Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Euro Leaf og lakk

Startet av Ebe, onsdag 10. august 2016, klokken 12:29

« forrige - neste »

ReneM

Dessverre ikke før sommeren. Da blir det lading i Eidfjord om sommeren (og krysser fingrene at det ikke er ladekø).

Je spurte Fortum i går:

https://www.facebook.com/Fortum.Charge.Drive/posts/806872289469352
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

Olee

Yngve

Jeg spurte Fortum om dette, men de ville ikke frigi den informasjonen av hensyn til at de er et børsnotert selskap og sier de må slippe slik informasjon likt til markedet. Så da tok jeg kontakt med Hordaland Fylkeskommune som har gitt 480 000,- i støtte til prosjektet og som har satt krav om at stasjonen skal være i drift innen 31. august. De tok kontakt med prosjektlederen som kunne opplyse om at byggingen er utsatt. Jeg har ikke fått svar på hvor lenge det er utsatt.

Jeg skal henge på denne for å få svar. Med bostad i Bergen og hytte på Ål er det veldig viktig med flere ladere til min 2013 Leaf.

pudderjagar

Hvis du bor i Bergen og har hytte på Ål så er beste vegen over fjellet Hemsedal med elbil frå Bergen.
Filefjell har tettere med ladere men er lengre.

Eg bor og i Bergen og har hytte i Sudndalen (Like over fjellet når du kjører Aurland - Hol) Eg har bare ein Zoe og ein E-NV200 men kjører med begge bilene om sommeren men bare med gamle Zoe 210 om vinteren. Da går knirkefritt.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Sølve

Det arbeides aktivt fra prosjektleders side med å avklart de siste punktene før bygging kan skje og det er befaring der til uka.  Målet er å få opp lader så fort som mulig  forutsatt at de siste punktene før bygging går i orden.  Dato for driftsstart er derfor fortsatt ikke mulig å si nøyaktig.
Bergen

Yngve

Bergen til Ål via Hemsedal tar 6 timer i min Leaf, mens jeg bruker 5 via Eidfjord.

Det er veldig bra at det er fremdrift selv om jeg helst skulle sett at den stod ferdig imorgen.Det blir et veldig bra tilskudd når den er klar. :)

Elmo

Sitat fra: Yngve på onsdag 30. august 2017, klokken 06:33
De tok kontakt med prosjektlederen som kunne opplyse om at byggingen er utsatt. Jeg har ikke fått svar på hvor lenge det er utsatt.

Tittelen på tråden sier "området rundt Garen".
Kunne prosjektlederen si noe mere eksakt om plasseringen ??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

kristianbergen

Noen som vet noe mer om denne svært etterlengtede laderen?

K
Leaf 2013

Sølve

Bergen

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.

Sølve

Det har vært utfordringer med å finne god lokasjon som samtidig gir muligheter for vinterbrøyting.  Jeg har ikke eksakt informasjon om helt nøyaktig endelig lokalisering, men tror operatør nå har løst denne utfordringen.  Pga utfordringene har operatør fått utsatt fristen av fylkeskommunen for å få fullført denne utbyggingen.
Bergen

Elmo

brako79

Kjørte forbi i går, og så de hadde gravd ut et "platå" ved Garen Camping.
Eidfjord Panorama kommer til å bli bygget like ved, så kanskje man venter til det kommer noe dit?
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

Leaf1Kris

Noe mer fremgang i denne saken? Begynner å haste om det skal bli noe før våren.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA