Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Manual på hvordan få oversikt over ladestasjoner / fotobokser i Discover Pro

Startet av klumpen, søndag 31. juli 2016, klokken 16:17

« forrige - neste »

Touring

Takk!  Ble litt bekymret her. Får bilen om et par uker. Kan virke som garanti kan være nyttig på denne bilen ;-)

Toonster

Den begrensede nybilgarantien omfatter begrenset garanti for standardkjøretøy, begrenset garanti for SRS (Supplementary Restraint System) og begrenset garanti for batteriet og drivenheten, som alle er beskrevet nedenfor. I henhold til unntakene og begrensningene beskrevet i denne begrensede nybilgarantien, vil en slik reparasjon eller utskifting av deler utføres, uten kostnader for deg, av Tesla når Tesla er varslet om den dekkede mangelen innenfor den gjeldende garantiperioden. Reparasjoner vil bli utført med nye eller brukte deler etter Teslas eget skjønn. Alle utskiftede deler eller andre komponenter er Teslas eksklusive eiendom, med mindre annet er fastsatt i henhold til din lokale lovgivning

Begrenset garanti for standardkjøretøy
Med forbehold om egen dekning for visse deler, unntakene og begrensningene som er beskrevet i denne begrensede nybilgarantien, samt eventuell minimumsperiode som kan kreves i henhold til din lokale lovgivning, dekker den begrensede garantien for standardkjøretøy reparasjon eller utskifting som er nødvendig for å rette opp feil i materiale eller utførelse, som oppstår under normal bruk i en periode på fire år eller 80 000 km (50 000 miles), avhengig av hva som kommer først, av alle deler produsert eller levert av Tesla

Begrenset garanti for SRS (Supplementary Restraint System)
Med forbehold om egen dekning for visse deler, unntakene og begrensningene som er beskrevet i denne begrensede nybilgarantien, samt eventuell minimumsperiode som kan kreves i henhold til din lokale lovgivning, dekker den begrensede garantien for SRS reparasjon eller utskifting som er nødvendig for å rette opp feil i materiale eller utførelse, som oppstår under normal bruk i en periode på fem år eller 100 000 km (60 000 miles), avhengig av hva som kommer først, på kjøretøyets sikkerhetsbelter eller kollisjonsputesystem, produsert eller levert av Tesla.

Cookie Monster

Men tidligere dokumenter sier 100 000km

Samt at nettsiden skriver enda 100 000km. Er også det forbrukerrådet har fått oppgitt av Tesla.
http://www.forbrukerradet.no/guide/2015/den-store-bilgarantiguiden-2016/

https://www.teslamotors.com/no_NO/support/service-plans

2015 P85D

Ellemelle

Sitat fra: Touring på mandag 23. mai 2016, klokken 13:28
Takk!  Ble litt bekymret her. Får bilen om et par uker. Kan virke som garanti kan være nyttig på denne bilen ;-)
Forbrukerkjøpsloven trumfer Teslas garantier. Så lenge feilen skyldes Tesla, må de fikse den de neste fem årene uansett hvor mange hundre tusen kilometer du kjører.

Brede

Mail fra Tesla datert 17. februar 2014:

"Kjære Model S Kunde,

Våre kunder er høyt verdsatt, og Tesla ønsker å levere det beste produktet og den beste servicen til enhver tid. Vi har derfor valgt å utvide garantien på våre biler fra 4 til
5 år eller 100.000 km.*"

Thor2014

Klumpen har ikke sakt noe om at bilen har gått under 100k?

klumpen

Bilen har gått 88800 km. De sa på telefon at det var en 80000 grense på telefonen.
Fikk hentet bilen i går slik at jeg kom hjem.
Han i skranken sa at det var forsjellig praksis i europa når deg gjaldt service, så jeg hadde tydeligvis vært "uheldig" med hvem jeg hadde snakker med. 80000 km grensen fikk jeg presisert både fra en i nederland (som snakket norsk) og ei fra drammen som jeg snakket med tidligere.

Bilen skal på verksted i kristiansand i dag for å fikse en feil som kom sist gang jeg hadde bilen på service, så skal høre om hva slags rettningslinjer de har.

Hver eneste gang bilen har vært hos tesla for å fikses så må jeg tilbake etterpå for å fikse en ny feil jeg ikke har hatt tidligere. Skjedd hver eneste gang nå. Ikke rart det er kø for å komme inn..
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

Cookie Monster

Velkommen i klubben :) Har også fått flere feil nesten hver gang min har vært inne for å fikse små reparasjoner. Feks litt dugg i listen bak. Får bilen tilbake med bakluka skrapet for lakk så den må lakkeres og det fosser vann inn i bilen etter en vask. Kan jo slenge på at de også har laget små hakk i dørkarmen, finner verktøy og skruer under setet de ha glemt, løse deksler de har glemt å feste skikkelig osv. Har vært så mye tull at jeg har prøvd å glemme det.

I løpet av 1 år var bilen min inne 7 ganger hvor 5 ganger av de var for å fikse feil de selv var årsaken til.

Kun besøk hos Brumunddal har jeg vært veldig fornøyd med. Samt sist den var i Drammen ble det gjort bra jobb når det var en dyktig kar som jeg vet hvem er som fikk ansvaret på å fikse bilen. Og ikke en av de østeuropeerne som jeg er sikker på både legger flis, maler og fikser bil og svarer "yes no problem i fix" på alt de blir spurt om men som aldri skulle jobbet der >:(

Er uansett helt klart at du enda har garanti på bilen din når den har gått 88k km.
2015 P85D

amund

Under 'My Tesla'
dokumentet som heter 'begrenset nybilgaranti'
der står det først 80.000, men bakerst i dokumentet er det en egen seksjon pr. land, Norge har en stor seksjon, og der står det:

SitatMed mindre annet fremgår av den begrensede nybilgarantien er selger ansvarlig for å reparere
mangler som oppstår på bilen under normal bruk: (i) i en periode på fem år fra tidspunktet du
overtok bilen, eller (ii) frem til det tidspunkt hvor bilen har kjørt 100 000 kilometer (avhengig av
hva som kommer først).

Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

krl

Og i tillegg så kommer reklamasjonsretten på fem år og ubegrenset km. Denne gjelder hele bilen unntatt det som kan defineres som slitedeler.

Med andre ord kan man reklamere på en skjerm som ryker etter 350.000 km. Men dersom støtdemperen ryker etter 150.000 km så er det neppe reklamasjon.

Callaway

Noen flere som i dag har fått feilmelding om at frunken er åpen?

Det var ingenting som indikerte at frunken faktisk var åpen. Forsøkte selvsagt å åpne/lukke frunk uten at det hjalp. Forsøkte å reboote skjermen, men hjalp heller ikke. Ringte Tesla road assistance og fikk vite at det var noen flere som hadde ringt om nøyaktig samme problem i dag.

Kan kjøre med bilen, men det popper jevnlig opp feilmeldinger på storskjermen og lyder som alarmerer om problemet inntil man trykker vekk advarselen...

o.b.lix

Er en løs jordingsledning, en mutter som må sveises fast igjen og så teite til skruen. Denne jordfeil kan forårsake mange rare feilmeldinger, så bare meld inn så fort som mulig.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Så det eksisterer uklarhet rundt garantien etter snart tre år med bilsalg i Norge. At man ikke har evnet å kommunisere garantivilkårene til de ansatte er smått utrolig.

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Personlig synes jeg det er mange hakk slakkere at personell som skal håndtere ettermarkedet på så dyre varer som Model S er ikke har fått inn i hodet riktig kjørelengde for garantien. De har jo så langt bare solgt 1 type produkt i flere år. Det er hakket sløvere enn Elkjøp-selgere som ikke har forbrukerjøpsloven 100% inne etter min mening.

De jeg kjenner i bilbransjen startet forresten å sende ansatte på kurs i nettopp lovverket for ganske mange år siden, så jeg tror nok at mye kunnskap er på plass der. Om man bevisst bruker garantivilkårene til å forsøke å avfeie reklamasjoner er en annen sak. Det har vært eksempler på det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA