Bilen "sjokkbremset" plutselig!

Startet av Iluvmyup, tirsdag 31. mai 2016, klokken 20:40

« forrige - neste »

Iluvmyup

Dette har bare skjedd en gang, men kjørte forsiktig bak en bil og tråkket bremsen forsiktig inn. Bilen begynte å stoppe opp for å plutselig bråstoppe, som om jeg hardbremset, selv om jeg nesten ikke brukte makt på bremsa.

Gjorde at jeg ble litt usikker på bremsa etterpå, men det har ikke skjedd igjen. Dette var ca. en uke siden og jeg kjører 6 mil /dag.

Teorier?

Elmo

Bilen har forgjengerbrems og det må vel være den som har slått inn.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

elektrolux

Dersom det er forgjengerbremsen vises det samtidig i displayet.

Opplever dette ved aktiv kjøring inn mot rundkjøringer der bilen tror jeg er i ferd med å kollidere med bil inne i rundkjøringen. Dessverre er ikke funksjonen koblet opp mot navigeringen noe som kunne forhindret slik aktivering.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

shufu

Det skjer til meg av og til når jeg nærmere meg for mye av mitt automatisk garasje dør.
Jeg prøver å teste (leke) litt den funksjon men det er ikke lett å få den aktivert når man vil :)
Etter mitt erfaring vil jeg ikke prøve å teste dette i ekte situasjon.
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

Iluvmyup

Sitat fra: Elmo på onsdag 01. juni 2016, klokken 07:49
Bilen har forgjengerbrems og det må vel være den som har slått inn.

Må ikke bilen være farlig nær en annen bil/objekt da. Kan ikke huske at jeg var helt oppi bilen foran.

Elmo

Sitat fra: shufu på onsdag 01. juni 2016, klokken 10:13
Det skjer til meg av og til når jeg nærmere meg for mye av mitt automatisk garasje dør.
+1
Når jeg kjører mot garasjedøra på jobben når den er på veg opp. Jeg vet jo at panseret går under døra selvom den ikke er kommet så langt opp at hele bilen går under 8)  Men det vet IKKE bilen !
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA