Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Renault ZOE

Startet av Lars C. Krogenæs, fredag 08. oktober 2010, klokken 17:13

« forrige - neste »

Baltor

Sitat fra: Lanber på fredag 14. januar 2011, klokken 07:47
INGEN, ingen biler leveres med vinterdekk som standard. Sånn er det, Get over it! Og slutt å sutre FFS.

Joda, vinterhjul er standard hvis du kjøper for eksempel en Buddy Pluss. Kvisle forklarer i sitt innlegg hvordan jussen kan gjøre dette mulig.
Dette innlegget var nok ment som et tydelig tips til Motorgruppen. Motorgruppen ønsker ganske sikkert å spare kundene sine for unødige kostnader, så mitt tips er at vi etterhvert ser en i-MiEV Pluss :D.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Hans Håvard Kvisle

Selvfølgelig var dette et tips til alle som selger elbil. Årsaken til at jeg fant fram denne formuleringen igjen, var en forespørsel som en av de andre bilgigantene nylig kom med til Norstart. De tenker nok litt på hvordan de kan gjøre dette, og søkte råd der det er gode råd å få.

Forhandlere av elbiler kan helt fint inkludere vinterhjul som en del av standardpakke og slik sett inkludere dem i det mva-frie totalbeløpet for elbilen. Det handler kun om å ville. Til og med i en liten Buddy er det plass til 4 hjul inni - og sånn sett levere dem med bilen. I Norge er dette definitivt utstyr som faller inn under Finansdeps beskrivelse.

Hvis noen skulle tror at jeg kun er en hobbyskattejurist, så har de selvfølgelig rett i det.
Men den gangen jeg dreiv ei pølsebu på Økern, Elbil Norge het det visst, fikk vi bokettersyn på merverdiavgiftsregnskapet. Fylkesskattekontoret var litt oppgitt over at de annenhver måned måtte sende oss store overføringer av refundert inngående mva - og at det var lite vi måtte fakturere ut med mva (service osv). Ikke så mange som har en slik luksusposisjon.

Fylkesskattekontoret tok seg tid til å studere alle utgående fakturaer og hadde ingen anmerkning på praksisen for hva vi diskuterer her, og forsåvidt intet annet å anmerke heller ;D
St.Hanshaugen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA