser, hold inne "0", slipp, så "1". Så virker kabelen igjen (på e-Golfen)..
TH!NK City 2008 zebra 149.000km på 6 år før batteriet takket for seg januar 2015
e-Golf fra februar 2015 23.000 km første året
TMX 75 #255 fra oktober 2016

kula

Møller på Gran vil ikke gi meg en ny 10-A-VW-kabel som funker til Tesla. Står svart på hvitt at den bare skal brukes til den bilen den ble solgt med. (Synd. Jeg vet om 4 som har VW og Tesla, bare jeg som har problemer..)
TH!NK City 2008 zebra 149.000km på 6 år før batteriet takket for seg januar 2015
e-Golf fra februar 2015 23.000 km første året
TMX 75 #255 fra oktober 2016

bertin

Jeg har hatt Golf GTE, Passat GTE, e-golf og e-up. Alle har identisk kabel og kontrollboks med schuko og maks 10A. Jeg har brukt alle på Tesla, tidligere på diverse Model S og nå også på Model X. Det har alltid fungert. Lader sort sett med 5A eller 10A som jeg kan justere både fra ladekabelen og i fra bilen. Hvis du er i Oslo sentrum kan du gjerne komme her å teste en av mine "VW" ladekabler.

kula

Det hadde vært flott å prøve må jeg si. Men først:
Er det en suksessfaktor/nødvendighet å måtte justere ned ladefart inne i Tesla X først??
Eller på ladekladd??
TH!NK City 2008 zebra 149.000km på 6 år før batteriet takket for seg januar 2015
e-Golf fra februar 2015 23.000 km første året
TMX 75 #255 fra oktober 2016

bertin

Alt går, Tesla trekker maks av hva "VW ladekladden" kan levere og det er 10A. Jeg kan skru ned både i bilen til 9A-5A og på ladekladd til 8A eller 5A mener jeg det er.

Sitat fra: kula på mandag 07. november 2016, klokken 18:31
Det hadde vært flott å prøve må jeg si. Men først:
Er det en suksessfaktor/nødvendighet å måtte justere ned ladefart inne i Tesla X først??
Eller på ladekladd??

Lii8

Har også lurt på det samme som TS (bare ett annet bilmerke :P)- jeg har en type2 kabel som fulgte med min BMWi3, og trodde da at denne skulle følge standarden og dermed kunne brukes på Tesla'en vår når den kommer  :).

Nå blir jeg usikker da jeg ikke har hørt eller lest noe sted at noen faktisk har prøvd denne varianten  ???.

Noen som har erfaring eller kan bekrefte / avkrefte at BMWi3 type2 kabel går på Tesla?
BMW i3 2016
Drammen

jlan

#21
Jeg har ladet med en BMW I3 schuko-type2 kabel uten problemer.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Lii8

Har du også prøvd denne kabelen? BMW sin type2-type2; 
BMW i3 2016
Drammen

jlan

Nei, men jeg kan sikkert gjøre det når jeg får bilen tilbake fra rep. .

Jeg vil bli veldig overrasket hvis det ikke fungerer. Hvis kabelen er mindre enn 32A 3 fase, så vil kanskje hastigheten bli mindre enn maks, men det skal regulere seg automatisk slik at kabelen ikke blir overbelastet.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Lii8

Sitat fra: jlan på lørdag 19. november 2016, klokken 14:22
Nei, men jeg kan sikkert gjøre det når jeg får bilen tilbake fra rep. .

Jeg vil bli veldig overrasket hvis det ikke fungerer. Hvis kabelen er mindre enn 32A 3 fase, så vil kanskje hastigheten bli mindre enn maks, men det skal regulere seg automatisk slik at kabelen ikke blir overbelastet.

Kååånge :) - da venter jeg i spenning :p
BMW i3 2016
Drammen

jlan

Da har jeg endelig fått testet den BMW type 2 kabelen, og den lader 32A enfase. Mens min kabel lader 24A trefase.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Lii8

Sitat fra: jlan på mandag 12. desember 2016, klokken 17:54
Da har jeg endelig fått testet den BMW type 2 kabelen, og den lader 32A enfase. Mens min kabel lader 24A trefase.

Tusen takk for tilbakemelding :) !
BMW i3 2016
Drammen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA