Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Connected Drive Store

Startet av Bjoris, tirsdag 16. august 2016, klokken 15:49

« forrige - neste »

BømloBjørn

Sitat fra: Muffinman på torsdag 09. juni 2016, klokken 16:00
Hva var prisen på gamle 70/70D?
Grunnprisen på 70D var 671.500 kr

Bestillte 13. mai

Amoss

Sitat fra: Muffinman på torsdag 09. juni 2016, klokken 17:40
Da er det viktig å ha låst opp FØR forrige lading....

Sant sant. Nå så jeg for meg - men glemte å skrive - at man står på en lader og lader til 100% - eller hvor høyt man får ladet denne "60" modellen - og ser at man fortsatt mangler rekkevidde hjem/til neste lader... Når bilen hyler "lad NÅ" er det litt sent ja ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Muffinman

Sitat fra: BømloBjørn på torsdag 09. juni 2016, klokken 17:54
Sitat fra: Muffinman på torsdag 09. juni 2016, klokken 16:00
Hva var prisen på gamle 70/70D?
Grunnprisen på 70D var 671.500 kr
Ca. 45' rimeligere for en 60D enn en 70D da. Og ytterligere opp 25' for de siste 5kWh til 75kWh om man kan si det slik.

lunitiks

Opprinnelig-opprinnelig grunnpris for 70D var 558.000,-. Men det var jo i steinalderen (1 år siden)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Toonster

Sitat fra: lunitiks på torsdag 09. juni 2016, klokken 17:41
Wtf! Dette hadde heller ikke jeg ventet. Spenstig. Men hvor lang tid før noen har nerdet frem en metode å låse opp 75'ern?

For øvrig tror jeg veldig få vil bla opp flere titalls tusen etter kjøpet for å få 15 kwh ekstra. Samtidig er det antakelig attraktivt med 60D pga batterilevetiden

EDIT: Hehehehe Muffin greit poengtert

Men folk ga jo titallstusen for 85 vs 75, så klarer ikke helt se at dette er så stor forskjell.

Toonster

Sitat fra: lunitiks på torsdag 09. juni 2016, klokken 18:42
Opprinnelig-opprinnelig grunnpris for 70D var 558.000,-. Men det var jo i steinalderen (1 år siden)

Tror det er greit å holde sammenligningen av priser med de siste prisene og ikke f.kr. :)

lunitiks

#21
Sitat fra: Toonster på torsdag 09. juni 2016, klokken 18:52
Sitat fra: lunitiks på torsdag 09. juni 2016, klokken 17:41
Wtf! Dette hadde heller ikke jeg ventet. Spenstig. Men hvor lang tid før noen har nerdet frem en metode å låse opp 75'ern?

For øvrig tror jeg veldig få vil bla opp flere titalls tusen etter kjøpet for å få 15 kwh ekstra. Samtidig er det antakelig attraktivt med 60D pga batterilevetiden

EDIT: Hehehehe Muffin greit poengtert

Men folk ga jo titallstusen for 85 vs 75, så klarer ikke helt se at dette er så stor forskjell.

Forskjellen er at valget mellom 75 og 85 er noe du gjør før du kjøper ny bil. Når du først har bladd opp det du kan for en 60D tror jeg det er få som senere punger ut i dyre dommer for SW-oppgraderingen. Mulig jeg tar feil. Men som superhappy 70D-eier ville jeg i alle fall ikke betalt mye (type 50-70.000) for en SW-oppgradering til 85D.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Diravi

15 kWh trinn mellom de tre batteripakkene er såpass at det gir en viss logikk i å oppgradere - eller alternativt spare penger, om man vil. Og, i parantes bemerket, sparer de seg for nerdene som vil sjekke om den nye, software-begrensede 70en også overleverer. :-)

Prisene på Tesla har blitt flittig diskutert på dette forumet, og jeg er en av dem som har tvilt på at de vil sette ned priser som et rent priskutt, med mindre det blir veldig stor endring i dollarkursen. Da finner de en annen måte å gjøre det på. Jeg gjettet på at 70D evt. kunne bli enda bedre utstyrt som standard uten prisøkning, men her har de funnet en vel så logisk variant: Ny innstegsversjon med mindre batteri. Så det er fortsatt mulig å få en Model S for under 600 000 kr, og lånetilbudene deres er jo forsåvidt gunstige nok også.

Det blir imidlertid interessant å sammenligne prisingen på 60D med kommende Model 3. Etter alt å dømme vil de ha relativt sammenlignbar rekkevidde. Da får vi kanskje svaret på hvor mye folk er villige til å betale for en større bil, ikke bare for å få det eneste tilgjengelige produktet med lang nok rekkevidde.

Men de som vil ha både is og brus og kake og potetgull må fortsatt betale dyrt.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Amoss

Sitat fra: Diravi på torsdag 09. juni 2016, klokken 19:15
Det blir imidlertid interessant å sammenligne prisingen på 60D med kommende Model 3. Etter alt å dømme vil de ha relativt sammenlignbar rekkevidde. Da får vi kanskje svaret på hvor mye folk er villige til å betale for en større bil, ikke bare for å få det eneste tilgjengelige produktet med lang nok rekkevidde.

Tipper de dropper denne utgaven omtrent når de starter leveringen av Model 3, om ikke før. Dette er ett "bein" de slenger ut til oss som har reservert Model 3 som ikke ser seg råd til å gå for en bedre variant men ikke helt klarer å vente ;) Innen Model 3 er på markedet er nok den minste batteripakken til Model S/X kommet opp til minst 80, antagelig 85 (100kWh - 15 som ser ut til å være stegene nå).
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Mazzbot

Tipper model 3 vil få noe av samme batteri som 60D/75D , tipper at de vil teste denne ideen og bruke den på model 3 .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Bjoris

#25
Prisen er identisk på 75D før og etter dette. Min spec på 70D kostet 792 og nå 817 så det stemme med det påslaget som var før bilen ble levert.

60 blir jo veldig bra når brutto er 75, tipper Tesla igjen er rause med tilgjengelig kapasitet på minstemann så det skulle ikke forundre meg om en kan få bruke minst 60 kWh på disse, men ikke fult 75 og 90 på hhv 75 og 90!

Uansett er jo 60 i minste laget for langtur, men e mye lettere nå med så bra utbygd SC nettverk og en må vente at ladehastigheten blir som 75 kWh versjonen så det er ikke noe dum modell

Vi som kjøpte 1 generasjon fikk 25 kWh for 47.000 og bedre garantier når vi valgte 85 va 60. Her er det 70.000 for bare 15 kWh ekstra og da med samme garanti som 75. Samtidig trenger en ikke rekkevidden i så stor grad som før OG batteriet kan 100% lades uten problem/slitasje!

Godt valg etter min mening, MEN er redd det hadde blitt i minste laget for oss med skiboks, dårlig vær og 180 km til hytta...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Bjoris

Sitat fra: Mazzbot på torsdag 09. juni 2016, klokken 20:17
Tipper model 3 vil få noe av samme batteri som 60D/75D , tipper at de vil teste denne ideen og bruke den på model 3 .

Det er sagt at M3 får mindre enn 60 kWh batteri, tror det blir spinndyrt for Tesla å levere 500.000 biler med 15 kWh mer batteri enn det som brukes og betales for, hvis ikke har de da en veldig lav kostpris på kWh...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Blip

#27
Kjøpte akkurat en 90D CPO, og så vidt jeg kan se er 90D blitt billigere enn i går. Model X har foreløpig samme pris.
Korrigert: Samme pris. Glemte bare å velge med glasstak + lakk

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

model3citizen

Sitat fra: HKS på torsdag 09. juni 2016, klokken 15:12
Jepp, 60-versjonen er tilbake med et 75-batteri som er begrenset i software.
Kan selvsagt låses opp for en pen sum etter man har mottatt bilen...

Hvor står det at pakken er 75kWh?
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

HKS

Sitat fra: model3citizen på torsdag 09. juni 2016, klokken 21:16
Sitat fra: HKS på torsdag 09. juni 2016, klokken 15:12
Jepp, 60-versjonen er tilbake med et 75-batteri som er begrenset i software.
Kan selvsagt låses opp for en pen sum etter man har mottatt bilen...
Hvor står det at pakken er 75kWh?
At den kan oppgraderes til 75 kWh med software etter levering bør være et hint.
Tesla Model S 90D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA