Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Erfaring med nabobil

Startet av Anterialis, onsdag 03. august 2016, klokken 12:48

« forrige - neste »

Anterialis

Da var jeg i butikken og handla bil i går. Gleder meg som en unge!! 330e med litt utstyr. Er det flere andre med denne biltypen her inne som kan fortelle meg litt om deres erfaringer?

Jeg kommer selv fra I3 (som nå skal selges) slik at jeg vil tro jeg har en dypere forståelse for - og mer vandt til - dette med el-bil. Lading etc. vil ikke bli noe problem, og jeg må si jeg har lært meg kjøre miljøvennlig etter et år med I3 =)

Noen spørsmål til dere med plug-in hybrid:

- hvordan er det med parkering på offentlige parkeringsplasser med lademulighet? Er det forskjell på skiltene og hva som kan parkere på "El-bil" og "ladbar vogn"? Betale regner jeg med at vi må, men kan vi bruke disse plassene?
- hva slags forbruk får dere, og hvor flinke er dere til å lade?
- noen med BMW plug-in som kan gi meg noen tips / erfaringer?
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

jaje

Heisan, og grattis med ny bil.

Dersom du bor i Oslo eller lader her , så er ikke parkering noe problem med plug in så lenge du lader. Vel og merke på offentlige plasser. De som styres av parkeringsmafiaen har vi ikke tilgang til, ikke om du betaler dobbel pris engang. Men de offenlige kan vi bruke, både de som er merket el-bil og de som har underskilt ladbare bil. Men vi må betale parkeringsavgift der hvor dette er påkrevet, selv under lading. Dette har politikermafiaen bestemt.

Anterialis

Takk for tilbakemelding! Lading OK mot betaling dersom påkrevd.

Andre med 330e her?
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Truls Martin

Gratulerer med kul bil :)

Jeg bestilte en X5 40e i november som jeg fikk 11.Mai
Er veldig fornøyd med bilen. Jeg har hittil kjørt 860km og har et snittforbruk på 0,58 L/mil. Jeg har kun ladet hjemme og har hatt mye småkjøring i tillegg til en del testing av ytelser etc. Synes dermed forbruket er pent med tanke på at bilen veier 2,5ton (kjørte innom vekta) I dag var vi en liten tur til Svinesund. Oslo - Svinesund -Oslo uten lading på Svinesund gav et snitt på 0,84. Det er da snakk om motorveikjøring 100 og 110 grense hele veien.

Jeg ser at når jeg kommer tilbake i arbeid igjen (har Pappaperm) så vil jeg kunne kjøre utelukkende elektrisk hele uka. Og med et forbruk på 0,8-0,9 på utfarter i helgene tror jeg bilen passer perfekt for meg..

Jeg har også kjørt i3 i 2år, og det er de samme tingene som går igjen av innstillinger og kjøremetode. Man har ikke regenerering i gasspedalen, men kraftig regenerering ved lettere trykk på bremsepedal.

Jeg ble overrasket over at bilen faktisk girer når man kjører i eDrive. Liker dette godt. Jeg synes i3 en blir kjedelig og monoton å kjøre fordi det ikke er noe lyd, men også fordi jeg savner følelsen av hvordan 8trinnskassa mater på med nye gir på en perfekt måte.
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

Sonus

330e x-drive touring med tilhengerfeste er drømmebilen, synd den ikke finnes. Skjønner ikke hvorfor BMW ikke typegodkjenner sine hybrider for henger? Det er vel kun X5 40e som har mulighet for å trekke tilhenger (og den blir for stor og dyr)?

Truls Martin

Synes også det er veldig rart at de ikke heller lanserte 330e touring. Særlig når Mercedes har C350e
Tror nok dessverre BMW mister mange kunder til Mercedes pga det..
Merkelig også med hengerfeste ja.. Kan det være dårlig med plass bak fangeren?
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

Sonus

Sitat fra: Truls Martin på mandag 30. mai 2016, klokken 23:58
Synes også det er veldig rart at de ikke heller lanserte 330e touring. Særlig når Mercedes har C350e
Tror nok dessverre BMW mister mange kunder til Mercedes pga det..
Merkelig også med hengerfeste ja.. Kan det være dårlig med plass bak fangeren?

Ja tror nok mange heller går for C350e. Selv sikler jeg på GLC350e siden X5 40e blir for dyr. Ny X3 Hybrid kommer ikke før dennye X3-modellen kommer. Neste generasjon Porsche Macan vil også komme som hybrid, men det blir ikke før i 2018-2019 er jeg blitt fortalt

Anterialis

3-serien er nå ikke så avhengig av touring som feks 5-skjønner ikke hvorfor så mange på død og liv skal ha stasjonsvogn, 4x4 og hengerfeste... Er en norsk greie det der. Jeg bor nå på Hamar og selv der har det vært så lite snø/glatt føre at 4x4 aldri var nødvendig. Jeg har heller aldri vært på hytter hvor man ikke kommer frem med tohjulsdrift, og familien har eid flere hytter. Selvsagt ser jeg de positive sidene, og naturligvis er det familier som virkelig trenger dette. Men feks at så mange som 9/10 av de som kjøper 5-serie virkelig trenger Touring og 4x4 tviler på....

For min del holder det i massevis med bakhjulsdrift, sedan og ingen hengerfeste. Men det er kanskje jeg som er spesiell??
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

RonnyØ

Er selv litt i boksen og vurderer bytte av ene bilen til en slik. Skal prøve å få testet en snart, så jeg kan få bestemt meg.
Husqvarna Automower 320

Anterialis

Dersom du prøvekjører blir det nok kjøpt tenker jeg :p fantastisk bil er mitt inntrykk!


Sent from my iPad using Tapatalk
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Lars Erik Jensen

Hei,

Har hatt min 5X xDrive40e (313hk) nå siden 1.apr. Den er rett og slett helt rå! Snittforbruk hittil er 0,56. Lader bare hjemme med veggmontert 3,6kW lader og kjører tur/retur jobb og hverdagshandling på strøm hele uken. PÅ langturer(+10mil) så snitter jeg på 0,75 på forbruk med full bil.

Ekstremt mye krefter når man ønsker det men det å fylle bensin annenhver måned er behagelig.

Merket idag at AC bruker faktisk veldig mye strøm. Den siste uken har jeg kjørt med AC av og fått hentet ut hvertfall 15% ekstra på rekkevidden.
Lars Erik Jensen
-------------------------------------------
BMW X5 xDrive4e
BMW 520D T M-Sport 2013(X)
BMW 120D M-Sport 2010
BMW 525xD T M-Sport 2013 (X)
BMW 320xD T M-Sport 2010 (X)
BMW 320D  T M-Sport 2008 (X)
BMW 318i T M-Sport 2005 (X)

turfsurf

Blir interessant å høre hvordan det går gjennom vinteren. Varme stjeler mye mere strøm enn AC.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Stikkkontakt

Fikk nettopp mail fra BMW om at BMW 330e stiger med 112.000 kroner i pris fra 1.oktober.
X5 40e går opp 119.300. Det står ingenting om det er noe utstyrsendringer inne i disse prisene. Det bør det være. De norske prisene er ikke SÅÅÅ attraktive..
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

RonnyØ

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 16. september 2016, klokken 18:08
Fikk nettopp mail fra BMW om at BMW 330e stiger med 112.000 kroner i pris fra 1.oktober.
X5 40e går opp 119.300. Det står ingenting om det er noe utstyrsendringer inne i disse prisene. Det bør det være. De norske prisene er ikke SÅÅÅ attraktive..

Får man 330e med 4x4?
Husqvarna Automower 320

tessy

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 16. september 2016, klokken 18:08
Fikk nettopp mail fra BMW om at BMW 330e stiger med 112.000 kroner i pris fra 1.oktober.
X5 40e går opp 119.300. Det står ingenting om det er noe utstyrsendringer inne i disse prisene. Det bør det være. De norske prisene er ikke SÅÅÅ attraktive..

Tror nok dette bare er en endring av pakkene, før har de hatt lokketilbud av X5 siden den var oppgitt 765.000, men så får man ikke kjøpt bilen til denne prisen pga man må ha edrive pakke til 121.000,- i tillegg, så nå oppgir de vel heller den reelle prisen på ca 885.000,- Som er den bilen en uansett må betale for bilen... Ser det ikke finnes noen edrive pakke for 330e, men antar de lager en edrive pakke i prisen.. Sikkert siden ALLE uansett kjøper hybrid versjonene nå ser de att de er billig i forhold til de andre, så slenger de på utstyr til 100K som minimum for å tjene litt ekstra på disse bilene...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA