Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: "Kjempefall for elbiler..."

Startet av Panzer UP, torsdag 11. august 2016, klokken 14:33

« forrige - neste »

Panzer UP

Jeg skal på langtur igjen og ser at det er kommet hurtiglader på Kiwi Beitostølen. Derfor lurer jeg på om det er mulig å komme til Beitostølen fra Otta med Eup. Noen som har prøvd? Ser greenrace anslår at jeg har 1% igen på batteriet når jeg kommer frem.
Folkevogn eOPP

hstad

108 km med E-up burde vel gå hvis man kjører forsiktig og i Eco+. mange høydemeter der selvfølgelig, men så lenge man kommer opp til toppen av valdresflya er jo resten nesten gratis.
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

Panzer UP

Joda. Jeg kom frem med 0% på batteriet. Hurtigladeren virker ikke så jeg slipper å kjøre videre med det første...
Folkevogn eOPP

hstad

Fantastisk!!:) hurtigladere som ikkje virker er eit problem!! Skulle lade på Dokka hin dagen men da var laderne koblet fra og flyttet...  :o :o

Morsomt at greenrace stemmer såpass da! Hvordan føltes det? Var rekkeviddeangsten intens?:)
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

Elmo

Sitat fra: Panzer UP på tirsdag 07. juni 2016, klokken 15:55
Joda. Jeg kom frem med 0% på batteriet.

Hvor langt kjørte du på/etter 0% ?   Selv har jeg kjørt 4km på 0, dog nedover den site 1km, en gang jeg måtte.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Panzer UP

Batteriet varslet tomt over Valdresflya. Ca 14 km på tomt.
Folkevogn eOPP

Takayama

Sitat fra: Panzer UP på tirsdag 07. juni 2016, klokken 15:55
Joda. Jeg kom frem med 0% på batteriet. Hurtigladeren virker ikke så jeg slipper å kjøre videre med det første...

Utrolig frustrerende å komme fram til ikke fungerende hurtiglader. Opplevde det samme på Fortum Otta for en tid siden. Er det slik at alt av Fortum-ladere er nede for tida eller?

Opplever at elbil på langtur fortsatt er for spesielt interesserte dessverre. Det trengs en revolusjon med utbygging og krav om oppetid på laderne.

jkirkebo

Sitat fra: Takayama på onsdag 08. juni 2016, klokken 18:33
Sitat fra: Panzer UP på tirsdag 07. juni 2016, klokken 15:55
Joda. Jeg kom frem med 0% på batteriet. Hurtigladeren virker ikke så jeg slipper å kjøre videre med det første...

Utrolig frustrerende å komme fram til ikke fungerende hurtiglader. Opplevde det samme på Fortum Otta for en tid siden. Er det slik at alt av Fortum-ladere er nede for tida eller?

Ikke de som er byttet ut. Kun de gamle DBT-laderne sliter og de fleste er byttet nå. Jeg lader mye hos Fortum og har ikke kommet over en eneste defekt lader i år. Ladere på steder som Berger pg Roa, som tidligere har vært veldig mye nede virker nå finfint etter bytte. Men det er jo en mager trøst om man prøver seg på en av de som ikke er byttet ennå. Heldigvis skal alt av DBT-ladere vekk.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA