Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mennekes til Ion

Startet av Strømgolf, mandag 01. august 2016, klokken 17:52

« forrige - neste »

Strømgolf

Hvor mange km står det på gjettometeret i deres eGolf når dere kommer ut på morgenen etter å ha ladet hele natten?

Min står bare på mellom 145 og 160. Og når den er på 145, og det på appen står at den er ferdig ladet, så nytter det ikke å trykke på "start lading", det går ikke.

Hvorfor lader den ikke fullt? Skal ikke det egentlig være 190, ca?

magnus600

Hvis du setter bilen i eco+ og slår av klimaanlegget før du parkerer/lader så får du kilometrene du etterlyser på gjettometeret. Da tror bilen at du skal fortsette å kjøre på den måten :-)
2015 e-Golf Night Blue

jan-c

Den er nok ladet ferdig. Hva GOM'en sier, om forventet antall kilometer, er blant annet basert på din kjørestil den/de siste turen/e, og temperaturforholdene når du starter. Hvis du starter bilen fulladet og setter den i Eco+ modus, vil du antakelig se 19x Km.
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

Herbie

Kjøremønsteret ditt avgjør estimert rekkevidde som det sies her.

Min bil sier 170-200 km fulladet nå i disse tempererte tider, mens i vinter viste den mellom 120-130 km.

Strømgolf

Ah, ok, da forstår jeg. Takk for oppklaring! :)

jensjacob

Hvis du kører bilen rigtig pænt i normal mode, lader helt op og sætter den i ECO+ når du sætter tænding på igen, så tror bilen at du kan køre længere selvom det ikke er tilfældet. Se vedhæftede billede.

Hvis jeg kører med samme forsigtige kørestil i Normal Mode som jeg var blevet tvunget til i ECO+ mode, så kan jeg naturligvis ikke køre længere bare fordi jeg vælger ECO+. Det er ikke noget magi eller nogen skjulte kilowattimer der kommer i spil med ECO+...
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA