Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noe poeng å være medlem i Norsk Elbilforening?

Startet av ONCE, onsdag 10. august 2016, klokken 13:13

« forrige - neste »

ONCE


Vollis47

Uten tvil en fin og velutstyrt bil. Men ønsker/trenger du alt dette? I så tilfelle kanskje ok pris. Men ville nok prøvd med et litt lavere bud.
Kristiansand / Egersund, Zaptec Pro ladebokser
Tesla MS 75D, juni 2018
Kia Soul 30kWh, juni 2017 (solgt)
Nissan e-NV 200, februar 2016 (solgt)
Peugeot ion, august 2015 (solgt)

timingbeltkiller

ENIG
Kutter du ut det utstyret du neppe har fornuftig bruk for,
får du en splitter ny bil for samme prisen eller lavere.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Chivas

Hvordan er det egentlig med svart skinn? For meg så tenker jeg med gru tilbake til 80-tallet, svarte skinnseter og null ac :-D
Har alcantara i min nåværende vw som funker fjell. Har man ikke det på el-bilene?

Panduck

Sitat fra: ONCE på torsdag 02. juni 2016, klokken 12:27
Heisann

Hva mener el-bil folket er en kurrant pris for denne?

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76602273&fks=76602273

Jeg ville gjort en av 3 ting
1) Kjøpt en 30kWh LEAF isteden (p.g.a rekkevidde)
2) Bestilt en 33kWh "barebone" i3 (med hurtiglading), dersom den er stor nok (p.g.a rekkevidde)
3) ventet til 36kWh eGolf kommer, med mindre stæsj, til ca samme pris(?) (p.g.a rekkevidde)

Eventuelt funnet en billigere 24kWh elbil. Rekkvidde er alfa&omega. Den ekstra rekkevidden som gis på de nye elbilene gjør at de får et langt større bruksområde.

model3citizen

i3-kupp.

Suite interiør, adaptiv cruise, da tror jeg også NAVI Pro er med også. Mangler LED hovedlys.

21000km, 214 000,-

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76757818
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

elektrolux

Ville spart 100 000 kr og kjøpt en brukt e-Up. ;)

Det har vi gjort og angrer ikke. Pengene er plassert i aksjer mens vi venter på Tesla 3 eller enda bedre VW XL1 ev
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

tutti

#7
Voldsomt verditap for i3 med slike priser. Lønner det virkelig seg å kjøpe en ny i3 med slike tap?

Nå er det ekte dumpingpriser på i3: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76110029

Magster

Ikke så veldig rart med tanke på 94ah versjonen. Blir spennende å se om det stabiliserer seg igjen etterhvert, slik som feks rwd Tesla.

Chivas

Sitat fra: tutti på fredag 03. juni 2016, klokken 19:18
Voldsomt verditap for i3 med slike priser. Lønner det virkelig seg å kjøpe en ny i3 med slike tap?

Nå er det ekte dumpingpriser på i3: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76110029
Er vel innafor:
https://www.kvdnorge.no/bilvardering?regnr=EL39590&distance=35500

Panduck

Sitat fra: tutti på fredag 03. juni 2016, klokken 19:18
Voldsomt verditap for i3 med slike priser. Lønner det virkelig seg å kjøpe en ny i3 med slike tap?

Nå er det ekte dumpingpriser på i3: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76110029

"Aldri hurtigladet, men hurtigladekabel følger med". Hæ? Ville jeg lurt på om bilen faktisk har DC hurtiglading. Mangler den det, er det ikke rart det blir billig.

model3citizen

Sitat fra: tutti på fredag 03. juni 2016, klokken 19:18
Voldsomt verditap for i3 med slike priser. Lønner det virkelig seg å kjøpe en ny i3 med slike tap?

Nå er det ekte dumpingpriser på i3: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76110029

Den bilen er ribba for utstyr (har ikke engang CC). Ikke rart den blir stående, bilen jeg linket til ovenfor med Suite-interiør ble solgt veldig kjapt, men det er kanskje ikke så rart med tanke på prisen sånn sett.

For vår del blir det å beholde nåværende i3 inntil videre, batteriet holder til pendlingen, så får det bli en kald vinter til ;)

Hvem vet, kanskje dukker det opp en godt utstyrt 33kWh demo som har svettet av seg litt innen den tid?
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

model3citizen

Sitat fra: elektrolux på fredag 03. juni 2016, klokken 11:10
Ville spart 100 000 kr og kjøpt en brukt e-Up. ;)

Det har vi gjort og angrer ikke. Pengene er plassert i aksjer mens vi venter på Tesla 3 eller enda bedre VW XL1 ev

Aldri før har vel 50.000,- ekstra gitt mer for pengene, eller?
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA