Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av KalleKalif, mandag 15. august 2016, klokken 10:10

« forrige - neste »

KalleKalif

Har hatt bilen inne flere ganger på Skøyen og vært misfornøyd omtrent hver gang. Forstår at det er mye varierte erfaringer der ute med forskjellige verksteder, og det virker som om noen verksteder er vesentlig bedre enn andre, på kvalitet på jobb, service etc.

For å unngå å saumfare forumet hver gang man skal ha bilen på verksted (for å velge best sted) og kanskje for å gi Tesla videre insentiver for å forbedre seg, hadde det ikke vært en ide å opprette en stående spørreundersøkelse der vi alle kan gi feedback etter service, og over noe tid vil vi da ha statistikk som rangerer stedene. Eller finnes dette allerede??


EDIT

Her kan man legge inn sin samlede erfaring med de forskjellige verkstedene. Det er kun mulig å besvare denne én gang, og derfor kreves det innlogging (dette for å forhindre misbruk både i negativ og positiv retning). Legg da inn ditt samlede inntrykk av hvert verksted du har brukt.

http://goo.gl/forms/ew9RyExdghYD9Jvv1


Her ser man totaloversikten, dvs rankingen av alle verkstedene:

https://docs.google.com/forms/d/1-c1C9MJie4sEaL6peneF7x1KS83-J-F8Faay2Q16VP0/viewanalytics?usp=form_confirm


---
2015 85D

Muffinman

Kan jo bruke førsteinnlegg i denne tråden som samlepost, og opprette tråder med poll hvor man gir rangering f.eks. 1-10 for hvert enkelt servicesenter. Så legges linkene i førstepost her?

Finnes sikkert mer strømlinjeformede løsninger utenom forumet :)

KalleKalif

Har laget et enkelt Google Form. Innspill på dette? Flere som støtter saken her?

http://goo.gl/forms/ew9RyExdghYD9Jvv1

---
2015 85D


Muffinman

#4
Er det sperret for å legge inn flere ganger? Og finnes det en direktelink til resultatene?

EDIT: Det går an å legge inn flere ganger, det vil si at om en som kjenner noen som jobber  ved et serviceverksted bestemmer seg for å bruke en time kan hele bildet snus opp ned. Tror forresten denne linken fører til resultater:
https://docs.google.com/forms/d/1-c1C9MJie4sEaL6peneF7x1KS83-J-F8Faay2Q16VP0/viewanalytics?usp=form_confirm

KalleKalif

Godt poeng. Men problemet blir anderledes om man låser til en besvarelse per person, da mange av oss har hatt bilen inne flere ganger, og også på forkjellige steder. How to solve?
---
2015 85D

Muffinman

Da får den enkelte avgi stemme ut fra sitt samlede inntrykk. Skal man vurdere for hvert besøk blir dette for komplekst. Selv måtte jeg da ha stemt 12 ganger.

KalleKalif

Takk for innspill. Da har jeg endret arket til å kun tillate én innsendelse per person. Dette krever da innlogging.

Jeg endrer hovedinnlegget for å reflektere endringene samt tar med linken til oversikten.
---
2015 85D

daghb

Bra initiativ. Ser at "mitt" verksted hittil har 6 x God-score. Dette samsvarer finfint med inntrykket, selv om det foreløpig er litt lite statistisk grunnlag.
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

lunitiks

#9
Hvordan blir det med "sammenligningsgrunnlaget" når mange (de fleste?) kun har besøkt ett og samme verksted...?


... men så er dette er vel kanskje ikke noe naturfagseksperiment heller da. Bra initiativ anyway
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

krl

Kjedelig at det kreves innlogging. Da blir det vanskelig å stemme uten konto.

KalleKalif

Sammenligningsgrunnlaget blir jo i stor grad basert på tidligere erfaringer med service, da med fossilbiler som jeg antar de fleste av oss har en del erfaring med. Hva slags service man får på et verksted har jo ingenting med drivstoffet til bilen å gjøre..

Når det gjelder innlogging, ja det er ikke optimalt, men hadde det vært 100% fritt og åpent, som nevnt tidligere i tråden, hadde undersøkelsen vært meget sårbar for manipulering. Nå har vi i det minste en viss kontroll.
---
2015 85D

cairnz

Jeg har utelukkende brukt Skøyen og har kun god erfaring derfra.

Det er kanskje ikke verkstedet alene som bør rangeres...
Elbilist

Sjøhyene

tipper det er en viss omvendt proporsjonal sammenheng mellom volum av biler som er innom SC og disse brukererfaringene ;)
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

KalleKalif

Ser ut til at undersøkelsen til en viss grad støtter mitt intrykk av at folk i Bergen er fornøyd, og at neste gang jeg skal ha bilen inn i Oslo-området må jeg ta den til Bærum. Må bare oppfordre til at så mange som mulig av dere logger inn og avlegger stemmer.
---
2015 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA