Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: "Kjempefall for elbiler..."

Startet av elektrolux, torsdag 11. august 2016, klokken 14:52

« forrige - neste »

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

epsilone6

Betalingsmur i en siddis-avis frister ikke videre.

Kan du utdype "pengemaskin"?

Ingeniøren

Nå popper det opp selskaper som lever "nesten" like gode løsninger i dag, mens ingen har sett noe fra dette selskapet. Kan ikke bli pengemaskin av slikt, om de ikke er på banen snart....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Vollis47

Det er vel ingen pengemaskin ennå slik som trådtittelen antyder. Men design ser bra ut og teknologien høres bra ut. Men det er dessverre ikke alltid slik at den beste teknologien blir den økonomiske suksessen. Et av eksemplene på det er videokampen mellom VHS og (var det ikke?) Betamax. Eller elbil kontra bensinbil for ca 100 år siden.
Kristiansand / Egersund, Zaptec Pro ladebokser
Tesla MS 75D, juni 2018
Kia Soul 30kWh, juni 2017 (solgt)
Nissan e-NV 200, februar 2016 (solgt)
Peugeot ion, august 2015 (solgt)

Lars C. Krogenæs

VHS vant over Beta fordi spillerne var vesentlig billigere å kjøpe. (Det var også mulig å leie VHS spillere, mens ingen ville tilby Betamaxspillere til utleie). I USA var spilletiden på Beta for kort til å ta opp en amerikansk fotballkamp, mens man fikk den inn på en VHS kassett. Beta hadde i utgangspunktet 250 bildelinjer, men reduserte det til 240 (som VHS hadde), for å øke spilletiden på kassettene. Dermed ble oppløsningen den samme.

Hvorvidt Zaptec er en pengemaskin vet jeg ingen ting om. Det jeg vet er at (potensielle) Zoe eiere har blitt lovt ladekladd fra Zaptec i flere år, mens Zaptec ikke har greid å levere, noe som har hemmet salget av en grei elbil.
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

elektrolux

Slik jeg husker VHS/Beta kampen bommet Sony på utleiefilm markedet.

Alle typer filmer var tilgjengelige på VHS, mens det var begrenset utvalg på Beta. Derfor kjøpte forbrukerne VHS og kampen var tapt. Kunden fikk med andre ord mer med VHS enn med Beta, selv om de mistet litt på kvaliteten.

Når det gjelder Zapcharger utvalget er produksjonen nå godt i gang på Portable serien til Renault, og Smart serien kommer straks. Med Smart vil kundene få mer for mindre penger. Ikke i konkurranse med lavpris modeller til hjemmebruk, men i borettslag der Zaptec har over 2 års forsprang og patenter på løsninger som gir flere av beboerne tilgang til lading. Når store deler av monteringskostnaden er eliminert ser vi også at det blir rimeligere totalt enn andre løsninger som gjerne er begrenset til 8 eller 16 plasser.

Selvfølgelig er det leit at det tar tid å utvikle såpass avanserte produkter, og her burde selvfølgelig Renault gjort hjemmeleksen sin bedre. De bommet jo også på forsøket sitt på å kopiere Think sitt leiesystem for batteri, og i min egen lille undersøkelse på kjøremodi viser det seg at ingen foretrekker et drivverk på neste ( Viktig å understreke neste grunnet at en da har et bedre grunnlag for å bedømme ) bil som simulerer gårsdagens drivverk.

Leiesystemet av batteri er så elementert at hoder burde rullet:

Vil du betale en fast månedsum på et batteri du uansett har 5 års reklamasjonsrett på, og på toppen av det hele betale 25% moms på dette når du heller kan kjøpe batteriet med bilen momsfritt. Og på toppen av det hele være forpliktet til å oppsøke verksted for egen regning for å sjekke batteriet når eier pålegger deg det. Og være ansvarlig for at leien blir betalt helt til bilen vrakes. Altså betaler ikke han du selger bilen til leien, må du fortsette å gjøre det.

Ikke rart publikum heller kjøpte andre biler som ikke hadde potensialet til å kunne ruinere deg personlig. :o
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Rav4_EV

Jeg er mest spent på 2015 tallene til Zaptec. De har brent penger i mange år og inntektene stammer hittil fra statstøtte og forskuddsbetaling fra Renault. Det er for meg åpenbart at de har brukt pengene fra Transnova som skulle utvikle en elektronisk trafo og heller bygd et ladepunkt som ikke innehar noen unike egenskaper som skiller dem vesentlig fra konkurrenter.

Med 25 mann i arbeid går pengene fort. Når adm. dir. reiser verden rundt på første klasse bidrar det heller ikke positivt.

Du har vel sikkert 2015 tallene tilgjengelig Robort og kan berolige meg?

Ellers tror jeg de er i skiftretten i løpet av tidlig neste år.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Ingeniøren

Er ikke det en norsk modell å gå konk for å sanere gjeld og så starte på igjen med en "annen eier". ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

elektrolux

@Rav_4EV

Prestisjeprisen er nettopp på transformatoren du er så opphengt i. I dette tilfellet til bruk som isolasjons transformator der det i dag brukes 30-40 kg mekaniske transformatorer som daglig på verdensbasis medfører 2-3 skader enten i form av støt når bruker ikke gidder dra med seg den mekaniske trafoen, eller i form av ryggskader når arbeideren gjør det.

Dermed kan Transnova vise til dette som et prakteksempel på hva deres støtte har ført til. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

Og da er millionkontrakt signert:

http://www.aftenbladet.no/energi/Storkontrakt-til-Stavanger-bedrift-70-millioner-for-ladere-til-Renaults-nye-elbil-3957789.html

Lagt ved bildet av artikkelen i avisen da ovennevnte link kun kan leses av de med abonnement. Må ha unnskyldt språkbruken. Mye tull med riktig betegnelser på det som er en EVSE med innebygget skilletrafo.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Rav4_EV

Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

elektrolux

Er nok en ratifisering av avtalen som du viser til. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Vollis47

Nå har vi hørt ganske mye om denne avtalen med Renault, men har ennå ikke sett at lader eller ladestasjon er i salg. Det er vel dessuten bare i Norge denne har den store misjonen for Renault(?). Eller vil det virkelig bli en verdens-suksess? Uansett, jeg kan godt tenke meg en Zaptec, dvs flere, for elbilene i sameiet vårt, bare ikke prisen blir alt for høy.

Godt med norske produkter og jeg ønsker dem alt vel i et tøfft verdensmarked.
Kristiansand / Egersund, Zaptec Pro ladebokser
Tesla MS 75D, juni 2018
Kia Soul 30kWh, juni 2017 (solgt)
Nissan e-NV 200, februar 2016 (solgt)
Peugeot ion, august 2015 (solgt)

elektrolux

Sitat fra: Vollis47 på fredag 08. juli 2016, klokken 19:15
Uansett, jeg kan godt tenke meg en Zaptec, dvs flere, for elbilene i sameiet vårt, bare ikke prisen blir alt for høy.

Zapcharger Smart er overlegen ikke bare på teknikk, men også på totalpris, enten dere kun skal ha en eller 2 ladestasjoner til å begynne med eller full Monty

Send gjerne en mail til rk@zaptec.com for et hyggelig pristilbud for ditt sameie.

Til de som snart skal kjøpe ny Elbil kjører Elbilhjelpen.no AS et pris stunt som sikrer Zapcharger Smart Home for under 10 000 NOK. Ta kontakt for nærmere info.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Hansi

Er produktene ferdig produsert og klare for levering?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA