Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Manual på hvordan få oversikt over ladestasjoner / fotobokser i Discover Pro

Startet av klumpen, søndag 31. juli 2016, klokken 16:17

« forrige - neste »

klumpen

På tur fra oslo til vestby valgte bilen å klikke nedover i lierbakkene. Abs, styring, esp og bremsene fikk jeg feilmelding på.
Ringte tesla, og valgte å "rulle" ned til service senteret i drammen.

Tesla kunne ikke hjelpe med leiebil, siden bilen hadde gått over 80.000km. Vanlig service stopper tydeligvis der.
Surret rundt på service-senteret i en times tid uten å få ordnet meg noe annet, før en av selgerene hadde fått disp av service-lederen i drammen å gi meg en lånebil.

Håper de får ordnet bilen til mandag, siden jeg må sørover igjen.

Synes servicen til tesla sentralt ikke var veldig bra..

2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

Cookie Monster

Ser ut som en typisk feil på TPMS (dekktrykk systemet) Det eldre baolong systemet på pre auto pilot biler tåler ikke salt og vann over tid. Når den feiler slår det ut hele can bus systemet som gjør at den ikke kan kjøres.

Garantien skal være til 100 000km. Ikke 80 000km Tesla kan ikke bare plutselig endre det med tilbakevirkede kraft.
2015 P85D

Muffinman

Jeg har spurt om å få utført denne bulletinen som innebærer bytte til Continental TPMS. De ble høflig avslått med at de ikke har delekit på lager. Når bilen deretter ruller forbi garantiens 100.000km mens vi venter synes jeg det blir snodig om de skal redusere servicenivået. Da har de jo en fin oppskrift på å spare kostnader; bare utsett til garantien er utgått. Strengt tatt burde dette ha vært tatt på en recall da alle bilene fram til ~september 2014 risikerer å bli stående etter veien og ikke engang kan betjenes slik at man får satt på parkbremsen. Men alle slike bulletiner skulle tas konsekvent på alle biler ville vi nok ikke talt ventetiden på verkstedene i måneder lenger :)

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på lørdag 21. mai 2016, klokken 18:42
Jeg har spurt om å få utført denne bulletinen som innebærer bytte til Continental TPMS. De ble høflig avslått med at de ikke har delekit på lager. Når bilen deretter ruller forbi garantiens 100.000km mens vi venter synes jeg det blir snodig om de skal redusere servicenivået.
Servicebulletiner er jo pr definisjon for å rette opp en original feilkonstruksjon, så da blir det rart om det har noe som helst med garantiperioden å gjøre.  Vil jo tro at Tesla retter dette når de får deler, selv om garantien har utløpt.  Merk ordet "tro"  ;)
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Brede

Selv Land Rover (som jeg har svært dårlige service-erfaring med) utførte uoppfordret service bulletins på en 6 år gammel bruktimportert bil som hadde gått 120k km.

klumpen

Snakket med Tesla Drammen igjen i dag.
Fikk beskjed at jeg fortsatt ikke har krav på noe. Bilen jeg fikk grine meg til på lørdag måtte leveres med en gang.
Spurte om dette er normal service hos Tesla, og fikk beskjed at det generelt ikke var vanlig å få lånebil hos noen leverandører om bilen stoppet.

2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

o.b.lix

Ikke lever inn igjen leiebil før din Tesla er operativ igjen.

Du har garanti til 100.000, men også 5 års reklamasjonsrett på fabrikasjons-feil, som dette er. Da plikter leverandør å stille med lånebil etter forbrukerkjøpsloven.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Stemmer, og om lånegjenstand skal stilles til rådighet bestemmes av en skjønnsmessig vurdering av hvilken ulempe som er størst; selgers ulempe ved å stille en bil til rådighet eller kundens ulempe ved å være uten bil.

Det skal ikke gå lenge før ulempen for kunden er størst.

Cookie Monster

Når man kjøper bil av Tesla må man lagre alt av garantidokumenter, spesifikasjoner osv som var gjeldene når man kjøpte bilen. Feks det at det er 100 000km garanti og ikke 80 000km som de plutselig skriver i dokumentene sine som ligger på My Tesla nå.

Det som gjelder er hva som sto når du kjøpte bilen. De kan ikke bare endre dette med tilbakevirkede kraft.


2015 P85D

ArneS

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 23. mai 2016, klokken 10:43
Når man kjøper bil av Tesla må man lagre alt av garantidokumenter, spesifikasjoner osv som var gjeldene når man kjøpte bilen. Feks det at det er 100 000km garanti og ikke 80 000km som de plutselig skriver i dokumentene sine som ligger på My Tesla nå.

Det som gjelder er hva som sto når du kjøpte bilen. De kan ikke bare endre dette med tilbakevirkede kraft.

Ligger ikke garantbetingelsene i dokumentmappa vi fikk av Tesla når vi kjøpte bilen? (har ikke sjekket selv)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Ellemelle

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 23. mai 2016, klokken 10:43
Når man kjøper bil av Tesla må man lagre alt av garantidokumenter, spesifikasjoner osv som var gjeldene når man kjøpte bilen. Feks det at det er 100 000km garanti og ikke 80 000km som de plutselig skriver i dokumentene sine som ligger på My Tesla nå.

Det som gjelder er hva som sto når du kjøpte bilen. De kan ikke bare endre dette med tilbakevirkede kraft.

I designeren står det fortsatt: "5-års, 100.000 km begrenset garanti"

epsilone6

Sitat fra: Muffinman på mandag 23. mai 2016, klokken 10:40
Stemmer, og om lånegjenstand skal stilles til rådighet bestemmes av en skjønnsmessig vurdering av hvilken ulempe som er størst; selgers ulempe ved å stille en bil til rådighet eller kundens ulempe ved å være uten bil.

Det skal ikke gå lenge før ulempen for kunden er størst.

Skjønner at en skjønnsmessig vurdering er nettopp det, men uten å kjenne den eksakte nyttefunksjonen til begge parter er det litt vanskelig å bestemme sånn på sparket. Jeg mener å ha hørt noen snakke om at de ikke plikter å stille med leiebil den første uka, men på tid utover det. Er dette noen slags rettspraksis eller er det bare tøv?  ;D

Cookie Monster

Sitat fra: eltoro på mandag 23. mai 2016, klokken 11:32
Sitat fra: Cookie Monster på mandag 23. mai 2016, klokken 10:43
Når man kjøper bil av Tesla må man lagre alt av garantidokumenter, spesifikasjoner osv som var gjeldene når man kjøpte bilen. Feks det at det er 100 000km garanti og ikke 80 000km som de plutselig skriver i dokumentene sine som ligger på My Tesla nå.

Det som gjelder er hva som sto når du kjøpte bilen. De kan ikke bare endre dette med tilbakevirkede kraft.

I designeren står det fortsatt: "5-års, 100.000 km begrenset garanti"

Da er jo den saken veldig grei. Så trådstarter bør bare vise til det. Eller så skal jeg finne fram kopi av garantivilkårene hvor det står 100 000km.

Helt utrolig at Tesla har så lite kontroll og selv ansatte hos Tesla ikke vet hva som gjelder.
2015 P85D

Touring

Er det 80000 eller 100000 som gjelder?  80000 må være Norges dårligste garanti i tilfelle.

Brede


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA