Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Longice, onsdag 10. august 2016, klokken 18:46

« forrige - neste »

Longice

Jeg har en saltoboks som er lasket slik at Teslaen kan forsynes med 32A enfas.
Lurer på om jeg kan koble til e-golfen på denne saltoboksen?

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Longice

Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg har hørt man ikke skal plugge andre elbiler i en saltoboks som er lasket for Tesla. Men da går dette tydligvis bra, hverfall med e-Golfen.

God sommer! :)

Råde

Det vil gå bra med alle (som har type 2). Bilen vil aldri trekke mer enn ombordladeren drar (eller er satt til).
e-Golf | X75D

Griffel

Det er uten problemer for alle biler med enfaslader enten det er type 1 eller 2 i bilen. (Type 1 er bare enfas, men har ladeboksen kabel type 2 passer den jo ikke).
For biler med trefaslader er der kanskje-kanskje ikke.
Hyundai Ionic.

elektrolux

Sitat fra: Råde på torsdag 02. juni 2016, klokken 23:23
Det vil gå bra med alle (som har type 2). Bilen vil aldri trekke mer enn ombordladeren drar (eller er satt til).

Bortsett fra Renault Zoe, som vil kunne kreve verkstedsbesøk med nye deler etter et slikt stunt.  ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

zbk

Hva er årsaken til at slik lasking kan ta knekken på Zoe-laderen? Fikk beskjed om dette ved henting av bilen, men de ante jo selvfølgelig ikke hvorfor dette ble advart mot.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Griffel

Denne laskingen er kun aktuell på IT nett (230V uten N), og på slike nett kan Zoe uansett ikke lade uten en tranformator (Gul bøtte/RAV4-mugge/Zaptec's portable).
Hyundai Ionic.

Råde

Sitat fra: elektrolux på fredag 03. juni 2016, klokken 06:34
Sitat fra: Råde på torsdag 02. juni 2016, klokken 23:23

Bortsett fra Renault Zoe, som vil kunne kreve verkstedsbesøk med nye deler etter et slikt stunt.  ;)
Jojo, men jeg mener bestemt at jeg skrev "bil". (HAHAHA, ekstremt god humor).  ;D
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA