Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: "Kjempefall for elbiler..."

Startet av elektrolux, torsdag 11. august 2016, klokken 14:52

« forrige - neste »

elektrolux

Leveres ut til nye kunder hele tiden. ;)

Grunnet stor etterspørsel er det noe ventetid.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Barskog

Elektrolux, vet du noe status rundt den portable for oss ventende ZOE eiere? Kommer den innen året med mulighet for også type 2, 16A?
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

Hansi

Sitat fra: elektrolux på fredag 08. juli 2016, klokken 23:56
Leveres ut til nye kunder hele tiden. ;)

Grunnet stor etterspørsel er det noe ventetid.

Nice :)

Hva er forskjellen på Home og Pro? Klarer ikke se det fra Zaptec-sidene.. Er begge leveringsklare? Vil du legge ut begge i nettbutikken din?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

elektrolux

Portable leveres ut fortløpende, men kjenner ikke til om/når type 2 adaptoren kommer.

Home mangler fasefordeling, noe den uansett ikke trenger, men vil med tiden få en delefunksjon ala Nabobil.no/leieting.no der eieren kan legge ladepunktet sitt ut på nettet til egendefinert pris. Dermed vil en bruker kunne leie ut lading og parkering den tiden han selv ikke er hjemme og på den måten få en negativ utgift på investeringen.

Kommer på nettbutikken vår ca sep. 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Rav4_EV

Hvilke elbiler gir for høy startstrøm slik at en mykstarter er nødvendig?
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

elektrolux

#20
Primært Zoe med 160A i noen millisekund.

Denne funksjonen ble etterspurt av Lyse som så med bekymring på slike strømpulser som stresser strømnettet.

Mykstart blir lett oppfattet feil i forhold til det engelske ordet som er Peak shaving. Handler altså ikke om sakte oppstart av ladingen, men om å eliminere strømpulsen som oppstår idet releet som sender strøm til bilen slår inn.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Rav4_EV

Men pulsen som ZOE sender ut er en funksjon bilen har for å måle jordmotstanden. Det er en programmert aktiv handling. Den kan jo ikke stoppes fordi da feiler ladesekvensen.

Dette må du forklare nærmere om hvordan det er tenkt.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

elektrolux

Alt det rare du klarer å gulpe opp når det kommer til Smart boksen :o
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Rasmus.B

Må det sendes en strøm på hele 160A for å måle jordresistansen?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Rav4_EV

Jeg vet at det går en puls for å måle jordresistansen på Zoe. Om den er på 160 A må du spørre Robort aka Elektrolux om. Det er hans tall.

Men nå er vel Robort såra og vonbroten som det heter fordi jeg spør om helt elementære ting rundt markedsføringen av deres ladepunkt.

@Robort. Kan du ikke bare forklare hvordan jordreisistansemålingen på Zoe er et problem for e-verkene og hvordan det skal løses?



Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

elektrolux

#25
Jordresistanse målingen er såre enkel. Bilen måler spenningsdifferansen mellom N og PE i bilen før lading, og deretter hvert 120 sec. mens strømmen går og er kun fornøyd om verdien er/forblir under 5V. Derfor problemer med å lade selv på enkelte TN punkter om det er lang avstand til PEN koblingen.

Inrush strømmen skyldes antakelig kondensatorer eller lignende. Alle biler har en slik innrush, enten det skyldes paralellt lagte strømledninger eller ekte kondensatorer som raskt påtrykkes spenning i det strøm kobles til.

Zapcharger Smart er eneste ladestasjon jeg har vært borti som er designet for å dempe disse strømpulsene.

Fungerer forøvrig perfekt på Zoe og er da også bygget etter ZE ready kravene.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

AmocoCadiz

Sitat fra: elektrolux på fredag 08. juli 2016, klokken 23:56
Grunnet stor etterspørsel er det noe ventetid.
"Noe ventetid" Er vel årets understatement ang Zaptec og levering...

Renault  med sin Zoe mistet i hvertfall 1-2 salg av bil her i huset ( hvor skal folk i leiligheter i 8 etasje i byene montere Wallboksen?) pga all ventetid på lademulighet på ladekabel for vanlige ladepunter/strømkontakter.

Men hva skjer om et til halvannet år når alle de nye langgrekkevidde elbilene kommer som lader uten problem overalt?
De vil ikke trenge Zaptec portable.
Da gjenstår vel bedriftens Zaptec løsning lykkes for borettslag om de vil få suksess og klare konkurere og vokse i et marked med mange ladeløsninger tilgjenglig allerede  for borettsslag.
Alle de tusenvis som bor i sentrale deler av byene har selvsagt ikke noe garasje i gråbeingårdene til å montere noen ladeløsninger, disse trenger lading ved offentlige ladepunkter ( eller en raskladende ( type2) zaptec portable...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA