Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Flatt batteri 12 v + NiCd batteri pakke

Startet av pilt, tirsdag 19. juni 2007, klokken 11:59

« forrige - neste »

elektrolux

Banana'en min; tidligere kjent som Dorsken til Haspenberg ble også torpedert i en rundkjøring.

Bøyes i disse dager tilbake til rett form igjen på yrkesskolen i Sandnes.

Til alt hell ser det ut som om førerdøra tok hele støyten, så ny dør, rå kraft uttover på A og B stolpene samt ny kanal bør kunne fjerne Banana navnet fra bilen.

Full batterisjekk bør så kunne fjerne Dorsken stempelet, og forhåpentligvis gjøre 5 dørs P106 riktig så attraktiv igjen.

Forventes klar for salg, selvfølgelig inkl Robometer rundt årskiftet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hkaspenberg

Sitat fra: elektrolux på onsdag 28. oktober 2009, klokken 08:04
Banana'en min; tidligere kjent som Dorsken til Haspenberg ble også torpedert i en rundkjøring.

Bøyes i disse dager tilbake til rett form igjen på yrkesskolen i Sandnes.

Til alt hell ser det ut som om førerdøra tok hele støyten, så ny dør, rå kraft uttover på A og B stolpene samt ny kanal bør kunne fjerne Banana navnet fra bilen.

Full batterisjekk bør så kunne fjerne Dorsken stempelet, og forhåpentligvis gjøre 5 dørs P106 riktig så attraktiv igjen.

Forventes klar for salg, selvfølgelig inkl Robometer rundt årskiftet.

Ja det ble den. Og f.. så myke disse bilene er i stålet. Sammenstøtet var ikke så voldsomt, siden farten var lav, men for et smell. Jeg plukka glass utav lommene på jakka i dagesvis etterpå.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Griffel

På:
http://ecomodder.com/forum/showthread.php/tesla-totalled-tesla-prius-suv-pile-up-collision-10720.html

Finner du noen utrolige bilder av en tesla påkjørt bakfra av en prius og presset under en SUV.

Tesla føreren fikk bare noen små skrabber.

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

hens

Det er greit å prøve å redusere antallet SUV på veiene, men dette er sannsynligvis feil metode!
Det ser ut til at dette skjedde i Danmark, har noen kjøpt Teslavraket?
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Cobos

Mistenker at Tesla selv ville vært meget interresert i å kjøpe tilbake vraket for å sjekke krasjsikkerheten. Forsikringsselskapet til Teslaeieren er sikkert også veldig villig til å få igjen noen penger for det relativt verdifattige vraket :) Om de faktisk kjøpte den vet jeg ikke.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

El rayo

Jeg har forstått det slik at det var Priusen som skjøv Teslaen innunder SUVen.

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

#36
Det stemmer nok det.

To miljøbiler mot miljøversting, og hvem kom ut på toppen.  >:(

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 17. november 2009, klokken 08:53
To miljøbiler mot miljøversting, og hvem kom ut på toppen. ;D

Feil fjes Elektrolux - haugen ser jo ut som en seierspall så du burde vel brukt >:(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hens

Ved en bråstopp i toppfart tror jeg overlevelsesmuligheten er større i Reva enn i en BMWAUDIETELLERANNET.

60 er mindre enn 200 +, spesielt for de som blir truffet

Gjentagelsefartsovertredere burde fratas muligheten til å kjøre biler over 1000 kg/60kmt
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

cra

Sitat fra: hens på onsdag 09. desember 2009, klokken 10:08
Ved en bråstopp i toppfart tror jeg overlevelsesmuligheten er større i Reva enn i en BMWAUDIETELLERANNET.

Iteressant måte å vinkle det på. :)

Sitat fra: hens på onsdag 09. desember 2009, klokken 10:08
Gjentagelsefartsovertredere burde fratas muligheten til å kjøre biler over 1000 kg/60kmt
Kanskje borde ferske førerkort ha samme begrensningen. Ser at også jentene oppfører seg som gutter stadig oftere. Kjører som svin, og blinklysene kunne de like godt lagt ut på finn.no.

Håper det kommer "kjøreforbud for ungdom" på sen kveldstid og i helgene, men med unntak for kjøring med hel-elektrisk bil. Da kan de komme seg til/fra kiono, kjærester osv, men det blir mindre av denne evinnelige kjøringa rundt og runst i sentrumsområder, burning osv.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Go-carter

#41
Sitat fra: cra på onsdag 09. desember 2009, klokken 10:16
Kanskje borde ferske førerkort ha samme begrensningen. Ser at også jentene oppfører seg som gutter stadig oftere. Kjører som svin, og blinklysene kunne de like godt lagt ut på finn.no.

Håper det kommer "kjøreforbud for ungdom" på sen kveldstid og i helgene, men med unntak for kjøring med hel-elektrisk bil. Da kan de komme seg til/fra kiono, kjærester osv, men det blir mindre av denne evinnelige kjøringa rundt og runst i sentrumsområder, burning osv.

Jo takk for den  ;D

Hvorfor håper du det egentlig? Greit nok at kvelder kanskje kan forsvares på en viss måte, men hvis vi får forbud helger og så synes jeg det blir vel drøyt. Jeg kjører jo racing hver helg hele sommerhalvåret, og må kjøre en 12tonns lastebil til/fra løp med utstyr og bil. Hvem skal kjøre den da?  ;)

Ser dog et problem da fruen min bor 13 mil unna, og som oftest foregår denne pendlingen på kvelden. Da må jeg isf. kjøpe inn en ny Think og det blir litt... Dyrt :P

Ellers var jeg ute og sladda med Keweten sist fredag jeg. Ned på den lokale råneparkeringsplassen og drifta litt rundt på isen..  :D
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

tom

Hei "Go-carter" har du den Kewet 3 m. Buddy lykter som er ombygd av Henrik Gade Hyldgaard?
/tom
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

cra

Sitat fra: Go-carter på onsdag 09. desember 2009, klokken 11:29
Sitat fra: cra på onsdag 09. desember 2009, klokken 10:16
Håper det kommer "kjøreforbud for ungdom" på sen kveldstid og i helgene....

Jo takk for den  ;D

Hvorfor håper du det egentlig? Greit nok at kvelder kanskje kan forsvares på en viss måte, men hvis vi får forbud helger og så synes jeg det blir vel drøyt. Jeg kjører jo racing hver helg hele sommerhalvåret, og må kjøre en 12tonns lastebil til/fra løp med utstyr og bil. Hvem skal kjøre den da?  ;)

Ser dog et problem da fruen min bor 13 mil unna, og som oftest foregår denne pendlingen på kvelden. Da må jeg isf. kjøpe inn en ny Think og det blir litt... Dyrt :P

Ellers var jeg ute og sladda med Keweten sist fredag jeg. Ned på den lokale råneparkeringsplassen og drifta litt rundt på isen..  :D

Det er selvfølgelig satt litt på spissen. Jeg ser mange praktiske problemer med en slik løsning, både for de som blir urettmessig rammet (de felste kjører forhåpentligvis som folk), og for de som evt. skal håndheve slikt. (Vi har mer enn nok lover og regler som ikke håndheves fra før).

Det mest nyttige/gjennomførbare tiltaket for å få bukt med uvettig kjøring er å senke terskelen for å miste førerkortet betraktelig de første 3-5 årene man har førerkort (uavhengig av førerens alder). Man skal jo følge trafikkreglene også etter fylte 23, men det er nå en gang slik at det er som ungdom man driver mest med slikt. Bøter har jeg ikke inntrykk av at det biter noe særlig, men å miste retten til å kjøre bil er de fleste redde for.

Du (og andre) som driver med racing får antakelig utløp for noe av denne "lekelysten" på bane og under regulerte forhold, slik at dere ikke trenger å gjøre det blandt oss andre, men her på sunnmøre er det veldig mye uvettig kjøring for tida, og mange er plaget av burning om kvelden og natta. Heldigvis har politiet begynt å plukke førerkort nå, så dette bedrer seg vel etterhvert. De det gjelder hyler etter baner de kan leke seg fritt på, men ingen av dem gidder å løfte en finger for å få til noe slikt, og da synes jeg ikke de fortjener noen bane. Andre lag og organisasjoner jobber aktivt for å skaffe ressurser til sine anlegg (penger, tomter, byggeløyver, dugnadsarbeid osv).
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Go-carter

#44
Sitat fra: tom på onsdag 09. desember 2009, klokken 12:20
Hei "Go-carter" har du den Kewet 3 m. Buddy lykter som er ombygd av Henrik Gade Hyldgaard?
/tom

Hei!

Jepp, det var jeg som importerte den :) Fungerer kjempefint!

@ cra:
Er enig i det du sier, har overhodet ingenting til overs for konstant burning og dunking fra bass i tette boligstrøk og sentrum, på kvelden og utover nattetimene. Har med hånden på hjerte aldri burna på asfalt(Sett bortifra på bane, selvfølgelig), ser ikke noe poeng med det.  

Det eneste som irriterer meg er at hvis vi gjør det samme på en avsidigesliggende parkeringsplass langt inne i et industrifelt, så blir vi fremdeles straffet hardt for det. Så tror den evige diskusjonen om at banekjøring og å fysisk berøre bilens grenser under kjøreopplæring burde være obligatorisk har noe i seg.

Ideen om å miste det lettere derimot, er en god idé. Iallefall at den henger i en litt tynnere tråd. Som du sier, så ligger jeg selv(når jeg pendler med fossilbilen) alltid under miste-lapp-grensa. For selv om bøter svir godt i lommeboka, svir det ikke så ille som å miste lappen.

Forøvrig er forslaget om el-bil for 18-åringer knall for min del(kjører det jo selv :D ). Men det var nok OT.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA