Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware v8.0

Startet av E_S, fredag 05. august 2016, klokken 09:54

« forrige - neste »

E_S

Ok, jeg gir opp - har trålet nettet etter en oversikt over hva de forskjellige pakkene har inneholdt på forskjellige tidspunkter, men finner ingenting som er brukandes.

En bil produsert mai 2015. Alcantara på dashbord tilsier premium interiør (om det fantes på det tidspunktet), men ikke kurvelys (som tilsier ingen tech-pakke).

Noen som kan si meg, eller har en link til en oversikt over hva som lå i disse forskjellige pakkene? Det eneste jeg har klart å finne ut så langt er at uten tech-pakke har man ikke kurve/tåkelys eller elektrisk bakluke og at alcantara på dashen kun kommer med premium interiør, men ikke hva disse pakkene inneholdt på dette tidspunktet.

Min forrige hadde alt mulig utstyr, så har ikke helt oversikten over hva som fulgte med hva.. :P
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

petersv

Har det på PC-en, minn meg på det då skal jeg sjekke det for deg.

moso

Alcantara på dash var standard i 2015 (også uten premium interiør)
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

Cookie Monster

Som nevnt over ble Alacantara på dash standard. Man kunne også velge også alcatanta i taket uten den premium pakken.

Premium interiør på en Mai 2015 kjenner man igjen med at det er ekte skinn på sidedører og midt konsoll samt at den har de interiør led lysene under armlene og 2 ekstra lys i bagasjerom og ikke bare på bakluka samt lys under bakdørene som lyser ned på bakken.

Bakluke, tåkelys osv var en del av tech pakken.
2015 P85D

E_S

På en arkiv-side på nettet fant jeg en kopi av Tesla-sidene fra mai 2015. Her står det ingenting om tech-pakke, men det er noe som kalles "Premium interiør og belysning" som inkluderer følgende:

Forbedringer med tanke på passform og finish, inkludert bruk av materialer med høyere kvalitet og ambient belysning
Elektrisk hevet bakdør
Tåke- og hjørnelys
Opplyste dørhåndtak
Innvendig effektbelysning

Det som tidligere var tech-pakke står det ingenting om, gikk den muligens ut da AP-hardware ble standard, og noe ble flyttet over til pakken over? Innfellbare, autoblendbare sidespeil står som standardutstyr..

Sånn jeg leser det klarer jeg ikke å se noen "catch" med å kjøpe en AP-utstyrt bil med lite utstyr ellers. Tenker egentlig at "down the road" er det greit mtp. lite som kan ryke å ikke ha el-bakluke, luft og panotak.

Cookie Monster

Mulig det var rundt mai tech pakken ble borte ja og noe med standard samt egen autopilot pakke. Lys i dørhåntak, tåkelys og hjørnelys var jo en bit av tech pakken når den var.

Når jeg bestilte min bil høst 2014 var Premium interiør pakken kun skinn på dør, midtkonsoll samt interiørlys. Og det var alt. Selv yacht gulvet hadde da blitt standard.
Så man fikk veldig lite igjen for å betale 25 000 mer eller hva det var.
2015 P85D

turfsurf

Utstyret i pakkene er jo avhengig av bestillingstid, ikke leveringstid. Og så ble jo noe levert som standard, selv om det ikke var det ved bestillingstidspunkt. F.eks DAB og yacht floor fikk alle som bestilte høsten 2014 med levering på våren 2015.

Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

petersv

Nettopp. Bil levert da ble bestilt før prisoppgang nov 2014. Da var det ikke standard med alkantara, og el-bakluke var del av tech. Ergo har denne bilen tech og ikke gammel premium interiørpakke. Har som sagt lagret dette på PC-en, skal sjekke hva det ordrett stod om pakkene da.

Muffinman

Vår 2013-modell har tech-pakke med elektrisk bakluke, navigasjon, lys under dørhåndtak, kurvelys mm. Mener den kostet omkring 20k da?  2015-modellen bestilt høsten 2014 med levering sent november 2015 hadde i tillegg tåkelys og autopilot inkludert i pakka. Kostet rundt 26k.

E_S

Ja, den aktuelle bilen har DAB+, yacht floor, alcantara på dash og selvfølgelig AP, men mangler kurve/tåkelys, elektrisk bakluke og sikkert det andre småplukket. Den er produsert for ca. et år siden. Da ser det ut som det er en bil som er "ny nok" til at tech-pakke ikke lenger eksisterte, men at en del av tingene derfra hadde blitt standard og noen andre ting flyttet til premium interiør-pakken. :)

Epleskreller

Sitat fra: turfsurf på fredag 27. mai 2016, klokken 06:26
Utstyret i pakkene er jo avhengig av bestillingstid, ikke leveringstid. Og så ble jo noe levert som standard, selv om det ikke var det ved bestillingstidspunkt. F.eks DAB og yacht floor fikk alle som bestilte høsten 2014 med levering på våren 2015.

Sent from my iPad using Tapatalk

Ikke helt nøyaktig.  Tesla leverte ikke med DAB på biler levert sensommer/høst 2015 som var bestilt før det var standard.  Også stofftak fikk de selvom alcantara var blitt standard i mellomtiden.  Jeg mottok en 85D i oktober -15 uten DAB.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Muffinman

Ikke DAB og alcantara på vår 85D heller selv om det ble standard mellom bestilling og levering. Forsåvidt greit da stofftaket er veldig fint, og DAB ser jeg ingen grunn til å bruke - selv om TMS skulle hatt et spiselig gui og riktig polarisert antenne. Og det har den jo ikke :)

E_S

Jepp, med mulighet for nettradio er DAB uansett i mine øyne bortkastet med mindre man ferdes "der ingen skulle tru at nokon kunne bu" hvor det ikke er 3G/4G, men DAB-dekning. Dessuten er GUI for DAB på Model S helt sjanseløst, skulle tro det var satt opp i blinde.. :P

turfsurf

Sitat fra: E_S på fredag 27. mai 2016, klokken 09:35
Jepp, med mulighet for nettradio er DAB uansett i mine øyne bortkastet med mindre man ferdes "der ingen skulle tru at nokon kunne bu" hvor det ikke er 3G/4G, men DAB-dekning. Dessuten er GUI for DAB på Model S helt sjanseløst, skulle tro det var satt opp i blinde.. :P
Trenger ikke kjøre lengre en Horten - Tønsberg på utvalgte veier for å miste nettradiodekning. Problemet for både DAB og nettradio er at dekningen er ufullstending.

turfsurf

Sitat fra: Epleskreller på fredag 27. mai 2016, klokken 08:17
Ikke helt nøyaktig.  Tesla leverte ikke med DAB på biler levert sensommer/høst 2015 som var bestilt før det var standard.  Også stofftak fikk de selvom alcantara var blitt standard i mellomtiden.  Jeg mottok en 85D i oktober -15 uten DAB.
Stemmer nok det. Men sikkerhetspakken og yacht floor ble standard. Vi fikk nok Alcantara p.g.a svart tak.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA