Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjøre Oslo - Dombås m. Tesla P85

Startet av satheesh.net, onsdag 10. august 2016, klokken 15:53

« forrige - neste »

kristmara

Sitat fra: satheesh.net på mandag 04. juli 2016, klokken 13:32
Sitat fra: kristmara på mandag 04. juli 2016, klokken 12:36
Sitat fra: lunitiks på fredag 01. juli 2016, klokken 19:58
Crazy frontrute. Største pluss av alle. Vanskelig å beskrive med ord. Må bare oppleves. Elsker.

Jeg er enig i denne, ble virkelig positivt overrasket. Det var også det jeg var mest spent på siden det ikke kommer fram av å se videoer på nett. Jeg fikk ikke helt følelsen av hvordan solskjermingen funket siden sola stod høyt på himmelen, men jeg er ikke redd for at det blir ille.

Litt usikker på om du fikk prøve den avtagbare solskjermen som følger med bilene, men den er faktisk ganske effektiv. I Norge tror jeg uansett ikke det nødvendigvis blir et kjempeproblem, men folk er forskjellige...

Nei, jeg har ikke sett den, men tror ikke jeg føler behov for noe sånt etter å ha prøvd midtpådagensol... Det viktigste er vel at den nedfellbare kan skjerme for lav sol, tror jeg, og der er jeg ikke spesielt imponert over den smale i S-en.

KrW

Du fikk med deg den lille flippen i solskjermen som gjør den noen cm større?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

kristmara

Sitat fra: KrW på tirsdag 05. juli 2016, klokken 12:36
Du fikk med deg den lille flippen i solskjermen som gjør den noen cm større?

Ja, og det har gjort at jeg er litt mer optimistisk til den i forhold til den i S-en.

Bjoris

Da er det ferie og endelig tid til X testing, 1430 på Kokstad med hele familien. Spent på hva fruen sier, om vi falle for X så blir det å prøve å selge Sen som kommer, vi bestiller ikke X før den er solgt, ett krystallklart krav fra fruen, vi skal ikke ha en Tesla og to i bestilling;) Kan ikke skjønne hvorfor, hehe!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Øggen

Sitat fra: bjoris på lørdag 09. juli 2016, klokken 10:52
Da er det ferie og endelig tid til X testing, 1430 på Kokstad med hele familien. Spent på hva fruen sier, om vi falle for X så blir det å prøve å selge Sen som kommer, vi bestiller ikke X før den er solgt, ett krystallklart krav fra fruen, vi skal ikke ha en Tesla og to i bestilling;) Kan ikke skjønne hvorfor, hehe!

Ja Bjoris, kor det gikk? Fruen overbevist?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Bjoris

Ja, nå har vi prøvd og bilen er jo råkul, jeg liker veldig godt den store frontruta, det må jo være fantastisk på tur, selv om vi kjente litt for godt til varmen fra sola på den lille turen. Selger sier det skal følge med noe solskjerming som skal bedre dette.

Vi blir jo veldig skeptisk til håndtering av bagasje, selger sier at 5 seter neppe blir med nedfellbare seter og dermed står vi som de fleste andre igjen med 6 seteren som eneste fornuftig valg mtp behov for å transportere ski gjennom vinteren. Her også skal det komme forbedringer sier selger, men slik som det er i dag kan du jo ikke fylle opp bagasjerommet, alt vil jo komme flyvende, litt smått utrolig at de ikke har fått på plass noe her allerede, det hjelper ikke med verdens sikrest SUV om du blir drept av en flaske vin som kommer susende... En må virkelig planlegge pakkingen slik det er nå og en eller annen form for sikring må en ha

Det jeg har vært mest skeptisk til før, FWD føler jeg meg rimelig trygg på nå, de er iallefall tillitvekkende. De skal være så sterke at de skal kunne vippe bilene tilbake på hjulene om den har lagt seg på siden, hehe. Det er ikke en feature:) Jeg tror også med noen unntak i mye vind og uvær at de hadde fungert fint også i mye regn her vestpå.

Jeg slet med å finne den perfekte sittestillingen, men så ble det litt hektisk også og mye som skulle testes på kort tid (det ble litt kort tid pga ferge og ny time etter oss). Jeg syns setene var ok, men oppfattet dem ikke som vesentlig bedre enn NextGen som andre har hevdet. De var også litt slitt allerede, men selger var raskt på pletten og forklarte at dette var en veldig tidlig produksjon. Dermed kom han også knirkelydene i forkjøpet, for fruen ble ikke imponert over at det knirket og knakte litt for mye. Nå blir det fort litt mer lyd i biler med stor kupe er min erfaring, men så har jeg aldri kjørt de dyre SUVene før så kanskje det ikkje gjelder disse? Isåfall virket bilen rett og slett billig ifht til hva en forventer. Jeg syns også den slo litt for hardt og litt "luksuss-aktig" på skarpe ujevnheter, om det er slik på 22 tommere eller om det før prod modellen vet jeg ikke, vil jo tro at denne ikke er så representativ, det var jo slik på de første Sene også, men litt dumt at de må ha så tidlig produserte demobiler...

Litt overrasket over dette siste da jeg har lest mange som mener at X virker bedre sammenskrudd en S, mja, er jo en stund siden jeg kjørte S, med unntak av en helt kort tur i en 90D for noen uker siden. Må si jeg reagerte litt på den også, kan være at forventningen til forbedringer fra min 2014 1 gen er for store? MEN, S90en var mye bedre enn denne Xen. Selger mente at den røde var verre enn de hvite, du kunne også se at FWD ikkje fluktet med fordøren, altfor dårlig i denne prisklassen, jeg så det godt når nestemann kjørte ut så det var ikke bare litt...

Vel, kanskje litt farget av dette, men bilen er helt rå og det er bare å gratulere alle dere som har tatt valget, vi er i tenkeboksen. Nå har jeg en bekjent som snart får sin så da får jeg studert byggkvaliteten på nytt på en helt ny bil. Skal jeg konkludere før vi har konkludert så er det nok mest sannsynlig at vi går for 70Den nå og så blir det å følge med på erfaringer fremover.

Det er åpenbart en mulighet nå å få seg en "billig" x ved å prøve tjene noen kroner på Sen som nå koster langt over 100 TNOK mer, faktisk koster en 75D nå 129 mer enn vår, og så putte dette i X. Tar vi i bruk Sen så faller prisen og mellomlegget blir enda større og dermed blir det mindre aktuelt så det er litt nå eller ikke føler jeg, men kan jo ta feil der. Forstod på Tesla at de så litt mellom fingrene på om jeg solgte den som helt ny om de visste det var for å kjøpe X. Det har jo være noen episoder med svartelisting når folk har solgt helt nye biler...

Fruen likte bilen veldig godt, men syns den er for stor, det gjelder forøvrig også Sen, men Xen er jo ikke mindre og føles vesentlig større enn S syns jeg, men oversikt er mye bedre når en sitter så høyt. Ungene ble helfrelst, tusen ganger bedre å sitte bak i denne og IKKE MINST det var USB uttak bak, haha;) Detaljene som skal avgjøre tydligvis:)

Det var ellers knapt hørbar lyd fra frontmotoren, i den helt nye Sen jeg prøvde var det dessverre ikke noe bedring fra 2015 modellene jeg har prøvd på dette området, men Rang Mode av og litt lyd på stereo så hører en ikke noe til det på Se heller

KrW

Den røde bilen hadde svarte seter og de hvite (ihvertfall de som var i Trondheim) hadde hvite seter. De hvite så veldig nye ut. Lurer på om de hvite kunstskinnsetene holder nylooken lengre enn de svarte? Foresten så er de hvite mykere enn de svarte. Kanskje du ville likt de bedre? For meg blir next gen i S litt trange, men er veldig gode i Xen.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Bjoris

Ja, forstår det er en annen type seter de hvite, men hvite seter, skeptisk:) Jeg heller faktisk mot delskinn i Xen siden setene ellers er bra, 20.000 spart er jo også helt greit selv om det nok er rart med en bil i denne prisklassen uten helskinn. Selger var forøvrig enig i at delskinn holder seg bedre...

Jeg ser jeg trenger en tur i en helt ny X for å få ett nytt inntrykk av knirk og knak, og også en med 20 tommer, men det får min bekjente her jeg bor nå i Aug så vi lar det bi til dess. Tror nok vi tar Sen hjem uansett, men skal den selges så får den stå i garasjen, men er jo redd veldig mange nå velger X før S. Må si du får litt mer for pengene tross alt, SUVen er jo noe helt annet, S kan jo sammenlignes med mange forskjellige biler om du vil...

Nasatech

Enig med deg med at deg blir litt hektisk. Prøvekjørte bilen for noen uker siden og da syntes jeg selger virket litt stresset. Synd, for det var mye jeg ikke fikk sjekket som jeg egentlig ville sjekke.

Bjoris

Sitat fra: Nasatech på lørdag 23. juli 2016, klokken 09:39
Enig med deg med at deg blir litt hektisk. Prøvekjørte bilen for noen uker siden og da syntes jeg selger virket litt stresset. Synd, for det var mye jeg ikke fikk sjekket som jeg egentlig ville sjekke.

Ja, vi snakket om det i går at vi virkelig skulle hatt en lengre runde alene i bilene, selger var med og det blir jo da litt fokus på selger med smaltalk etc og som du sier mye vi gjerne skulle studert nærmere. Det tar litt tid å få feelingen med en ny bil...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA