Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takstativ på Model 3?

Startet av franvalseca, fredag 12. august 2016, klokken 18:13

« forrige - neste »

franvalseca

Hei,

jeg vil kjøpe en ladekabel til min iON idag, siden den kabel jeg har brukt frem til nå har defekt.

Jeg vil gjerne høre hva er den beste kjop akkurat nå, med tanke på rasonabel kvalitet/pris.

Samtidig er jeg interessert å finne en elektriker som kan se på mine 2 ladekabler med defekt? Finnes det et spesialisert sted eller anbefalt elektriker? Fjerne i Oslo/Bærum område. :)

Fanafjord

Kjøpte meg denne for noen uker siden:
https://www.elbilgrossisten.no/collections/ladekabler/products/siemens-cc100a-cee-til-type-1-justerbar-ladekabel-6a-16a-1-fas

Monterte den "semifast" på husveggen. Kjempefornøyd. Virker veldig solid og enkel regulerbar. Lader den bare med 6A til daglig nattlading, men enkelt å sette den opp til 16 A om man trenger strøm til en ekstra tur om kvelden. Fungerer fint med eksisterende 16 A kurs.

tomrh

Var det den originale ladekabelen som gikk i stykker?

Har sett at det kan gi trøbbel på EU-kontroll, det forlanges at den originale er med. Andre som kan bekrefte/avkrefte det? Hvis dette er tilfelle bør dere jo skaffe en ny original kabel, helst en pent brukt siden de originale sikkert er svindyre. (Og vi andre må ta vare på den originale som om det var arvesølv..)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

franvalseca

Hei, takk for svarene så lenge.

Har hørt at prisen til en ny original ladekabel til en iON er .... 7.500 kr.

Jeg sjekket litt på nettet og fant denne selskap på Asker http://www.elbilmek.no/ som reparerer ladekabler. Sporte om prisene og sa at vannligvis varierer reparasjonsprisene fra 900 til 1500 kr. og pleier å ta fra 1 dag til 2 ukers.

Fåreløpig tar jeg mine 2 defektkabler der.

Mistenker at det kan være noe feil hjemme også, siden prøve å lade med en helt ny kabel (naboen har kjøpt ny iMIEV etter min anbefaling :) ) og klarte ikke å lade med den heller... grr. Bilen har vært på Peugeot og er ok.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA