Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vil trene på elbil-branner

Startet av dabis, mandag 01. august 2016, klokken 07:55

« forrige - neste »

dabis

Hei forumere
Har pga det fine været gått over til å bruke AC i bilen men har fått klarer av min kjære at det lukter tåfis i bilen. Nå i dag tok jeg henne på ordet å oppdaget selv at den vonde lukten kom ut fra ventilhullene for AC så mistenker at jeg har fått sopp i AC-anlegget. Helt ok det men bilen er ikke mer en 10 måneder å er det noe man kan forvente av en nesten ny bil? Har hatt en Golf 5 i 5 år uten å ha hatt dette problemet.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

TM

Du har kanskje slått AC anlegget av i vinter for å spare strøm ?
Uansett kan det være lurt å bruke en desinfeksjonsspay for å motvirke bakterievekst i anlegget. Wurth har et middel på 300 ml sparyboks som jeg fikk anbefalt av en som jobber på bilverksted (Mitsubishi)  På boksen står det forøvrig at det anbefales at anlegget renses en gang i året. En boks skal holde til 2 behandlinger. Jeg ville vel uansett forhøre meg med et VW verksted for å få råd om valg av produkt og om det er enkelt å gjøre jobben selv.

Reka

mye er nok gjort hvis du bytter kupefilter. hatt tåfislukt ofte i fosilbilen, hjelper når jeg har byttet kupefilter.
Larvik - e-golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA