Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når kommer 60 kWh-bilene til Norge?

Startet av petersv, søndag 07. august 2016, klokken 23:04

« forrige - neste »

amund

Er det en fysisk årsak (typ: andre pinner i kontakten) til at TMSpy kun leser batteri-info, og ikke noe annet (drivetrain etc) ?

Hvis alt ligger på samme kabel er jeg litt gira på å lage en ny app, og hente ut alle koder han på det amerikanske forumet har samla inn. Gjerne med en lett oppdaterbar kodedatabase, sånn at kodene automatisk oppdateres over nett når nye er tilgjengelig.

Ka dykk trur?
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Muffinman

Mulig tmspy leser mer, det er masse valg inne i menyene som jeg ikke har forsket ut. Fryktelig lite tid til å holde på med slik framover, så noen andre får komme med fasiten :)

petersv

Sitat fra: amund på torsdag 16. juni 2016, klokken 10:47
Er det en fysisk årsak (typ: andre pinner i kontakten) til at TMSpy kun leser batteri-info, og ikke noe annet (drivetrain etc) ?

Hvis alt ligger på samme kabel er jeg litt gira på å lage en ny app, og hente ut alle koder han på det amerikanske forumet har samla inn. Gjerne med en lett oppdaterbar kodedatabase, sånn at kodene automatisk oppdateres over nett når nye er tilgjengelig.

Ka dykk trur?

Har hatt det samme i tankene jeg også. 1. prioritet må være å få plass et public API med alle de kjente CAN meldingene. Pt. er det veldig fragmentert hva som finnes av info. Jeg har noe hjemme, send meg en PM en kveld så skal jeg huske å sende deg det jeg har.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Tuxedo

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 07. juli 2016, klokken 16:38
Litt snacks :)

Rootet bil. Mulighet for å overvåke temp osv i lilleskjerm og diagnoseskjermen på den store.
Du har rootet din egen bil?  ;D  Er det reversibelt? (Ellers antar jeg at du kan kysse garantien i ræva).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

vnm

Wow! Kan du deaktivere TC og ESP? Vet at disse valgene ligger skjult i systemet.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

petersv

Mhm. Fikk OBS2-pluggene dagen før jeg dro på ferie ;)

lunitiks

Heldiggrisen.

Men jeg tenkte mer på om det er skjedd noen utvikling på kvaliteten på disse som skal kobles til under 17"
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

xry

Cookie Monster: Sendt deg en PM :) Kunne du sjekket?

petersv

Sitat fra: lunitiks på lørdag 09. juli 2016, klokken 06:10
Heldiggrisen.

Men jeg tenkte mer på om det er skjedd noen utvikling på kvaliteten på disse som skal kobles til under 17"

Jeg bestilte noen ekstra når jeg først fikk deler fra Mouser. Send meg en pm så kan jeg sikkert mekke en kabel til deg når jeg er tilbake fra ferie.

lunitiks

#86
Noen som vet hva denne rakkeren er god for? Bare 12V-greier?

(Passasjerside, under hanskerom helt til høyre.)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Veggen

Da har jeg fått testet litt med TMspy.
Bruker kabel fra Sigurdi og ProfiOBD blåtann adapter, fungerer utmerket:

Veggen

#88
Gjenværende tilgjengelig batterikapasitet på 75,2kWh for en september 2013 P85 med 35000km på telleren må vel sies å være bra. Tilsvarer rundt 3,5% reduksjon hvis det var 78kWh tilgjengelig når den var ny.

Noen screenshots:

Muffinman


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA