Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av arovik, mandag 01. august 2016, klokken 21:01

« forrige - neste »

arovik

Hei.
Har kjøpt en brukt leaf, men får feilmelding "ingen tjeneste" når jeg prøver å logge på carwings i bilen. Har registrert meg og alt skal være ok på selve carwings-tjenesten, men får altså ikke koblet til bilen. Noen som vet hva dette kan være? Bilen har vært aktivert med carwings på forrige eier

bob-bob

Sitat fra: arovik på søndag 22. mai 2016, klokken 22:09
Hei.
Har kjøpt en brukt leaf, men får feilmelding "ingen tjeneste" når jeg prøver å logge på carwings i bilen. Har registrert meg og alt skal være ok på selve carwings-tjenesten, men får altså ikke koblet til bilen. Noen som vet hva dette kan være? Bilen har vært aktivert med carwings på forrige eier

Ring Kundeservice , de hjelper deg med dette.  ;)  ( noe må nok ordnes inne hos Nissan for å få "koblet vekk" forrige eier - ingen her på forumet som har tilgang til Nissan sine systemer vet du ! )

arovik

Kontaktet Nissan og jeg må visstnok inn for å få aktivert hovedenhet. Dette må i tillegg betales for... kjedelig

bob-bob

Sitat fra: arovik på mandag 23. mai 2016, klokken 10:19
Kontaktet Nissan og jeg må visstnok inn for å få aktivert hovedenhet. Dette må i tillegg betales for... kjedelig

Ok , overraskende !  Solgte en 2013 Leaf i fjor -( "norsk bil" ) og der holdt det med telefon samtale fra meg - som var daværende eier - jeg måtte bekrefte eierskift og ny eiers identitet. Så var det orden i løpet av 1 times tid. Ikke noe besøk hos forhandler. Kostet absolutt ingen ting.  Men din bil er kanskje import , eller ..... ?   

Sele

Så lenge tidligere eier har hatt carwings så kan ikke jeg forstå at hovedenhet skal aktiveres den er jo det. Det eneste som skal endres er bruker og det trenger man ikke bilen inn for og gjøre.

Jeg har importbil ingen forskjell fra andre der. Carwings ble aktivert hos Nissan forhandler likt som "norske" biler. For øvrig uten kostnader for meg.

arovik

Bilen er norsk. Mistenker at tidligere eier bare har registrert carwings på nettet og prøvd å logge inn i bilen uten hell på samme måte som meg. Altså har aldri hovedenheten vært aktivert

bob-bob

Sitat fra: arovik på mandag 23. mai 2016, klokken 13:13
Bilen er norsk. Mistenker at tidligere eier bare har registrert carwings på nettet og prøvd å logge inn i bilen uten hell på samme måte som meg. Altså har aldri hovedenheten vært aktivert

Ok. Men hvis det er Norsksolgt bil gjennom merkeforhandler,og det er garanti på den , bør dette kunne gjøres gratis , da det er en tjeneste som er betalt for da bilen ble solgt ny i Norge. Skjønner ikke at de skal ha betalt for dette nå ???. Synes ikke du bør godta det svaret uten videre.

arovik

Det er en norsksolgt bil, men forhandler mente de ikke gjorde dette gratis på brukte biler siden det var et valg/tilvalg om carwings skulle aktiveres ved kjøp når bilen er ny

BE

Fører seg altså inn i rekken med dårlig kundeservice.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

bob-bob

Sitat fra: arovik på tirsdag 24. mai 2016, klokken 11:33
Det er en norsksolgt bil, men forhandler mente de ikke gjorde dette gratis på brukte biler siden det var et valg/tilvalg om carwings skulle aktiveres ved kjøp når bilen er ny

Jeg ville ringt Nissan sentralt og hørt hva de synes om dette. ( Det er ikke ofte jeg kjenner på irritasjon over enkelte bilforhandlere , men jeg håper og tror ikke at Nissan Norge vil være bekjent av en slik holdning i sitt forhandlernett ! ) -Er spent hva slags svar du får om du ringer Nissan Norge. Lykke til  !  ( jeg ville garantert tent på alle pluggene , selv med El-bil - om dette var meg  ::) )

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA