Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leaf med 15"-felger

Startet av ELBølla, lørdag 06. august 2016, klokken 02:14

« forrige - neste »

eha

Sportsvogn, ja. Emmaljunga Duo - neppe  ;D

Du får nok uansett plass til vognen, men ikke så mye bagasje i tillegg, vil jeg tro. Vi har i dag en Golf V som har et forbausende stort bagasjerom. Åpningen til bagasjerommet er også utrolig mye større og enklere enn til Model 3, iallfall om Model 3 får den åpningen som hittil har vært vist (det verserer dog rykter om at bagasjeromsåpningen er modifisert på den endelige utgaven).

Uansett, i Golf-en får vi plass til vognen, men kan da glemme å få inn kofferter eller mellomstore bag-er i tillegg. Nå har selvsagt Model 3 frunk i tillegg, så den har nok en god del mer plass enn en Golf V totalt sett.

(NB! Golf er ikke Golf, de er faktisk ganske mye større i dag enn før.)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Amoss

Sitat fra: eha på lørdag 06. august 2016, klokken 14:09
(det verserer dog rykter om at bagasjeromsåpningen er modifisert på den endelige utgaven).

Siden dette er blitt uttalt av Elon så vil jeg ikke klassifisere det som "rykter". Men hvordan og hvor mye denne åpningen har blitt utvidet, og derved om det er til en hjelp på dette problemet, er nok ukjent frem til avdukningssermoni #2 :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

eha

Ja, jeg husker ikke akkurat formuleringen, men det virker klart at noe vil skje. Vi kommer nok også til å se Model 3 i langt flere utgaver og konfigurasjoner - kanskje ikke med én gang, men på sikt. Det er jo ikke mye tvil om at Elon Musk og Tesla er nødt til å sikte seg inn på barnefamilier hvis de skal lage en volummodell som skal slå gjennom.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Øyvind.h

#18
Var det ikke 650 liter bagasje Model 3 skulle romme? Vogn og kofferter funker nok dårlig, men vogn og bagger bør gå fint. Mulig hjulene må av, og mulig de største vognbeistene blir litt i overkant.

Bagasjerommet i Model 3 er nok betydelig større i liter enn hatchback Golf V.
I liter er det vel som nyeste Golf stasjonsvogn? Men da med trunk og frunk.

Edit:usikker på om 650 liter er noe jeg ikke har kilde for.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

eha

Hvis det virkelig er 650 liter så er det ekstremt mye. I så fall er det jo bare utrolig kult. Husker ikke hva Golf hatchback har, men største, rimelige stasjonsvogn er Skoda Superb med 660 liter.

Til nå har jeg tenkt at Model 3 kan bli en genial nr. 2-bil, men hvis den blir så bra som dette, så kan vi kanskje til og med bytte oss ned fra Model X når den tid kommer.

(Fordi når vår Model X kommer, så kommer vi garantert ikke til å bli hekta...   :o )

Men ja, igjen, 650 liter! Da snakker vi om rEVolusjon!
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Øyvind.h

#20
Golf stasjonsvogn har 650 liter. Rettelse: 605 liter. Hvordan Superb stasjonsvogn måles til bare 660 er for meg en gåte, for den trodde jeg var mye større bak enn golf?
Merk også at bagasjerommet i Model 3 er fordelt foran og bak, så man må pakke mye smartere enn i et firkantet rom som stv byr på.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

eha

2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Øyvind.h

Plassen man har blir stort sett alltid fylt opp, uansett :)
I årets vinterferie lånte jeg en VW transporter for å dra på fjellet da Tesla ikke rakk å levere bilen før ferien.
Transporteren ble ganske full den også. Med alt fra pulk og ski, til tripp-trapp stol og div vi lett kunne klart oss uten. Slapp takboks, men ville heller hatt Teslaen med takboks enn transporter uten.....

Model S med liten frunk og 7 seter har kanskje 700-750 liter bagasjeplass. Dvs en del mer enn Model 3, men redningen for meg er gjerne Thule takboksen når vi skal på langtur. Da har jeg ytterligere 650 liter. Og det går da fint at halve bagasjerommet er benyttet av en passasjer :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

El Stig

Kinder Egg:  - kjøp en MB B-el nå, - Tesla drivlinje og batt pakke, MB kvalitet, servicetilbud og troverdig garanti...

eha

Sitat fra: El Stig på tirsdag 23. august 2016, klokken 17:50
Kinder Egg:  - kjøp en MB B-el nå, - Tesla drivlinje og batt pakke, MB kvalitet, servicetilbud og troverdig garanti...

... for ikke å snakke om det store nettverket av MB-superladere  ;D
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Øyvind.h

MB er en flott bil om man har såpass begrenset rekkevidde-behov.
Det hadde vært bilen mine foreldre rullet rundt i, om den hadde hatt 50kWh og hurtiglader-tilgang.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 23. august 2016, klokken 19:18
MB er en flott bil om man har såpass begrenset rekkevidde-behov.
Det hadde vært bilen mine foreldre rullet rundt i, om den hadde hatt 50kWh og hurtiglader-tilgang.

Er nok derfor Opel Ampera E med 60 kWh til litt over 300.000 kommer til å selge i bøtter å spann, hvis det er lov å si her på Tesla-forumet. Har visst 4 mil lenger rekkevidde enn Model 3, skal en tro den amerikanske standarden. Blir interessant å se på Paris-bilutstillingen i oktober når den lanseres. De påstår jo enorm plass innvendig... Hadde jeg ikke hatt Model S så ville den vært syyyykt interessant...
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Amoss

Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 17. september 2016, klokken 22:38
Har visst 4 mil lenger rekkevidde enn Model 3, skal en tro den amerikanske standarden.

Så du har fått bekreftet av Tesla offisielt at Model 3 allikevel ikke får mer enn 215 miles EPA rekkevidde? Dette ble jo oppgitt som "minimum" rekkevidde som de "håpet å overgå".
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

o.b.lix

Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 17. september 2016, klokken 22:38
De påstår jo enorm plass innvendig... Hadde jeg ikke hatt Model S så ville den vært syyyykt interessant...

Bagasjerommet er like stort som leaf i antall liter, og bilen er 4 meter kang. Så enorm plass er det nok ikke.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Øyvind.h

#29
Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 17. september 2016, klokken 22:38
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 23. august 2016, klokken 19:18
MB er en flott bil om man har såpass begrenset rekkevidde-behov.
Det hadde vært bilen mine foreldre rullet rundt i, om den hadde hatt 50kWh og hurtiglader-tilgang.

Er nok derfor Opel Ampera E med 60 kWh til litt over 300.000 kommer til å selge i bøtter å spann, hvis det er lov å si her på Tesla-forumet. Har visst 4 mil lenger rekkevidde enn Model 3, skal en tro den amerikanske standarden. Blir interessant å se på Paris-bilutstillingen i oktober når den lanseres. De påstår jo enorm plass innvendig... Hadde jeg ikke hatt Model S så ville den vært syyyykt interessant...

Ja hadde Ampera-E vært her for halvannet år siden hadde de antakelig kjørt den. I hvert fall mtp at det nå skal bygges ut en viss form for CCS infrastruktur på hovedveiene.
De er bare to voksne, med sporadisk barnebarn med på tur. S er således for stor for dem, men samtidig den eneste bilen de kan kjøre bekymringsfritt rundt i Norge og Europa med.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA