Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Spionerer bilen min på meg?

Startet av knut3448, torsdag 04. august 2016, klokken 08:32

« forrige - neste »

knut3448

Det har lenge vært rykter om helt ny Leaf, ikke bare oppgraderinger/facelift. Kan ikke se at det eksisterer en tråd om temaet allerede.

Det finens mange forsøk på å lage et bilde av bilen.

http://carsautogear.net/cars/nissan-leaf-2017

Sitat fra: Motor - 10.05.16I dag er Nissan Leaf den mest solgte elbilen i verden med godt over 200.000 biler på veien. Nylig økte Nissan også rekkevidden på Leaf til rundt 250 kilometer og planlegger at neste generasjon Leaf, som kommer om noen måneder, vil øke til 300 kilometer.
https://www.motor.no/artikler/na-kommer-elbilene-med-lang-rekkevidde/

Hmm, rekkevidde øker fra 250km (30kWh) til 300km (60kWh)... Prates det om forskjellige biler, eller forskjellige standarder for måling av rekkevidde?

Når de sier "om noen måneder" så mener de altså at noe vil skje om under et år...? Om bilen blir tilgjengelig om noen måneder så må det vel dukke opp mer info snart. Noen som vet noe? Kan vel ikke være lenge til vi får svar på ting som tidspunkt, størrelse og pris.

Mazzbot

Den får ca 500 km rekkevidde og 60kwh batteri . Helt nytt design , den kommer trolig neste år . Har snakket med en I Nissan
Tesla model 3 reservert 31/3 .

knut3448

Du får følge opp denne "i Nissan" personen jevnlig og oppdatere tråden fremover (:

Ja, jeg har sett at det snakkes om 500km rekkevidde, litt forvirrende at Motor prater om at det kommer en med 300km rekkevidde. Men det må vel være samme bilen.

Zero-talent

Forhandleren i Skien bekreftet at det kommer ny Leaf med større batteri og nytt design, men sa at de hadde vært i møte med øvrigheta og fått beskjed om at det neppe kom biler til Norge før 2018. Det samme gjaldt visst Opel Ampera. Blir ikke lagd i store volum, og selv om den kommer til neste vår kan det bli vanskelig å få tak i en. Kompis i Fortum mente også at 2017 Leaf nok blir en 2018-modell før den kommer på veien i Norge.

Snurr ryktebørs... Gøy å høre hva folk får av nyheter fra diverse kontakter  :)
Porsgrunn.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
Pendler Porsgrunn - Horten

nr1rayner

300km rekkevidde må vel være snakk om EPA-rating som de har over dammen. Den rimer jo litt mer med virkeligheten..
Husker ikke hva 30kwh har, men den siste 24kwh har vel 135km EPA, og 199km NDEC.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

knut3448

Stemmer, og 30kWh utgaven har 172km EPA. Det er kanskje EPA-rekkevidde Motor referer til, på samme måte som noen sier Ampera-e skal greie 300km. Men om neste Leaf er mer effektiv enn tidligere utgaver så er vel kanskje 350km EPA mer realistisk...

nr1rayner

Virker som EPA-tall kommer først, det er vel heller ikke uvanlig at det meste blir lansert i USA før det kommer noe annet sted.
Det er vel snakk om ca 200 miles/ 300-320km på både Model 3 og Bolt/Ampera-e, og begge de skal vel komme med ca 60kwh.
Så da rimer jo 300km EPA ganske godt, dobbel kapasitet = nesten dobbel rekkevidde.
Da bør den jo havne på ca 500km NEDC.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Stikkkontakt

Sitat fra: nr1rayner på onsdag 25. mai 2016, klokken 17:04
Virker som EPA-tall kommer først, det er vel heller ikke uvanlig at det meste blir lansert i USA før det kommer noe annet sted.
Det er vel snakk om ca 200 miles/ 300-320km på både Model 3 og Bolt/Ampera-e, og begge de skal vel komme med ca 60kwh.
Så da rimer jo 300km EPA ganske godt, dobbel kapasitet = nesten dobbel rekkevidde.
Da bør den jo havne på ca 500km NEDC.

EPA-tall for Bolt er vel ikke kommet? Ryktene sa vel at de ble betydelig mer enn 200 miles. Uansett er EPA-forbruk på denne størrelsen biler på 17-18 kwh/100km ekstremt mye. Med en e-Golf må du stå i kø i 20 minus for å få slike verdier.(Litt satt på spissen)
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Ebe

1,8 kwh/mil er absolutt ikke urealistisk, i alle fall ikke med min 2014 leaf.

Snakker da om 2,5mil kjøring hver vei, med ett stopp i bhg begge veier. Ligger på 1,5 kwh/mil på sommeren og 2,0 kwh/mil på vinter. Store deler av vår/høst ligger vi på 1,8 kwh/mil. Dvs er beregnet forbruk på 1,7-1,8 kwh/mil er en høyst realistisk verdi.

Er man "god" til å kjøre elbil kan man kjøre lengre, kjører man "vanlig" så er dette forventet rekkevidde :-)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

nr1rayner

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 25. mai 2016, klokken 17:14
EPA-tall for Bolt er vel ikke kommet? Ryktene sa vel at de ble betydelig mer enn 200 miles. Uansett er EPA-forbruk på denne størrelsen biler på 17-18 kwh/100km ekstremt mye. Med en e-Golf må du stå i kø i 20 minus for å få slike verdier.(Litt satt på spissen)
Nei, det har det vel ikke nei..
Men hvis jeg omformulerer meg litt, oppgitte tall fra produsentene på planleggingsstadiet er rekkevidde som vil tilsvare EPA-tallene.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

kaiat

Nissan har nylig demonstrert en selvkjørende prototype-Leaf: http://insideevs.com/nissan-demonstrates-propilot-autonomous-technology-at-g7-summit/

Dèt er nå en ting, men dashbord og ratt på denne prototypebilen er definitivt ikke likt dagens Leaf. Er det neste generasjons interiør vi ser i denne bilen kanskje?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA