Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: VINN en gratis ladestasjon fra Ratio Electric - Elbilgrossisten.no

Startet av egolfer, mandag 15. august 2016, klokken 09:53

« forrige - neste »

Sirup

Sitat fra: egolfer på torsdag 09. juni 2016, klokken 07:14
Sitat fra: helgeni på onsdag 08. juni 2016, klokken 21:36
Jeg har montert Dashcam Blackvue DR650GW-2CH camera i E-Golf med  12 volt  hele tiden.Det er en litt farlig løsning da batteriet vil tømmes 100% etter ca 4 døgn.Alt er dødt når batteriet er dødt.Derfor er det to ting som gjelder.1 Montere Power Magic Pro.2 nappe ut strøm ved parkering i mer enn 3 døgn.
Jeg skal montere inn PM pro senere.Enn så lenge napper jeg ut pluggen til cameraet når bilen ikke brukes på noen døgn

Har du opplevd at batteriet gikk tomt?
So vidt jeg vet det er hovedbatteriet som lader 12V batteriet ved behov.

Har aldri gått tom for strøm.

Om man reiser på ferie og setter bilen fra seg på flyplassen så er det nok lurt å slå av kameraet. Kameraet driver hele tiden og sletter de eldste opptakene. Om man lar kameraet gå når man reiser bort, vil man uansett bare ha de siste dagenes opptak.

Mener minnekortet kan lagre omkring 2 dager med opptak.
VW e-Golf
Tesla Model X75

egolfer

Har du endre sensivitet til sensoren for parking mode?
Jeg har en 128GB minne kort og siden kameraet tar opp når den"ser" at det er bevegelse (når bilen står parkert) så regner jeg med at det kan vare lengre enn 2 dager.
VW eGolf 2016 med VP

Sirup

Sitat fra: egolfer på torsdag 09. juni 2016, klokken 20:14
Har du endre sensivitet til sensoren for parking mode?
Jeg har en 128GB minne kort og siden kameraet tar opp når den"ser" at det er bevegelse (når bilen står parkert) så regner jeg med at det kan vare lengre enn 2 dager.

Jeg har standard sensitivitet på sensoren. Når bilen er parkert på offentlig på p-plass, så er det stort sett alltid mye aktivitet, og kameraer filmer mye.

Jeg har 32GB minnekort.
VW e-Golf
Tesla Model X75

egolfer

Har nå fått kameraet koblet til en sikring med konstant strøm og alt fungerer strålende bra :)

Er enda litt usikker hva jeg skal gjøre når jeg drar til ferie. Bilen skal stå parkert på flyplassen i nesten tre uker.
Håper batteriet skal ikke gå helt tom.
VW eGolf 2016 med VP

helgeni

Har I et tidligre innlegg advart mot at 12 volt batteriet kan gå tomt med bruk av blackvue i konstant modus.Hvorfor?.Jeg har prøvd dette og opplevd at 12 volt batteriet suges tomt.Det er ikke lett å lade opp et 12 volts batteri som har 0 volt.E-Golf er som alle andre biler det trenger en (dynamo) for å lade.Denne virker ikke før motor (batteripakke) er aktivisert.Når motor (batteri) er av er det ikke mulig å lade 12 volt batteri.Alle som hevder noe annet tar feil.

egolfer

Er du sikker på det?
Det er svær mange som påstår at hovedbatteriet lader opp 12v batteriet automatisk hvis den går under et vis nivå...
Har du opplevd dette med en eGolf eller med bensin/diesel bil?
VW eGolf 2016 med VP

helgeni

Ja det var en E-golf.Snakket med forhandler om dette og han bekreftet at 12 volts systemet er som alle andre golfer og lades når bilen startes.Det er jo fritt frem å teste,men veldig kjedelig når alt er tomt.Et tips jeg tok av Polen til bilen og brukte ladeboost for å få inn nok strøm 11-12 volt.Får så startet og overført strøm til batteri.

egolfer

Takk for info!

Da skal bare plugge ut kameraet når det trengs.
En ting. Plugger du ut begge to kameraer eller holder det med den hoved kamera foran?
Takk!
VW eGolf 2016 med VP

helgeni

Det holder med å nappe ut den som gir strøm til frontcamera.

egolfer

VW eGolf 2016 med VP

egolfer

Har vært innom hos Møller i går og fikk snakke først med en selger og har fortalt ham at jeg har en dashcam. Han har garantert meg at bilen kutter ut utstyret som trekker strøm hvis batteriet går under en gitt nivå.

På vei ut har jeg truffet en mekaniker og spurte det samme. Han sa det er ikke noe batteri beskyttelse system for ettermontert ekstra utstyr. Batteriet går bare tom.

Stoler på mekaniker bedre en selgeren.

Ville bare dele denne opplevelse.
VW eGolf 2016 med VP

Chivas

Hei.
Tar opp denne igjen. Skal koble min blackvue til FL e-golf, og bare lurer på om dere har noen bilder eller info på hvor ledninger skal kobles til? Akkurat nå har den kun sigarettuttak-plugg i enden. Meningen er å få parking-mode og strøm på hele tiden.

Når det gjelder powermagic, har ikke den dette sigarettuttaket slik at man slipper å klippe i ledningen?

geear

Det er veldig greit å bruke OBDII-uttaket til power for dashcam, da slipper man permanent endring på bilen og har alltid strøm. Du får adaptere til dette på eBay til 50-100,- spenn. Vet ikke hva slags kabel Blackvue bruker, men f.eks. mini-USB eller micro-USB er lett tilgjengelig.

Har denne selv i e-Golfen: http://www.ebay.com/itm/252804266287?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

De finnes også med bryter, men er enkle å nappe ut om du vil slå av kameraet. Det kan hende det går an å finne disse med integrert spenningsovervåkning også, slik at de kutter strømmen på et gitt nivå.

Har ellers aldri opplevd trøbbel med 12V-batteriet, men så står bilen sjelden mer enn 3-4 dager, og ofte tilkoblet strøm når den står. Da lades jo også 12V-batteriet.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Chivas

Absolutt en mulighet den der, men trenger plugg som passe til Blackvue - er en rund sak.

Ser ut til at det er usb det går i på ebay.

Chivas

Sitat fra: Chivas på torsdag 01. juni 2017, klokken 14:07
Hei.
Tar opp denne igjen. Skal koble min blackvue til FL e-golf, og bare lurer på om dere har noen bilder eller info på hvor ledninger skal kobles til? Akkurat nå har den kun sigarettuttak-plugg i enden. Meningen er å få parking-mode og strøm på hele tiden.

Når det gjelder powermagic, har ikke den dette sigarettuttaket slik at man slipper å klippe i ledningen?
Noen med andre løsninger?

Vet at man kan koble i sikringene, men kjekt å vite hvilken dere har brukt og fremgangsmåte :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA