Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Softblue, torsdag 04. august 2016, klokken 16:27

« forrige - neste »

Softblue

2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

larsk

MB kan jo bare putte i et bittelitt større batteri og mulighet for hurtiglader på B'n, beholde samme pris, og vips så har de en success...  Men det blir vel for enkelt, og da får de ikke solgt like mange fossil-B'er....

2015 Mitsubishi i-Miev
Elektrisk motorsag
Elektrisk tannbørste

elektrolux

Søskenbarnet kunne opplyse at Mercen hans er betydelig mer sulten på strøm enn hans gamle Leaf.

Kanskje de heller burde satset på å forbedre forbruket i stedet for større batteri. Med redusert forbruk kan de redusere batteristørrelsen og dermed vekten, noe som igjen betyr at de kan redusere komponenter i hjulopphenget og spare ytterligere vekt.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Softblue

2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

JorgenM

Dette kan bli spennende :)

Siden BMW er så treige med å få ut en 5-seter elbil er det mulig vi hopper over til MB.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

krl

#5
Sitat fra: elektrolux på onsdag 01. juni 2016, klokken 12:48
Søskenbarnet kunne opplyse at Mercen hans er betydelig mer sulten på strøm enn hans gamle Leaf.

Kanskje de heller burde satset på å forbedre forbruket i stedet for større batteri. Med redusert forbruk kan de redusere batteristørrelsen og dermed vekten, noe som igjen betyr at de kan redusere komponenter i hjulopphenget og spare ytterligere vekt.
B-klassen bruker nesten like mye som en Tesla. Men praktisk differanse på rekkevidde mellom en Leaf og en B-electric må være så liten at det ikke har betydning for de fleste. Med Range Plus, så kommer du vel like langt som Leaf-en under alle forhold?

Og ikke minst er opplevd byggekvalitet, plass, akselerasjon og komfort såpass mye bedre i B-klassen at det ikke er noe tvil om at vi hadde valgt B Electric igjen. Heller litt god plass i bagasjerommet enn lavt drag og forbruk!

PaulusA

Ja, mange gode grunner til å kjøpe Merca. Den når i tillegg lenger en vanlig Leaf, selv med 18" dekk
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

mb-lynet

Kommer lenger med Mercen enn med Leaf (gamle med det små batteriet).

Kommer selvfølgelig an på hvordan man kjører, ikke noe problem å bruke 250 W/km og da rekkevidde på "bare" 128 km, men heller ikke noe problem å bare bruke 170 - 180 W/km og da ha en rekkevidde på ca, 180 - 190 km (om sommeren).

Km beregningen er svært konservativ. Iflg. Mercedes tar denne med lade tapet og dette utgjør ca. 15%. Skal man sammenligne forbruket i computeren med Leaf bør man derfor trekke fra 15% for Mercen. Det beste er å ikke se seg blind på denne, men bruke tankmåleren.
Mercedes B-electric

Anders Jensen

Vi bestillte ny B klassen ED som vi henter i butikken først kommende fredag.

Når jeg snakket med selger sa han at B klassen ED skal ut av produksjon og at det kommer en sedan og en SUV i elektrisk utførelse. det kan jo bli spennende.

Gleder oss uansett stort til ny bil med bedre rekkevidde enn EL focus. (veldig fornøyd med den og altså. men kjedelig å ikke kunne bruke den til annet enn småkjøring). :)

Mercedes B Klasse ED "Edition" 2017. "Konebil"

Tesla Model S 75D Deep Blue Metallic (eta sept/okt 2017)

Chuck Norris once urinated in a semi truck's gas tank as a joke....that truck is now known as Optimus Prime.

TM

#9
Sa de når de stanser produksjonen ? Nå som det kommer flere elbiler med 30 - 40 mil rekkevidde må det være pinlig å selge B-klasse med inntil 23 mil rekkevidde under slagordet "Das beste oder nicht". Det betyr jo "nicht".
Men hadde de kommet med 50 kW batteri og hurtiglader, så hadde jo bilen vært aktuell for mange.

Softblue

2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

TM

Kona har allerede avsagt dommen ..."æsj, den var harry" Så da blir det nok Ampera-e  ;D

Megaoctane

Husk at dette er konseptbil, basert på GLC. Endelig versjon vil ligne mer på en tradisjonell SUV. Kommer før 2020, og da kommer også en S klasse og E klasse elektrisk (de har 4 modeller i design og testfase)

TM

#13
Ja, jeg er klar over det  :). Det er tydelig at alle må "lansere" elbiler nå, etter at Tesla og GM har vist vei. Og GM hadde vel heller ikke satset penger på å utvikle Bolt hvis ikke Tesla hadde planer om Model3. Men Mercedes og Audi blant de som har sovet i timen. Det gjorde Kodak også da startskuddet for digital fotografering gikk  ;) Så vi må vel takke Elon for at vi er der vi er i dag. Men å kjøpe Tesla sitte langt inne, så jeg håper at de etablerte premiumleverandørene snart er på banen med langtur-elbil.

moby666

GM klarer å produsere ny bil i rekordfart, hvorfor klarer ikke MB dette? Det går nok på viljen....
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA