Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noe poeng å være medlem i Norsk Elbilforening?

Startet av Igloo, lørdag 13. august 2016, klokken 23:11

« forrige - neste »

kaiat

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 08. juni 2016, klokken 11:24
Hvordan kan de lades på så lang tur, SC i Norge passer vel ikke US-biler?

Chademo-adapter tenker jeg? Den som ble spottet lenger oppe i tråden, stod visst på en Chademo-lader akkurat da.

Ellemelle

Sitat fra: Nasatech på onsdag 08. juni 2016, klokken 11:43
Apropos demobiler fra USA; de har ikke norske skilter? Skal de kjøre på prøveskilter?

Bildene er tatt inne i hallen hos Statens Vegvesen, så de får nok skilt :-)
Så lenge modellen ikke har blitt registrert i Norge før, må vel første bil vises frem før de kan få skilt?

Igloo

Tipper de får norske skilter. Regner med at de måtte vise bilen først på trafikkstasjonen for å få til det... Papirmølla osv..
Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

Elmo

Sitat fra: eltoro på onsdag 08. juni 2016, klokken 12:24
Bildene er tatt inne i hallen hos Statens Vegvesen, så de får nok skilt :-)

Kanskje første EK  ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Toonster

Sitat fra: Elmo på onsdag 08. juni 2016, klokken 12:48
Sitat fra: eltoro på onsdag 08. juni 2016, klokken 12:24
Bildene er tatt inne i hallen hos Statens Vegvesen, så de får nok skilt :-)

Kanskje første EK  ;D

Fikk min bil regga i dag, et godt stykke unna EK enda. Godt nede på 92xxx

Epleskreller

Sitat fra: Toonster på onsdag 08. juni 2016, klokken 12:52
Sitat fra: Elmo på onsdag 08. juni 2016, klokken 12:48
Sitat fra: eltoro på onsdag 08. juni 2016, klokken 12:24
Bildene er tatt inne i hallen hos Statens Vegvesen, så de får nok skilt :-)

Kanskje første EK  ;D

Fikk min bil regga i dag, et godt stykke unna EK enda. Godt nede på 92xxx

Men så er ikke disse nummerene helt kronologiske heller.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Nasatech

7 Tesla Model S registrert på EL92xxx så langt i dag, ser jeg ;)

fonberg

#22
Sitat fra: petersv på tirsdag 07. juni 2016, klokken 12:59
Tror ikke det, nye Model S har de heller ikke nå. De har oppgradert til noe stoffgreier, med bra lufting. Stor fordel iom. at man slipper gjenskinnet i frontruta.

Stemmer, slik ser min S ut (produsert midt i mai mars), de plastrammene er borte. (Gitteret nærmest frontruta er av metall, ikke stoff.)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Epleskreller

Sitat fra: fonberg på onsdag 08. juni 2016, klokken 15:09
Sitat fra: petersv på tirsdag 07. juni 2016, klokken 12:59
Tror ikke det, nye Model S har de heller ikke nå. De har oppgradert til noe stoffgreier, med bra lufting. Stor fordel iom. at man slipper gjenskinnet i frontruta.

Stemmer, slik ser min S ut (produsert midt i mai), de plastrammene er borte. (Gitteret nærmest frontruta er av metall, ikke stoff.)

Tilbake til start? Var det ikke sånn på noen av de tidligste også? Mener Øyvind.h hadde slikt??
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

petersv

Jeg og. Vi får se om det holder til vinteren.

Øyvind.h

#25
Sitat fra: Epleskreller på onsdag 08. juni 2016, klokken 20:55
Sitat fra: fonberg på onsdag 08. juni 2016, klokken 15:09
Sitat fra: petersv på tirsdag 07. juni 2016, klokken 12:59
Tror ikke det, nye Model S har de heller ikke nå. De har oppgradert til noe stoffgreier, med bra lufting. Stor fordel iom. at man slipper gjenskinnet i frontruta.

Stemmer, slik ser min S ut (produsert midt i mai), de plastrammene er borte. (Gitteret nærmest frontruta er av metall, ikke stoff.)

Tilbake til start? Var det ikke sånn på noen av de tidligste også? Mener Øyvind.h hadde slikt??

Jepp. Min bil ble levert på sensommeren 2013 uten oppgraderte dyser. Dvs. kun det gitteret de hadde hatt i USA inntil da.
I følge de som sammenlignet var gitter-løsningen veldig dårlig på defrost/duggfjerning sammenlignet med de som fikk de spreder-dysene. Tesla monterte riktig type i min etter kort tid.


Om de har gått bort fra ekstra dyser slik som alle andre biler har er det enten fordi de har endret designet på ventilene under gitteret, eller fordi de mener gitter-løsningen er god nok. Du vet hvordan vi forumbrukere er. Når vi først har bestemt oss for hvordan det skal være så aksepterer vi ikke noe mindre før Tesla setter foten ned og sier "hold kjeft, dette er bra nok!"

Når det gjelder vinter - frontruta på Model X er jo ekstremt lang. Jeg vil tro luftbehovet for å defroste og å ta kulderas er ganske så mye større enn på Model S. Dvs. de ha endret designet under grillen eller økt effekt på viften for at det skal duge på vinteren i Norge.
Men klart - defrost av frontruta er faktisk ikke den løsningen jeg er mest spent på ift Mod X og vinter. Det er FWD, bakluke, snødrev osv. Det meste er jo gjennomtestet fra Model S bortsett fra div konstruksjoner rundt dører, pakninger mm.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Nasatech

#26
Ser at den ene fikk EL99575 :)

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=EL99575

Ser forresten fra rammenummeret (VIN) at dette er en vanlig produksjonsbil og ikke en Signatur eller Founder.

Amoss

Sitat fra: Nasatech på torsdag 09. juni 2016, klokken 11:10
Ser at den ene fikk EL99575 :)

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=EL99575

Ser forresten fra rammenummeret (VIN) at dette er en vanlig produksjonsbil og ikke en Signatur eller Founder.

Merker meg også at det står at den er brukt-importert. Ombygget USA-bil?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Ellemelle

Kult! Alle bilene ligger inne der, fra 99575 til 99578 (alle er bruktimportert, selv om km-stand ligger rundt 70 km bare)

Epleskreller

Sitat fra: eltoro på torsdag 09. juni 2016, klokken 11:52
Kult! Alle bilene ligger inne der, fra 99575 til 99578 (alle er bruktimportert, selv om km-stand ligger rundt 70 km bare)

Og ingen av dem med hengervekt registrert :(
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA