Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: egolf 31 kWh bestilling sept/okt. levering desember 2016

Startet av kptpower, tirsdag 09. august 2016, klokken 17:30

« forrige - neste »

kptpower

Hei.

Virker som det er en del som har fått levering anslått til august - early september.

Selv venter jeg på en 70 D, Silver metallic i facelift!

Hva venter dere på ;)? Får vi se facelift i alle mulige farger etterhvert ?

Bjoris

Titanium 70D:) Ja, det blir noko fort en del Facelift, men tror nok det vil være litt sjeldent en stund, det er vel solgt 10.000 TMS i Norge og nå leveres ett par hundre pr mnd og kanskje vil det avta når alle som har kjøpt "billig" har fått sine biler og X begynner å komme som alternativ for en del...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Jan Henrik

#2
Har levering sent Juli - August...

Bestilte, i Januar, en godt utstyrt 70D i fargen Deep Blue Metallic. Facelift ja. :) Skal gå som Taxi i Tromsø.
Pano, std seter, luft, hifi, vinterpakke, 19" std felger og premium pakke. Pris: 713.600,-. Koster nå 766.700,-...

Fått VIN nr...
TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi

Øyvind.h

#3
Sitat fra: bjoris på onsdag 01. juni 2016, klokken 17:25
Titanium 70D:) Ja, det blir noko fort en del Facelift, men tror nok det vil være litt sjeldent en stund, det er vel solgt 10.000 TMS i Norge og nå leveres ett par hundre pr mnd og kanskje vil det avta når alle som har kjøpt "billig" har fått sine biler og X begynner å komme som alternativ for en del...

Ja ser man bort ifra de som har bestilt og utsatt leveringen lenge er facelift-bilene de desidert høyest prisede. Ca en mill for s90d med alt utstyr. Siste jafs kom ved lansering av facelift. Opp 30-40k eller noe sånt pga valuta, annet luftfilter, lakk på kanaler, andre pærer i frontlys og ny støtfanger. Ellers er vel bilene identiske med pre facelift?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

abj1978

Har levering august - tidlig september.

Bestilt en godt utstyrt 75D (som en av veldig få?) i Deep Blue med grå 21 tommere, facelift. Gleder meg som en liten unge til leveringen!  ;D
Tesla Model S 75D / BMW i3

shufu

Levering sent juli - august i Drammen.
Bestilt en hvit 70D med 7 seter og "premium" interiør 2 dager før facelift. Har valgt premium package kun pga el. bakluke... Men nå har jeg stor forventning med den bio weapon ding. Begynte å bli lei (spesiell om vinter) om dårlig luft når man kjører gjennom alle disse tunneler på ring 3.
Hesitert litt med ren 70 for å har større plass i frunk men nå ser jeg at denne blir mindre uansett. Glad at jeg har ikke gjort dette.
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

kptpower

Sitat fra: abj1978 på onsdag 01. juni 2016, klokken 20:15
Har levering august - tidlig september.

Bestilt en godt utstyrt 75D (som en av veldig få?) i Deep Blue med grå 21 tommere, facelift. Gleder meg som en liten unge til leveringen!  ;D

Det er kult å få 75D bak , men det er jo såpass enkelt å få dette etterlevert at jeg fant rett og slett ut at jeg ikke ville prioritere dette nå. Dyr nok som den er, og de 20 km ekstra bør gå greit. Så får jeg vudere da feriepengene kommer neste år

BømloBjørn

Levering sen august -  tidlig September.

Venter også på en 70D Deep Blue Metallic.
Panorama,  premium, ng skinn,  uhifi,  luft,  19" hjul. 

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk


Bjoris

#8
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 01. juni 2016, klokken 19:55
Sitat fra: bjoris på onsdag 01. juni 2016, klokken 17:25
Titanium 70D:) Ja, det blir noko fort en del Facelift, men tror nok det vil være litt sjeldent en stund, det er vel solgt 10.000 TMS i Norge og nå leveres ett par hundre pr mnd og kanskje vil det avta når alle som har kjøpt "billig" har fått sine biler og X begynner å komme som alternativ for en del...

Ja ser man bort ifra de som har bestilt og utsatt leveringen lenge er facelift-bilene de desidert høyest prisede. Ca en mill for s90d med alt utstyr. Siste jafs kom ved lansering av facelift. Opp 30-40k eller noe sånt pga valuta, annet luftfilter, lakk på kanaler, andre pærer i frontlys og ny støtfanger. Ellers er vel bilene identiske med pre facelift?

Facelift er ingen stor endring, men greit at en iallefall skiller seg litt ut når en har lagt så mye ekstra på bordet i ifht de som har "gml" versjon:)

Det er nå litt mer en bare nye pærer selv om det er noe drøyt å kalle det adaptive hovedlys:) Jeg har tro på den funksjonen at den lyser til siden ved blinklys jeg har en plass jeg kjører hver dag der jeg tror dette blir veldig bra, dvs når en svinger skarpt inn fra opplyste vei og inn i bekmørket.

Støtfangeren ser veldig mye bedre ut og den skjuler også radar som nå også står noe høyere

Ilfg Tesla er de nye enda mer stillegående, men det gjenstår nå å se om det bare er selgerprat.

El ladeluke er det nå bekreftet at facelift har? Demobilen hadde dette, men så var det spekulert i at det var en US modell på demotur til Norge
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Øyvind.h

El luke hadde i hvert fall den blå Model X``en som turnerte her. Og den mener jeg bestemt hadde type 2 inngang. Dvs ikke en US bil.

Noe annet enn motorisert luke som kan både åpnes og lukkes fra skjerm på facelift ville vært merkelig. Spesielt når det kommer på X og har vært så lenge på US S.

Når det gjelder lydnivå har bilen blitt veldig stillegående. Før var den "bra nok". Nå opplever jeg den som fullt på høyde med premium-konkurrenter på motorvei. Min 90D er mer stille med 21 (Conti, men ikke Silent) enn 2014 modell jeg testet med 19 Michelin. Sikkert mer å isolere for de som vil dempe enda mer, men da begynner man vel snart å irritere seg over egen eller andres inn- og utpust, lyder fra nesa osv :D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

fonberg

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 01. juni 2016, klokken 19:55
Sitat fra: bjoris på onsdag 01. juni 2016, klokken 17:25
Titanium 70D:) Ja, det blir noko fort en del Facelift, men tror nok det vil være litt sjeldent en stund, det er vel solgt 10.000 TMS i Norge og nå leveres ett par hundre pr mnd og kanskje vil det avta når alle som har kjøpt "billig" har fått sine biler og X begynner å komme som alternativ for en del...

Ja ser man bort ifra de som har bestilt og utsatt leveringen lenge er facelift-bilene de desidert høyest prisede. Ca en mill for s90d med alt utstyr. Siste jafs kom ved lansering av facelift. Opp 30-40k eller noe sånt pga valuta, annet luftfilter, lakk på kanaler, andre pærer i frontlys og ny støtfanger. Ellers er vel bilene identiske med pre facelift?

...kan legge til at facelift har annen std.felg (SlipStream), kjipere diffusor bak, og midtkonsoll.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Bjoris

Bjørn Lien som fikk den føste facelift til kunde sier at det verken er el ladeluke elle beskyttelse under panseret på hans bil. Ikke helt fornøyd med det, hvordan kan det være så vanskelig å få til slik luke i Europa!!!

Uten beskyttelse under panseret ser den litt halvferdig ut så det også syns jeg burde vært en selvfølge!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Toonster

Sitat fra: fonberg på torsdag 02. juni 2016, klokken 08:55
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 01. juni 2016, klokken 19:55
Sitat fra: bjoris på onsdag 01. juni 2016, klokken 17:25
Titanium 70D:) Ja, det blir noko fort en del Facelift, men tror nok det vil være litt sjeldent en stund, det er vel solgt 10.000 TMS i Norge og nå leveres ett par hundre pr mnd og kanskje vil det avta når alle som har kjøpt "billig" har fått sine biler og X begynner å komme som alternativ for en del...

Ja ser man bort ifra de som har bestilt og utsatt leveringen lenge er facelift-bilene de desidert høyest prisede. Ca en mill for s90d med alt utstyr. Siste jafs kom ved lansering av facelift. Opp 30-40k eller noe sånt pga valuta, annet luftfilter, lakk på kanaler, andre pærer i frontlys og ny støtfanger. Ellers er vel bilene identiske med pre facelift?

...kan legge til at facelift har annen std.felg (SlipStream), kjipere diffusor bak, og midtkonsoll.

Jeg synes den ble mye finere uten den krom diffusoren bak - alltid syntes at den var noe malplassert. Fikk rett og slett ikke den kromlista til å passe bak der.

Toonster

Sitat fra: bjoris på torsdag 02. juni 2016, klokken 10:33
Bjørn Lien som fikk den føste facelift til kunde sier at det verken er el ladeluke elle beskyttelse under panseret på hans bil. Ikke helt fornøyd med det, hvordan kan det være så vanskelig å få til slik luke i Europa!!!

Uten beskyttelse under panseret ser den litt halvferdig ut så det også syns jeg burde vært en selvfølge!

Hva slags beskyttelse under panseret er det snakk om?

Øyvind.h

Sitat fra: fonberg på torsdag 02. juni 2016, klokken 08:55
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 01. juni 2016, klokken 19:55
Sitat fra: bjoris på onsdag 01. juni 2016, klokken 17:25
Titanium 70D:) Ja, det blir noko fort en del Facelift, men tror nok det vil være litt sjeldent en stund, det er vel solgt 10.000 TMS i Norge og nå leveres ett par hundre pr mnd og kanskje vil det avta når alle som har kjøpt "billig" har fått sine biler og X begynner å komme som alternativ for en del...

Ja ser man bort ifra de som har bestilt og utsatt leveringen lenge er facelift-bilene de desidert høyest prisede. Ca en mill for s90d med alt utstyr. Siste jafs kom ved lansering av facelift. Opp 30-40k eller noe sånt pga valuta, annet luftfilter, lakk på kanaler, andre pærer i frontlys og ny støtfanger. Ellers er vel bilene identiske med pre facelift?

...kan legge til at facelift har annen std.felg (SlipStream), kjipere diffusor bak, og midtkonsoll.
Synes også diffuseren ser veldig kjip ut på ny bil. Slipstream er ikke nøye da det uansett ikke blir de felgene på bilen. Standard midtkonsoll er dog et pluss. Den kjøpte jeg ekstra med kreditten.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA