Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

El moped med problemer

Startet av cstromme, onsdag 03. august 2016, klokken 22:30

« forrige - neste »

cstromme

Vår Model S på originale 19" (2 år gammel) har i det siste begynt å miste dekktrykk i høyre fremdekk. Går ca. 1-2 uker så begynner bilen å klage på trykket, og da har den falt fra 45 til ca. 33 psi.

Kan dette være ventilen? I så tilfelle, hvordan får jeg skiftet denne?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

BømloBjørn

en grei måte å sjekke kan være med såpevann på ventilen / dekket

Litt zalo vann på ventilen vil normalt vise om det lekker.  Du vil da få en boble som vokser.

Dersom det er ventil som er problemet,  skifter et hvert verksted som legger om dekk(alle nesten) dette på noen få minutter. (de skifter sentertappen i ventilen,  den er skrudd inn) koster ikke mange kr for sentertapp (ventil) heller...

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk

Line

Sjekket at du ikke har en spiker i dekket eller liknende?
Det har skjedd med meg et par ganger ganger, men da har det vel kanskje holdt litt kortere enn 2 uker.

BømloBjørn

trygvelo

I vårt tilfelle var det sprekk i felgen. Original 21" felg, Tesla byttet den på garantien, fantastisk service!

Havebigfun

Det første jeg ville gjort var å dra sikringsmuttern til TPMS litt til- en gang opplevde jeg at den var "håndfast" eller- "løs" :o. Det er vel den største feilkilden- fortell gjerne hva det ble til når du har funnet ut av det:-)

Sandvika

Sitat fra: Line på onsdag 25. mai 2016, klokken 09:47
Sjekket at du ikke har en spiker i dekket eller liknende?
Det har skjedd med meg et par ganger ganger, men da har det vel kanskje holdt litt kortere enn 2 uker.
Fant spiker i sommerdekket da jeg skulle legge om i vår, må ha stått der i minst 6mnd uten at trykket hadde gått ned så en spiker kan tette ganske bra.  :D

tomrh

Opplevde noe lignende med et vinterdekk på vår i-MiEV, bare at det lekket av og til, ikke konstant. Kunne være samme trykk i ukesvis men plutselig nesten flatt en morgen. Pumpet opp, sprutet på vann og sjekket for bobler, men da var det helt tett igjen og dekket fungerte fint ut sesongen. Har ennå ikke funnet årsaken med 100% sikkerhet, men gikk grundig over dekket og inspiserte og det viser seg å være en liten overflateflenge i sideveggen på baksiden. Et risp fra en skarp stein sikkert men kanksje akkurat dyp nok til at det en sjelden gang kan lekke dersom lufttrykk og dekktemperatur er ugunstig?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA