Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bagasjeromsnett for 6-seter

Startet av Førstereis med elbil, mandag 01. august 2016, klokken 13:43

« forrige - neste »

Førstereis med elbil

Etter å ha sett Model X på Alabru den 21.mars kansellerte jeg min bestilling av Model X. Det gjorde jeg skriftlig. Etter å ha purret på å få en bekreftelse på at Tesla hadde registrert min avbestilling fikk jeg den 30.mars tilbakemelding om at jeg skulle få mitt depositum tilbake "innen den neste 30 dagene". Den 30.apill hadde jeg ikke mottatt mitt depositum fra Tesla. Siden 30.april har jeg purret Tesla ukentlig for å få mitt depositum tilbake. De gangene jeg har fått tilbakemelding har jeg stort sett fått svar om at "pengene er registrert til utbetaling, du vil motta de innen få dager". I dag er det 22.mai, og jeg har enda ikke mottatt noe tilbakemelding av depositum. Er mine problemer med å få tilbakebetalt depositum fra Tesla unikt eller er det andre som sliter med dette? Jeg synes det er svært rart at en internasjonal bilprodusent ikke skal klare å følge opp noe så enkelt som en betaling. Informasjonen fra Tesla i denne prosessen har vært som informasjonen fra Tesla etter at jeg bestilte en Model X for snart 3 år siden: Mangelfull! Og i mellomtiden har jeg bestilt en BMW i30 med 94KWh batteri som leveres i august ;)

o.b.lix

Sitat fra: Bekymret på søndag 22. mai 2016, klokken 14:34
Jeg synes det er svært rart at en internasjonal bilprodusent ikke skal klare å følge opp noe så enkelt som en betaling.

De har hatt store problemer med betalinger i det siste, grunnet omlegging av datasystemet som styrer betalinger, noe som medfører at betalinger blir bare liggende å "sveve" i systemet. Har medført til mange inkassoer, og er akkurat som andre store firma som Telenor eller Statoil.

Sitat fra: Bekymret på søndag 22. mai 2016, klokken 14:34
Og i mellomtiden har jeg bestilt en BMW i30 med 94KWh batteri som leveres i august

Er vel en i3 og ikke i30 (som er en hyundai), og ikke 94kWh batteri, men 94A batteri. Er en enorm forskjell.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: o.b.lix på søndag 22. mai 2016, klokken 15:25Er vel en i3 og ikke i30 (som er en hyundai), og ikke 94kWh batteri, men 94A batteri. Er en enorm forskjell.
94 *Ah*. Stor forskjell det også. ;)

On topic: Jeg har kansellert Model X to ganger og har ikke hatt noe problem med å få tilbake pengene.Høres ut som du har vært uheldig, om det ikke er snakk om at det er brukt feil kontonr, e.l.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Ellemelle

Du må huske IBAN, swift, mottakers navn og adresse etc. Pengene blir overført fra utlandet.

rsomby

Pussig. Jeg fikk i dag regning på bytte av noen bremsedeler på min model s som ble gjort i starten av desember. Trodde faktisk de hadde glemt meg, men nei.

Kan alt ha en sammenheng med at de nå sliter med økonomien i norge?

eriksj

Jeg kansellerte også etter å ha sett den på Alnabru. Kansellerte 22. mars per e-post og fikk svar/bekreftelse 29. mars på e-post. Fikk pengene på konto idag.
2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

mack_

Jeg kansellerte pr mail 16.mars, fikk ikke svar og purret 2.april. Fikk heller ikke da svar og prøvde å ringe. Etter litt om og men fikk jeg tak i noen å snakke med og da sa jeg at jeg hadde reservert M3 og ønsket å kansellere MX. Fikk pengene på konto fire dager senere :)

Sjeptisk

Sitat fra: mack_ på mandag 23. mai 2016, klokken 21:04
Jeg kansellerte pr mail 16.mars, fikk ikke svar og purret 2.april. Fikk heller ikke da svar og prøvde å ringe. Etter litt om og men fikk jeg tak i noen å snakke med og da sa jeg at jeg hadde reservert M3 og ønsket å kansellere MX. Fikk pengene på konto fire dager senere :)
Kanskje jeg må reservere en M3 for å få tilbake depositum for MX. Min utfordrig er at jeg har klaget, så da risikerer jeg vel å ikke få tilbake depositum for M3 heller

Førstereis med elbil

Sitat fra: Sjeptisk på tirsdag 24. mai 2016, klokken 14:19
Kanskje jeg må reservere en M3 for å få tilbake depositum for MX. Min utfordrig er at jeg har klaget, så da risikerer jeg vel å ikke få tilbake depositum for M3 heller

Øyvind.h

"Det tok lang tid før jeg fikk pengene mine".
PS: jeg ga Tesla uriktige betalingsopplysninger.

Kansellerte selv Model X ca 21. Mars. Pengene på konto etter en uke.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

turfsurf

Kansellerte en Model S i 2013. Tok 10 uker å få pengene.

Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

shufu

Fikk en depositum på en model S refundert 4 uker etter kansellering. Bestilling var i påske på skøyen med en salgsrådgiver. Og han passet på at jeg får refundert etter jeg spurte om dette.

Kan det være litt forskjellige prosess om man reserver/bestiller på nett?
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

Luring

Har ikkje fått noko så langt 10 veker etter kansellering av ein X.

Gæsjan

Kansellerte 5. april. Penger på konto 9. mai
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

eivind79

Kansellerte idag, antar det kommer penger i august basert på erfaringer her...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA