Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nye i3 - praktiske forskjeller

Startet av DagUp, tirsdag 09. august 2016, klokken 12:47

« forrige - neste »

DagUp

I følge Statens Vegvesen skulle kollektivfeltet åpnes for El-biler med passasjer fra 1. juni.
Det var ikke satt opp nye skilt i dag. Noen som vet hvorfor. Jeg observerte flere som allikevel tok sjansen.


toreanderson

Sitat fra: Dag Jørgensen på onsdag 01. juni 2016, klokken 08:44
Jeg observerte flere som allikevel tok sjansen.

Slik har det vore heilt sidan dei noværande underskilta vart sett opp. Køyrer der dagleg, og av dei som tek seg til rette og køyrer i kollektivfeltet har elbilane vore dramatisk overrepresentert. Dessverre.

AppleKnocker

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

stefse

Ser at det klages på at bussen blir forsinket igjen.
http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2016/05/23/1148/Samferdsel/bussene-kom-i-rute-da-elbilene-ble-fjernet-fra-kollektivfeltet

Foreslår at kun elektriske kjøretøy (kun el-busser og biler) for lov å bruke kollektivfeltet, så blir det sving på sakene.
Da kan man velge om man vil stå i kø med en fossilbuss eller bruke nullutslipps-feltet  8)
Det vil sette fart på utviklingen av bussene også.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA