Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bagasjeromsnett for 6-seter

Startet av Steinarweb, søndag 31. juli 2016, klokken 22:51

« forrige - neste »

Steinarweb

Bestemte meg for å ta en sjanse på at det er mulig å kjøre E6 fra Fortums hurtiglader i Mosjøen til 32A type2 Saltoboksene fra E-route 71 på Trones i Nord Trøndelag. En strekning på 14.8 mil i ulendt terreng.

Startet med 100% Fra Mosjøen. Temperatur 7 grader og våt veibane. fra 0 til ca 400 høydemeter i følge http://www.jurassictest.ch/GR/

Kjørte etter fartsgrensen på spedometeret og kom frem med 12% igjen på tanken. :P
Hadde da et snittforbruk på 14.8 KWh / 100Km

Ladet til 40% og kjørte deretter videre sørover til Fortums hurtiglader på Grong. (ca 4 mil).
Derfra er det bare 8 mil sørover til Steinkjer og multiple lademuligheter.
På grunn av at klokka begyndte å gå mot kveld valgte jeg å ikke kjøre videre men å returnere hjem istedet.
Løsningen ble å gjøre en ny stopp på 32A type2 på Trones for å toppe opp før retur til Mosjøen.
Ladet fra 80% til 98% i løpet av ca 1,5 time før jeg la avgårde Nordover.

Nå gikk det bedre siden det hadde sluttet å regne, veien var tørr og temperaturen hadde steget til 12 grader.
Dessuten går det mere nedover når man kjører dette strekker Nordover.
Ankom Mosjøen Ladestasjon med 25% igjen med snittforbruk på 13.4 KWh / 100Km

Håper vedlegg vises.

Tesla Model3 LR - Forventet levering Mai
Leaf Lauch edition 40 kWh Solgt
Leaf Nordic 30KWh Solgt

mentol87

Takk for trip-report. Alltid interessant å se hva en kan forvente seg av rekkevidde under ulike omstendigheter :)

Steinarweb

Lurer på om jeg spiser opp marginene hvis jeg fyller bilen med kvinne, barn og bagasje?
Tesla Model3 LR - Forventet levering Mai
Leaf Lauch edition 40 kWh Solgt
Leaf Nordic 30KWh Solgt

Yeyeye

Å fylle bilen tror jeg spiser mye mindre på marginene en eventuelle dårlige værforhold. Skikkelig bløt vei suger energi f.eks. Vekt har ikke så mye å si igjen.
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Stefaan

Jeg henger meg på. Jeg ukependler mellom Harstad og Narvik, en avstand på ca. 120-125 km hver vei. Uten å i det hele tatt kjøre som en sinke får jeg en rekkevidde på 15-16 mil på vinterstid (-5 -0 grader) og rundt 18-19 mil nå når temperaturen er varmere.

Merker at våt vei suger mye energi, noe som gjør at jeg fort har 10 % lavere restkapasitet når jeg ankommer destinasjon.

Leaf 2016 Tekna.

tomrh

#5
Sitat fra: Yeyeye på mandag 23. mai 2016, klokken 23:02
Å fylle bilen tror jeg spiser mye mindre på marginene en eventuelle dårlige værforhold. Skikkelig bløt vei suger energi f.eks. Vekt har ikke så mye å si igjen.
Kan øke marginene betraktelig igjen ved å sette sommerdekk på vinterfelgene, ikke sant Yeyeye? ;)

Sitat fra: Steinarweb på lørdag 21. mai 2016, klokken 22:32
Kjørte etter fartsgrensen på spedometeret og kom frem med 12% igjen på tanken. :P
Hadde da et snittforbruk på 14.8 KWh / 100Km
Med skikkelige felger og dekk ville du nok kunne kommet ned i 13,5 kWh/100 km.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Yeyeye

Sitat fra: tomrh på lørdag 28. mai 2016, klokken 21:36
Sitat fra: Yeyeye på mandag 23. mai 2016, klokken 23:02
Å fylle bilen tror jeg spiser mye mindre på marginene en eventuelle dårlige værforhold. Skikkelig bløt vei suger energi f.eks. Vekt har ikke så mye å si igjen.
Kan øke marginene betraktelig igjen ved å sette sommerdekk på vinterfelgene, ikke sant Yeyeye? ;)

Sitat fra: Steinarweb på lørdag 21. mai 2016, klokken 22:32
Kjørte etter fartsgrensen på spedometeret og kom frem med 12% igjen på tanken. :P
Hadde da et snittforbruk på 14.8 KWh / 100Km
Med skikkelige felger og dekk ville du nok kunne kommet ned i 13,5 kWh/100 km.
Helt klart angående teknahjulene, opplever nesten vinterforbruk selv om det er sommer. Lurer fortsatt veldig hva jeg selv skal gjøre
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA