Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av RAS, tirsdag 16. august 2016, klokken 06:50

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: Anterialis på tirsdag 14. juni 2016, klokken 19:17
Når kommer dette til F30? Jeg har kjøpt 330e som blir produsert nå (produksjonen startet i forrige uke...). Typisk at jeg kunne fått iDrive v5 om bilen min var 2-3 uker eldre :/
yngre mener du, eller produsert senere.
Men dette er vel ikke helt relevant i denne tråden, som jeg sjekker i spenning etter i3 nyheter.
Når får vi endelig bekreftet at 2017 - i3 har eller ikke har 5.0?
i3 var en av de første modellene med online kobling uten å kjøpe ConnectedDrive pakken, så ny i3 burde ikke være en av de få 2017 modellene som ikke får 5.0...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Anterialis

Skulle selvsagt vært "nyere" og ikke eldre som jeg skrev.

Tolket topic og innholdet ellers i tråden til å tillate iDrive som diskusjonstema og ikke bare iDrive for i3 selv om TS skriver om i3...
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

LMOR

Skal ikke krangle mye om dette, men dette er på i3 delen av forumet, så iDrive er jo interessant, men ikke så veldig interessant når de andre modellene får det.

Ellers er det ikke bare iDrive som er usikkert, men også CarPlay og Android varianten.

Det kan være at vi som kjøper ny i3 nå, har en gammeldags bil allerede i september... Så jeg håper i det lengste at iDrive 5.0 og CarPlay følger med på alle i3er produsert fom juli.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Anterialis

Beklager dersom dette er i3 delen av forumet! Det kommer i så fall ikke godt frem på måten jeg navigerer på. Her står det "Bilmerker --> BMW i --> iDrive 5.0. Jeg har kjøpt en 330e (f30) således en BMW i-bil..

Takk for opplysningen! Teknologien utvikler seg farlig raskt ja...
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

TM

Sitat fra: LMOR på tirsdag 14. juni 2016, klokken 20:02
Det kan være at vi som kjøper ny i3 nå, har en gammeldags bil allerede i september... Så jeg håper i det lengste at iDrive 5.0 og CarPlay følger med på alle i3er produsert fom juli.
Det er desverre lite sannsynlig. Det er ihvertfall ikke noe forhandlerne fikk kunnskap om da de var på i3 kurs i april. Så bilene våre blir nok fort "gamle", i likhet med alle elbiler  ;)

LMOR

Sitat fra: TM på tirsdag 14. juni 2016, klokken 20:08
Sitat fra: LMOR på tirsdag 14. juni 2016, klokken 20:02
Det kan være at vi som kjøper ny i3 nå, har en gammeldags bil allerede i september... Så jeg håper i det lengste at iDrive 5.0 og CarPlay følger med på alle i3er produsert fom juli.
Det er desverre lite sannsynlig. Det er ihvertfall ikke noe forhandlerne fikk kunnskap om da de var på i3 kurs i april. Så bilene våre blir nok fort "gamle", i likhet med alle elbiler  ;)
Det var vel ikke kjent at det kom på de andre modellene før sent i mai, så det betyr ikke så mye. Det som er irriterende (fordi det er andre gangen det skjer meg), er at de kanskje endrer 2017 modellen et par måneder inn i produksjonen. Det er ikke "normal" syklus, og gjør at de eldes fortere. Da blir det i så fall 2 forskjellige 2017 modeller og vi ender med den varianten bilmagasin advarer mot å kjøpe brukt...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Anterialis

Da fikk jeg svar fra BMW forhandler; F30 får nok ikke iDrive 5 før aug./sept.
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

LMOR

#22
Sitat fra: Anterialis på tirsdag 14. juni 2016, klokken 20:37
Da fikk jeg svar fra BMW forhandler; F30 får nok ikke iDrive 5 før aug./sept.
Nettopp, litt typisk. Aug/sep er "normalen" for BMW å gjøre slike endringer, og det er kjent. Så jeg får vel bare skylde på meg selv fordi jeg skrev tidlig at jeg ikke trodde den "egentlige" 2017 i3 kommer før i høst, men er blitt "villedet" til å tro at det er et avvik for nye i3.
Så derfor håper jeg i det lengste at jeg tok feil, og ny hardware legges inn på i3 uten at noen egentlig får det med seg. Men de bytter normalt i mars også, og jeg ser at head unit ble byttet i mars 2016...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

JorgenM

Under en en link til press release fra BMW USA der 2017 modellårendringene er listet. Mange modeller står med iDrive 5.0, men ikke i3 så da tror jeg ikke den blir med på denne runden desverre.
Ikke i8 heller faktisk.

http://www.bmwusanews.com/newsrelease.do?id=2658&mid=
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

LMOR

#24
Et hint jeg har sett flere steder er: Furthermore, a makeover is intended for the i3 that is been released later in the year. This will comprise of new software and advanced electronics.
Det er software som endrer forskjellige deler av bilens oppførsel, som ikke vil være tilgjengelig på dagens modell. En av måtene det kan skje på er nytt OS, altså ny iDrive.

Siden i-familen er skilt ut fra resten, så er det ikke sikkert det blir offentliggjort samtidig.

Vi får nok svaret når den tyske konfiguratoren kommer opp. Den fra .lu har fjernet all detaljbeskrivelse av opsjonene. Ved release av den første i3 var det mye feil info inkl materiellet BMW hadde trykket opp. Det eneste stedet som hadde riktig info var den tyske konfiguratoren.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

JorgenM

Men iDrive 5.0 krever vel høyere oppløsning? Fortsatt mulig, men langt mer komplisert med bare oppgradering av OS da.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

LMOR

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 14. juni 2016, klokken 21:11
Men iDrive 5.0 krever vel høyere oppløsning? Fortsatt mulig, men langt mer komplisert med bare oppgradering av OS da.
Enig, men se over. Det blir jo samme utfordring som på 2,3,4 serien hvis de bytter i september.
Men det som skiller i3 fra dem er at i3 har en annen fysisk skjerm.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Anterialis

Videre sa BMW-forhandleren "min" at det "nok ikke bare er en SW oppdatering..".
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

LMOR

Sitat fra: Anterialis på tirsdag 14. juni 2016, klokken 21:13
Videre sa BMW-forhandleren "min" at det "nok ikke bare er en SW oppdatering..".
Og det stemmer, det tror jeg ikke det er tvil om. iDrive5 krever ny hardware. Men CarPlay krever i tillegg at du bestiller en opsjon til $300, som ikke alle som får levert bilen med iDrive5 visste om når det bestilte bilen, derfor skal det kunne aktiveres senere også.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

RAS

Allerede noen som har fått nye iDrive kontrollern... Lurer på om hva mer som er forskjell på disse bilene, sikkert dem som er produsert etter 1. Juli 2016
Snart i3 94Ah Fluid Black
2015 i3 Arravani Gray

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA