Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bilder av i3

Startet av lunitiks, mandag 08. august 2016, klokken 22:57

« forrige - neste »

F_P

7mm bolt under Airbak-dekselet på A-stolpen :)
Pass på når den skrus inn igjen at man ikke overstrammer. Worst case så kommer hele plastmothaken ut, og man må begynne å lime etc. for å få det på plass igjen.

@lunitiks. Samme veike klips som holder grillene. Anbefaler å bøye de litt slik at de blir strammere når de skal inn igjen.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

lunitiks

Forferdelig dirring fra bakre nummerskilt ved høy musikk (basstrøkk).

Noen som har en erfaringsmessig god oppskrift på å fjerne dette?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

F_P

Sitat fra: lunitiks på onsdag 13. juli 2016, klokken 09:54
Forferdelig dirring fra bakre nummerskilt ved høy musikk (basstrøkk).

Noen som har en erfaringsmessig god oppskrift på å fjerne dette?

Den ultimate løsningen:

1. Skru av skiltet og legg skumgummiaktig matriale mellom plate og chassis.
2. Ta av hele trekket på luka innvendig og demp av med alubutyl

:)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

Ikke rart det skrangler fra skiltet bak ... Tesla har festet den rette/stive skiltholderen av hard plastikk til det konvekse karosseriet med kun 2 skruer. Skranglelyden er rett og slett skiltholderen som dirrer mot metallet. Teslafabrikken har tydeligvis fått tilbakemelding om dette, og som vanlig kommet med en super "fiks": Fire striper dobbeltsidig teip (ser ut som butyl). Hvis disse hadde noen reell funksjon i utgangspunktet, må de ha mistet denne funksjonen allerede etter første bilvask/solskinnsdag...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Skiller seg vel ikke så mye fra løsningene andre merker bruker vil jeg tro. Lenge siden, men i 2007 kjøpte jeg en ny 9-3. Her skranglet det så infernalsk ved kjøring og lukking av luka at jeg så meg nødt å gjøre noe etter bare få uker. Da hadde kanten av skiltet nesten tygget seg gjennom lakken. Løsningen ble selvklebende gummiknotter bak skiltet. Ville ikke vært fornøyd med det i dag, men der og da tok det mye av skranglingen og lakken ble skånet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA