Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forslag til vinterhjul Leaf?

Startet av Bjoris, fredag 05. august 2016, klokken 00:11

« forrige - neste »

Einride

Hehe, ikkje utenkelig det, nei. Men kan neppe vere den mest effektive taktikken. For svigers sitt vedkommande betyr det mest sannsynlig at dei går for ein annan bil i staden for, anten ein brukt e-Golf eller kanskje ein Hyundai Ioniq.

Stikkkontakt

Sitat fra: Einride på fredag 22. juli 2016, klokken 15:00

No veit ikkje eg kor mykje hold det er i dette, men om prisen blir over 40 000 kr meir enn dagens e-Golf trur eg dei skal slite med salget av desse.

Dette gleder nok hjertene til BMW- og Opelimportørene i Norge.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

tjon

Fikk bekreftelse fra Møller Bil i juni: "Produksjonen av 2018-modellen av e-Golf starter i uke 8 2017, med levering hos norske forhandlere ca. mai-måned"

Teslus

Jeg chattet nettopp med VW Norge på nettsidene deres, og ut fra hva hun sa kommer den nye batteripakken til Norge i April! :D

Chaten:
Aja Nyima
Hei og velkommen til kundeservice. Hva kan jeg hjelpe deg med?
Jeg
Hei! Når kommer den neste e-golfen med større batteri? Og eventuelt når åpnes det for kontraktsignering?
Aja Nyima
Det er planlagt at den nye e-golfen kommer til neste år. Forhåndsbestillingen åpnes i januar dersom alt går som planlagt
Jeg
Har dere noen ca-dato på levering av de første bilene i Norge?
Aja Nyima
Leveringen er planlagt i april
Jeg
Ok, supert. Takk

moby666

Kommer den nye bilen med aktivvarmestyring/kjøling av batteriet? Slik at det er mulig å hurtiglade bilen når det er kaldt?
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

hemi

fikk sms fra min mann i møller

300km nedc
32A 1 fas lader
ikke 3 fas lader.

tutti

Sitat fra: hemi på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 15:34
fikk sms fra min mann i møller

300km nedc
32A 1 fas lader
ikke 3 fas lader.
Så bra!

jkirkebo

#37
Sitat fra: tutti på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 15:51
Sitat fra: hemi på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 15:34
fikk sms fra min mann i møller

300km nedc
32A 1 fas lader
ikke 3 fas lader.
Så bra!

Hvorfor i alle dager er det bra? Nå står man fortsatt fast på 7,4kW på Type 2 ladere om CCS'en er opptatt, med 3-fase hadde man fått 11kW.

Å tilby 32A 1-fase og 16A 3-fase i samme lader er helt uproblematisk, det har jo Tesla demonstrert (og det virker som om nye i3 også er slik).

Med en 3-fase lader kunne de også valgt å støtte samme 2-fase lading på 230V 3-fase som Tesla, da ville fasebelastningen ved 7,4kW lading vært 2x16A istedenfor 1x32A. Dermed hadde man sluppet alle problemene man får med å få godkjent store 1-fase ladekurser rundt omkring.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

tutti

#38
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 17:10
Sitat fra: tutti på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 15:51
Sitat fra: hemi på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 15:34
fikk sms fra min mann i møller

300km nedc
32A 1 fas lader
ikke 3 fas lader.
Så bra!

Hvorfor i alle dager er det bra?
Ellers har du det bra også?

32A er 100 % - ett hundre prosent - bedre enn den gamle. Du kan altså redusere ladetiden din tilsvarende!

Selvsagt er dette langt unna konkurrentene som i3, men et 2x forbedring av dagens egolf :)

Hadde VW kommet med 36 kWh 32A et år tidligere så hadde det vært en storselger!

jkirkebo

Sitat fra: tutti på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 20:34
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 17:10
Sitat fra: tutti på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 15:51
Sitat fra: hemi på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 15:34
fikk sms fra min mann i møller

300km nedc
32A 1 fas lader
ikke 3 fas lader.
Så bra!

Hvorfor i alle dager er det bra?
Ellers har du det bra også?

32A er 100 % - ett hundre prosent - bedre enn den gamle. Du kan altså redusere ladetiden din tilsvarende!

Selvsagt er dette langt unna konkurrentene som i3, men et 2x forbedring av dagens egolf :)

Ok, da misforstå jeg deg. Jeg forsto det som at du mente det var bra at den kom med 1-fase 32A lader og ikke med 3-fase 16A. Enig i at 32A selvfølgelig er mye bedre enn 16A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Chivas

Sitat fra: TM på fredag 22. juli 2016, klokken 20:28
Sitat fra: Einride på fredag 22. juli 2016, klokken 15:00
Var innom Møller Bil i Bergensområdet i går og fekk då antyda at 2017-modell med større batteri ville bli ca 30 000 kr dyrare enn 2017-modell med dagens batteristørrelse.
Ha,ha...en kjent taktikk hos bilseglere. De er de siste som får vite noe om nye modeller og priser. Derfor "tror" de at den nye blir mye dyrere så kundene kjøper det de har å selge akkurat nå. Det vil forbause meg om prisen går opp mer enn maks 10.000 kr
Det offisielle er nå at antagelsen er 10-15% over gammel modell. Og da øker den vel minimum 30.000,-(!).
Jeg har reservert ny e-golf, men kommer absolutt til å se an prisen på f.eks Ampera-e før jeg bestemmer meg. Over 300k før ekstrautstyr, og mellom 350k-400k for en godt utstyrt 2017 e-golf tror jeg kommer til å gjøre noe med salget!

TM

#41
Vi får se hvor mye man kan forhandle pris. Men den måten de håndterer forhåndsreservasjoner på gjør det vanskeligere å sammenlikne flere tilbud. Det styrker ikke akkurat konkurransen, men dette ser ut til å være en trend når det gjelder elbiler. Samtidig setter importører ofte marginene lavt for elbiler, så jeg tror ikke vanlige kunder taper på det. Men når det gjelder Møller tror jeg ikke på lave marginer  ::)  BMW har jo en fastprismodell som har resultert i at norske kunder får i3 er til europas laveste pris.

Jeg tipper prisøkningen når vi tar hensyn til endringer i standardutstyr blir godt under 10 %, men VW hadde vel nylig en generell prisøkning. Så VW er i ferd med å prise seg ut.

eivhelle

Prislisten man kan laste ned for dagens model sier at startsprisen er 265700, mens weben sier 281400. Så blir jo da spørsmålet hvilken pris man skal legge til 10-15% på. Man får da enten en startpris på 305k eller 323k hvis man antar 15%. Hvis vi skal tippe at prisen ligger et sted i mellom og starter på 315k tenker jeg at man ender opp typisk på 340k på en velutstyrt utgave.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Chivas

Skal de i det hele tatt være konkurransedyktige tenker jeg at de må holde seg under 300k for basismodellen.
Ja, bilen er mer "gjennomført" når det kommer til komfort, kvalitetsfølelse osv enn de andre de naturlig kan sammenligne seg med, men de sliter/er akterutseilt på rekkevidde - og det kan de fort få merke om de ikke besinner seg prismessig :)

eivhelle

Sitat fra: Chivas på lørdag 22. oktober 2016, klokken 23:12
Skal de i det hele tatt være konkurransedyktige tenker jeg at de må holde seg under 300k for basismodellen.
Ja, bilen er mer "gjennomført" når det kommer til komfort, kvalitetsfølelse osv enn de andre de naturlig kan sammenligne seg med, men de sliter/er akterutseilt på rekkevidde - og det kan de fort få merke om de ikke besinner seg prismessig :)
De er akterutseilt av ampera-e og tesla på rekkevidde. Men hvis du ikke allerede har reservert ampera-e eller tesla model 3, vil du neppe få tak noen bil før langt ut i 2018. I forhold til resten av konkurrentene tror jeg e-golfen holder greit på rekkevidde.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA