Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vampire drain

Startet av hakotand, fredag 05. august 2016, klokken 22:23

« forrige - neste »

hakotand

Hei,

Vi har allerede en e-Golf, men ønsker nå å bytte ut en eldre Mondeo med en Tesla model S. Det eneste som gjør at vi er litt usikre er hva vi kan vente oss når vi må ha 3 barneseter inn i bilen (rad 2). Det er her snakk om en på 6, en på 4 og en nyfødt. Med andre ord må minst et sete stå bakovervendt i bilen (mest sannsynlig vil det bli i midten...).

Er det noen som har erfaringer med dette, og evt forskjellen på bilene som har 2 isofix vs 3 isofix? Dette er eneste ankepunktet vi har ift å kjøpe Tesla framfor evt S Max eller andre stusselige familiebiler.

Tusen takk for hjelp.

hgs

Du får større respons on du poster denne i Tesladelen av forumet, men det finnes mange tråder der ang dette. Søk, og du vil få masse tips.

Vinterstid har vi 2 seter ved siden av hverandre, og legger ned enkeltsetet for å ha plass til ski, pulk etc. Har ikke panotak. Det funker, men er litt trangt mht tilgang til beltefester. Om du har det bakovervendte setet i midten skal det gå greit å få en beltestol på hver side, men det er nok lurt å gå for en smal variant. For å være sikker hadde jeg bare bestilt prøvekjøring og tatt med setene for å teste, om ingen kan bekrefte at dette går greit.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

hakotand

Takk for svar. Skal uansett prøvekjøre, men greit å høre litt hva slags erfaringer folk har gjort seg over tid med en slik løsning.

Jeg poster på tesladelen også :)

Kristian O

3 seter går, om man velger rette seter. Men det er enklere å kjøpe 7- seteren så man kan ha den eldste eller dei to eldste heilt bakerst.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

AppleKnocker

Har også prøvd med tre seter - bakovervendt i midten og ett forovervent på hver side. Ikke optimalt, men det går hvis du håndplukker seter som passer inn med hverandre.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Chivas

6-åringen trenger vel bare en pute du kan "flytte rundt" på - den tar riktignok plass også, men er ihvertfall ikke fast.

B-flat

Har ikke Tesla, men får plass til 3 barneseter på 2. rad i Kia Soul. Ville bare nevne setekombinasjonen jeg bruker til mine barn (1, 5 og 7 år):

• 2 stk Britax Kidfix SL (SL=fleksibel isofix) fremovervendte beltestoler på sidene.
  • 1 stk Britax MaxWay bakovervendt i midten (festes med belte).
Dette er smale seter av god kvalitet.

Videre har jeg kjøpte en slik: Seat Belt Extender Extension Rigid
http://www.ebay.ca/itm/Seat-Belt-Extender-Extension-Rigid-Stem-1-Buckle-Beige-Color-Add-9-/281404272754?ssPageName=ADME:X:AAQ:CA:1123

Med denne kan de 2 eldste lett feste setebeltet selv.
Er meget fornøyd!
Tesla Model X: Reservert desember 2012, kansellert april 2017
Kia Soul EV 2016: 2016-01-05 -->
Citroen C-Zero:    2012-08-16 --> 2016-01-12 Kjørt 0-72000km - SOLGT!

Lars-Erik Kjellesvig

Er det mulig med 2 bakovervendte seter i Isofix og en beltestol i mellom der? Har 2 BeSafe I-size og 1 Cybex Solution M. Har S-Max i dag, og der går det selvfølgelig, men lurte på om Model S kunne være et alternativ.

KTS

Jeg har brukt et bakovervendt cybex sirona (2år) bak passasjer og to Maxi cosi rodi sps på de to andre plassene (5 og 8 år).
Da var det plass til å få hånden i mellom til å feste beltet hver gang uten å kav, slik det er i Mercedesen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA