Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: VINN en gratis ladestasjon fra Ratio Electric - Elbilgrossisten.no

Startet av egolfer, mandag 15. august 2016, klokken 09:53

« forrige - neste »

egolfer

Hei!

Har endelig fått min Blackvue DR650GW-2CH installert i eGolfen min.
Svær fornøyd bortsett fra en ting...
Jeg trodde at kameraet ville stå på hele tiden og ville ta på i parking mode når det er noe som skjer.
Det som faktisk skjer er at når jeg parkerer bilen og slår bilen av så får jeg beskjed at kameraet også slår seg av. Da funker den ikke i parking mode som ønsket.

Noen som har erfaring med sånnt?
VW eGolf 2016 med VP

Chivas

Da må det kobles til fast strøm, gjerne i sikringsboksen.

Det er også smart å anskaffe seg en 'Power Magic Pro'-sak da denne hindrer at batteriet ditt blir tømt.

Tenker du finner en god del info her:
http://www.diskusjon.no/index.php?s=ad6c7637177c6646b6764d20dbc75d1a&showtopic=1528998&page=1

egolfer

VW eGolf 2016 med VP

Chivas

egolfer

Takk!

Mange mener det er ikke nødvendig med power magic pro siden 12V batteriet lades av hovedbatteriet i elbiler.
Vet du noe mer?
VW eGolf 2016 med VP

Chivas

Nei, vet ikke noe om det, men høres jo ut som at pmp kan være unødvendig på en el-bil - såfremt bilen ikke står ubrukt i ukesvis ;)

Sirup

Jeg hadde det samme problemet like etter at jeg hadde fått mitt dashcam montert. Som det blir skrevet, så må du få kameraet koblet til en sikring som har konstant strøm.

Min bil ble levert tilbake til dem som monterte kameraet, og de koblet kameraet slik at det nå alltid har strøm.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Sandpusher

Sitat fra: Askøy på onsdag 08. juni 2016, klokken 16:35
Jeg hadde det samme problemet like etter at jeg hadde fått mitt dashcam montert. Som det blir skrevet, så må du få kameraet koblet til en sikring som har konstant strøm.

Min bil ble levert tilbake til dem som monterte kameraet, og de koblet kameraet slik at det nå alltid har strøm.
Hvor lenge har du hatt den stående uten kjøring? (parking mode)
Jeg var lat og stakk bare 12Ven inn i ett uttak under dashen, har lurt på å få det koblet opp permanent en dag, med strøm på alltid, men bilen kan godt stå en 2-3 uker uten kjøring, så har lurt på om jeg da burde skaffe en guard, eventuelt koble fra ved lengre fravær, men så var jo liksom poenget å ha den på nettopp ved lengre fravær da...
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

egolfer

Måtte du betale noe i tilleg eller gikk det som "reklamasjon"?
Har du en power magic pro i tilleg?

PS. Askøy, har sendt deg en PM
VW eGolf 2016 med VP

egolfer

Sitat fra: Sandpusher på onsdag 08. juni 2016, klokken 19:10

Jeg var lat og stakk bare 12Ven inn i ett uttak under dashen, har lurt på å få det koblet opp permanent en dag, med strøm på alltid, men bilen kan godt stå en 2-3 uker uten kjøring, så har lurt på om jeg da burde skaffe en guard, eventuelt koble fra ved lengre fravær, men så var jo liksom poenget å ha den på nettopp ved lengre fravær da...

Det bør være ikke noe problem siden 12V batteriet lades av hovedbatteriet hvis den går litt lav.......så vidt jeg har forstått i hvert fall.
Håper noen kan bekrefte det :)
VW eGolf 2016 med VP

helgeni

Jeg har montert Dashcam Blackvue DR650GW-2CH camera i E-Golf med  12 volt  hele tiden.Det er en litt farlig løsning da batteriet vil tømmes 100% etter ca 4 døgn.Alt er dødt når batteriet er dødt.Derfor er det to ting som gjelder.1 Montere Power Magic Pro.2 nappe ut strøm ved parkering i mer enn 3 døgn.
Jeg skal montere inn PM pro senere.Enn så lenge napper jeg ut pluggen til cameraet når bilen ikke brukes på noen døgn

skyfawn

Dere trenger ikke power magic pro, hovedbatteriet lader 12V når det er nødvendig :) flyttet sikringen for sigarettuttaket til "alltid på" og satt en kjøleboks i bagasjerommet og glemte den en uke (ikke brukte bilen og ikke tilkoblet ladeuttak), det var ingen problemer med 12V på bilen etter det :)

Sirup

Sitat fra: Sandpusher på onsdag 08. juni 2016, klokken 19:10

Jeg har kameraet stående konstant på og har aldri hatt problem, men bilen er stort sett koblet til strøm når den står parkert.

Jeg har ikke guard, og har aldri hatt behov for det.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Sirup

Sitat fra: egolfer på onsdag 08. juni 2016, klokken 19:39

Måtte du betale noe i tilleg eller gikk det som "reklamasjon"?
Har du en power magic pro i tilleg?

PS. Askøy, har sendt deg en PM

Måtte ikke betale tillegg for at de skulle koble kameraet til sikring som gir konstant strøm, og måtte ikke ha power pro magic.

Håper du fikk pm-svaret mitt, finner det ikke igjen i meldingsboksen min.
VW e-Golf
Tesla Model X75

egolfer

Sitat fra: helgeni på onsdag 08. juni 2016, klokken 21:36
Jeg har montert Dashcam Blackvue DR650GW-2CH camera i E-Golf med  12 volt  hele tiden.Det er en litt farlig løsning da batteriet vil tømmes 100% etter ca 4 døgn.Alt er dødt når batteriet er dødt.Derfor er det to ting som gjelder.1 Montere Power Magic Pro.2 nappe ut strøm ved parkering i mer enn 3 døgn.
Jeg skal montere inn PM pro senere.Enn så lenge napper jeg ut pluggen til cameraet når bilen ikke brukes på noen døgn

Har du opplevd at batteriet gikk tomt?
So vidt jeg vet det er hovedbatteriet som lader 12V batteriet ved behov.
VW eGolf 2016 med VP

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA