Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forslag til vinterhjul Leaf?

Startet av Bjoris, fredag 05. august 2016, klokken 00:11

« forrige - neste »

TM

Sitat fra: eivhelle på lørdag 22. oktober 2016, klokken 21:04
Prislisten man kan laste ned for dagens model sier at startsprisen er 265700, mens weben sier 281400.
Hvor finner du disse prisene.  Jeg finner ingen ting på volkswagen.no

eivhelle

Hvis du går inn på http://www.volkswagen.no/ og holder over fanen bilmodeller kommer det opp en oversikt med starpris på alle modeller. Klikker du videre på e-golf og velger brosjyre og priser kan du laste ned prislisten.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

e-curious

#47
Prisen i oversikten er inkludert levering Oslo.  (leveringsomkostninger ca.10.000?)
Prisen i prislisten er kundepriser per 28.04.2016, levering Oslo.
En kanskje anta at en har en prisstigning på ca 15.000kr siden slutten av april?

Når Møller sier en økning av prisen på 10-15% vil det si basisprisen, eller bilen med ca tilsvarende utstyr?
På den nye modellen er jo mellom annet varmepumpe inkludert.

TM

#48
Sitat fra: eivhelle på søndag 23. oktober 2016, klokken 13:29
Hvis du går inn på http://www.volkswagen.no/ og holder over fanen bilmodeller kommer det opp en oversikt med starpris på alle modeller. Klikker du videre på e-golf og velger brosjyre og priser kan du laste ned prislisten.
Jeg forstår fortsatt ikke hvor du finner det ! Kanskje det er en annen versjon av websiden på ipad ? Eller er det jeg som trenger nye briller ?


Sulle

E-golf og e-up kommer ikke opp som valg under bilmodeller, men kommer frem hvis du trykker på "bygg din bil" øverst til høyre. Pris på e-golf er tatt bort da det ikke er mulig å bestille dagens versjon lenger. Det er i stedet angitt at 2017-modellen vil bli 10 - 15% dyrere enn dagens.
Model 3 LR 2019
Model S 75D 2017
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland

e-curious

Screenshot fra Opera nettleser i dag

Chivas

Hva er så grunnen til prisstigningen?Valutakurs?
Jeg antar selvfølgelig at det er den større batteripakken, men hvis man skal tro på alle utsagn om at batterier blir billigere og billigere må det vel ha skjedd noe med batteriprisen siden 2014? Samtidig hevdes også at batteriet er den dyreste komponenten på bilen og utgjør store deler av prisen.
Så, tilsvarer den større batteripakken prisoppgangen hvis man tar hensyn til disse faktorene, eller er det kun en markedspris for den større pakken?

e-curious

Om prisstigning, se tidligere innlegg av Enride:

Sitat fra: Einride på fredag 22. juli 2016, klokken 15:00
...fekk då antyda at 2017-modell med større batteri ville bli ca 30 000 kr dyrare enn 2017-modell med dagens batteristørrelse. I tillegg er listeprisen på 2017-modell (med dagens batteristørrelse) nesten 14 000 kr meir enn 2016-modell. Dei forventa å få åpne for forhåndsbestilling av modell med større batteri i desember/januar...

TM

Sitat fra: Chivas på søndag 23. oktober 2016, klokken 17:04
Hva er så grunnen til prisstigningen?Valutakurs?
Jeg antar selvfølgelig at det er den større batteripakken, men hvis man skal tro på alle utsagn om at batterier blir billigere og billigere må det vel ha skjedd noe med batteriprisen siden 2014? Samtidig hevdes også at batteriet er den dyreste komponenten på bilen og utgjør store deler av prisen.
Så, tilsvarer den større batteripakken prisoppgangen hvis man tar hensyn til disse faktorene, eller er det kun en markedspris for den større pakken?
Det er vel en kombinasjon av valutakurs og mer standardutstyr som blant annet varmepumpe og parkeringssensorer foran og bak. Jeg tipper at den relle prisøkningen blir maks 15000 når det kompenseres for utstyrsnivået.

ASVN

Fikk opp denne på nettsidene til TV2 i dag...


Chivas

Sitat fra: ASVN på tirsdag 22. november 2016, klokken 20:41
Fikk opp denne på nettsidene til TV2 i dag...
"CO2 utslipp 37g/km" ? Interesting...

eivhelle

Sitat fra: Chivas på onsdag 23. november 2016, klokken 11:24
Sitat fra: ASVN på tirsdag 22. november 2016, klokken 20:41
Fikk opp denne på nettsidene til TV2 i dag...
"CO2 utslipp 37g/km" ? Interesting...
Blir vel omtrent noe sånt hvis man tar utgangspunkt i gjennomsnittlig CO2 utslipp fra EU kraftmiks.

Du vil også få tilsvarende tall hvis du tar utgangspunkt i utslippene beregnet i forbindelse med produksjon av bilen og fordeler dette over rundt 200000 km. Men tviler på at det er dette som er beregnet her, siden man tross alt ser fullstendig bort fra produksjonsutslipp både for bil og for drivstoff når man ser på fossilbiler.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Chivas

Virker noe søkt, og kan ikke erindre å ha sett dette tidligere på elbiler(?)
Dette er vel også noe som fort kan utløse en avgift?

gigafactory

37 g/km CO2 er lavt nok til at normale biler, som ikke veier veldig mye, vil ha null i engangsavgift. Elbiler er uansett fritatt for engangsavgift.

Golf GTE har 37 g/km CO2-utslipp, så de har tullet litt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA