Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbil eller ikke...

Startet av trygvetv, tirsdag 12. oktober 2010, klokken 14:04

« forrige - neste »

trygvetv

Jeg har ofte min Think stående parkert på ladestasjonen i Bogstadveien/Holmboes gate. De fire siste morgenene har jeg gått ut til bilen min og funnet den med ladekabelen trukket ut og slengt ned på asfalten. Det samme gjelder en grønn Buddy som ofte står parkert på samme sted.

I går gikk jeg for sikkerhets skyld ut på kvelden og la kabelen inn i bilen, men la merke til at den grønne Buddyen sto og ladet. I dag tidlig var Buddyen trukket ut, og ladekabelen dens var stukket inn imellom eikene på felgen på høyre bakhjul på min bil! Hvis jeg ikke hadde gått en runde rundt bilen og sjekket, hadde jeg sannsynligvis revet med meg hele ladestasjonen når jeg kjørte ut.

Hva skal man gjøre med slikt? Jeg antar at det har lite for seg å melde det til Politiet?
Ny Think City med Li-ion batteri fra juli 2010.

Ladefabrikken

Lag en alarm som starter å hyle når noen tar ut ladekontakten :D Da tenker jeg de slutter fort med å trekke ut ladekontakten ;D
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Elmo

#2
Her ser man viktigheten av at ladeluka er låsbar som på PSA.
Men selv ikke det forhindrer at noen trekker ut andre enden selvfølgelig
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Lynet

De fleste ladestasjoner har låsbart skap i andre enden
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Thomas Parsli

Jeg synes du skal melde ifra til både politiet og trafikketaten.
Om du orker å anmelde det får være opp til deg, men den dagen de tar en tulling på fersken er det ikke så dumt om det ligger en anmeldelse eller to inne.

Hvis dette er et stort problem, kan du kjøpe et billig videokamera (action/hjelm) som tar opp på SD-kort. Så lenge du bare filmer din egen bil bør det være greit, men du kan jo sette et lite skilt i vinduet over ladekontakten hvor det står "bilen er videoovervåket -smil til kameraene!".

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

hkaspenberg

Dette var jo trakige saker. Håper vedkommende enten blir tatt eller innser at det han/hun bedriver er såpass undermåls at aktiviteten stopper.

Når det gjelder Trafikketaten så har jeg en stund observert ladeplassen i Rostedsgate (opp fra Hausmannsgate/Møllergata) og at det alltid står fossilbiler på elbil-plassene. Når jeg passerte fredag hadde alle fossilbilene gule strimler under vindusviskerne! Hurra - verden går fremover!

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Elmo

Sitat fra: Lynet på søndag 19. september 2010, klokken 15:35
De fleste ladestasjoner har låsbart skap i andre enden
Sant nok. Jeg lader mest på Fornebu, og der er det så mange som ikke låser og dermed setter naboen åpen også at jeg har helt glemt det i farten.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA