Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt iOn/C-Zero/Miev - bare å slå til, eller?

Startet av eivhelle, tirsdag 16. august 2016, klokken 07:04

« forrige - neste »

eivhelle

Da kommer det omsider hurtiglader i Horten også. :) Det skal bygges dobbel hurtiglader ved Rema1000, Lystlunden (I følge Gjengangerens papirutgave). Usikkert hvem som skal drifte den. Får håpe på Fortum eller Grønn kontakt.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

ellen

E-up    2014
E-golf  2014

svingen

Det er jo bra! var der på fotball cup får noen uker siden og ville vært kjekt med hurtiglader her :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

eivhelle

#3
Da skjer det endelig ting her. Fortum er igang med å sette opp minst 2 hurtigladere ved Rema1000 i Lystlunden, ca et steinkast fra Bastøferga (slik en eiendomsmegler ville ha sagt det). For øvrig et helt nytt fabrikat på laderne, som jeg ikke har sett tidligere.

I tillegg skal grønn kontakt sette opp 3 hurtigladere på Circle K ved Kopstadkrysset.

2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

gigafactory

De har hatt én i Sarpsborg for testing og nylig kom én i Brokelandsheia. Typen er Lafon: http://www.pulse.lafon.fr/content/fast-charging-terminal-pulse-qc50?language=en

Bra med konkurranse og de er unektelig mindre sjenerende enn Veefil  :P

zyp

Grønn Kontakt har en av de der på Cirkle K Kjerlingland. Den har vært litt kranglete, så det har hendt et par ganger at jeg har måttet ta turen over veien til Fortum-laderen ved Yx i stedet.

jkirkebo

Sitat fra: gigafactory på søndag 20. november 2016, klokken 16:02
De har hatt én i Sarpsborg for testing og nylig kom én i Brokelandsheia. Typen er Lafon: http://www.pulse.lafon.fr/content/fast-charging-terminal-pulse-qc50?language=en

Bra med konkurranse og de er unektelig mindre sjenerende enn Veefil  :P

Sjenerende? Hvordan er Veefil sjenerende? Bråker den mye? Har ikke lagt merke til det ihvertfall. Velger alltid Veefil om det er mulig å velge mellom flere typer da den er desidert raskest og enklest å aktivere.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

eivhelle

Sitat fra: jkirkebo på søndag 20. november 2016, klokken 18:24
Sitat fra: gigafactory på søndag 20. november 2016, klokken 16:02
De har hatt én i Sarpsborg for testing og nylig kom én i Brokelandsheia. Typen er Lafon: http://www.pulse.lafon.fr/content/fast-charging-terminal-pulse-qc50?language=en

Bra med konkurranse og de er unektelig mindre sjenerende enn Veefil  :P

Sjenerende? Hvordan er Veefil sjenerende? Bråker den mye? Har ikke lagt merke til det ihvertfall. Velger alltid Veefil om det er mulig å velge mellom flere typer da den er desidert raskest og enklest å aktivere.
Jeg kan ikke se at det er stor forskjell på tiden det tar å aktiverer de ulike laderne. Det er stort sett bare å plugge i og registrere RFID kortet. Men det er derimot forskjell på hvor lang tid det tar fra jeg starter lading til jeg får tilbakemelding fra laderen om at den har startet. Og her synes jeg ikke at Triton (Veefil) laderen er spesielt god. Du får i praksis ikke noen fornuftig tilbakemelding før du ser at telleverket begynner å gå, eller en uforståelig feilmelding hvis det ikke virker. Og hvis sola skinner på laderen er det omtrent umulig å lese displayet. Et av mine første møter med hurtigladere var Veefil laderen på Brokelandsheia, og jeg tror aldri jeg har brukt mer tid på å få startet lading noen sinne (hvis vi ser bort fra den ene Veefil laderen på Fokserød som jeg bare måtte gi opp i sommer). Den gangen feilet også laderen når jeg hadde kommet til i overkant av 70%, muligens fordi noen andre prøvde å lade på ChaDeMo samtidig, men uansett gjorde det at jeg måtte ta et ekstra ladestopp på veien.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Rio

eivhelle:
Enig med deg; Veefil har et kryptisk grensesnitt, og feilmeldinger som "Err 58" er ikke akkurat brukervennlig. Det er heller ikke åpenbart hvor man skal holde RFID-kortet.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

zyp

«Err 58» er vel ikke noe mindre nyttig enn når en ABB-lader kommer med en fin melding om at «Det har oppstått en intern feil.» (Eller hvordan den nå var formulert, den har jeg bare sett én gang.)

Mer kryptisk var det da jeg sto på Brokelandsheia og prøvde å starte lading og bare fikk beskjed om å returnere kabelen til holderen uten noen form for feilkode i det hele tatt. Etter et par forsøk ga jeg opp og flytta meg til ABB-laderen ved siden av. Da fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne autentiseres og innså at det var Fortum-brikken jeg sto og prøvde å starte lading med.

En annen ting som irriterer med Veefil-laderne er at de bruker fem minutter på å starte opp etter en restart, og det har jeg vært borti at de har trengt et par ganger.

Det jeg liker med Veefil-laderne er at det er enkelt å se på avstand hvor langt andre biler som lader har kommet, du slipper å gå bort og trykke på skjermen for å få en idé om hvor lenge du må vente.

gigafactory

Sitat fra: jkirkebo på søndag 20. november 2016, klokken 18:24
Sitat fra: gigafactory på søndag 20. november 2016, klokken 16:02
De har hatt én i Sarpsborg for testing og nylig kom én i Brokelandsheia. Typen er Lafon: http://www.pulse.lafon.fr/content/fast-charging-terminal-pulse-qc50?language=en

Bra med konkurranse og de er unektelig mindre sjenerende enn Veefil  :P

Sjenerende? Hvordan er Veefil sjenerende? Bråker den mye? Har ikke lagt merke til det ihvertfall. Velger alltid Veefil om det er mulig å velge mellom flere typer da den er desidert raskest og enklest å aktivere.

Nesten litt flaut å si det, men jeg syns de er visuelt sjenerende. De er så høye og brede og ser ut som en billig spilleautomat for barn.   ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA