Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Griffel, søndag 31. juli 2016, klokken 11:39

« forrige - neste »

timingbeltkiller

Bruken av elbil er bedre for luftkvaliteten enn å kjøre fossil.
Å benekte det er like intelligent som å påstå jorda er flat.

Problemet er bare dagens og enda mer morgendagens globale
biltall overskrider planetens ressursgrunnlag
allerede som produksjon uten å kjøre en eneste km .

Rovdyrarten storhjerna primat utsletter seg sjøl
dersom den ikke slutter å behandle planeten
som en uutømmelig sareptas krukke
og ikke som en i relasjon til befolkningstørrelsen begrenset petri dish.

SE ​​​​​​​​ALERT: Critically Endangered Species: Homo sapiens
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

stefse

Svartmaling og fanatisk miljøaktivisme biter ikke så mye her.

Mer sannsynlig at større naturkatastrofer vil utslette arten. Men det betyr ikke at det er lurt å sløse med energien på den måten vi gjør i dag. Og det er ihvertfall ikke lurt å slippe ut helseskadelig eksosrøyk midt blandt folk.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Muffinman

Sitat fra: Muffinman på lørdag 21. mai 2016, klokken 23:08
http://www.tk.no/nyheter/averoy/film/hva-slags-bil-er-dette/s/5-51-191032#am-commentArea

Denne saken blir brukt av elbilhater Sæterbø i kommentarfeltet under en totalt urelatert artikkel til å...vel, jeg vet ikke helt hva han prøver å gjøre. Rart ser det ihvertfall ut.
Og sannelig trekker han ikke frem Rosenquist-artikkelen fra 2013 for å understøtte sitt første innlegg.

Lurer på om slike mennesker har en agenda, eller om de rett og slett ikke forstår bedre.

stefse

Sitat fra: Muffinman på søndag 22. mai 2016, klokken 11:11


Lurer på om slike mennesker har en agenda, eller om de rett og slett ikke forstår bedre.

Kanskje han ikke har råd til annet enn den gamle Toyotaen fra 1994, og vil at ingen skal ha bedre bil enn han, ihvertfall ikke uten å svi skikkelig for det
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

bno

Sitat fra: Kanutten på lørdag 21. mai 2016, klokken 12:54
Jeg har ventet på at noen skulle poste denne... Tilsvarende regner jeg med at "ekspertene" her inne river den i fillebiter og avskriver alt av funn og konklusjoner som tull og fanteri.

Personlig er jeg litt oppgitt over at man her inne synes å vite bedre enn alt og alle. Dersom man ønsker å promotere elbil, tror jeg det er fornuftig å ha et litt nyansert syn på saken - jeg tror det gjør det lettere å få gehør hos skeptikere ved å ikke være helt "fundamentalist". Det finnes tross alt visse svakheter og ulemper med elbil.

Det er sikkert at vi ikke er eksperter og alle kan ikke være gode i alt, men sammen gjør vi et momentum. Nå er det ikke ukjent for noen at det er store økonomiske interesser involvert og de ville bruke sine ressurser til fremme og sette eget "design" i et optimalt positivt lys. Innlegget fra disse såkalte forskerne har jeg ikke lest enda så skal være forsiktig med å kommenterer det enda, men jeg blir ikke overrasket ved at det er koblinger til ICE industrien. Noe er da endog sagt i så måte... Politikerne tenker ikke langt nok og er ofte offer for kapitalen som styrer det meste spesielt i EU er det mye grums. Vi må ikke være naive (da er jeg generisk). Dette er en kamp intet mindre og motparten er vant med skitne triks som del av hverdagen, det er ikke rent spill her. Det har det aldri vært da hadde vi hatt elbil for 100 år siden.... De (motparten) frykter nå en pågående disruption og derfor vil triksene bli skitnere og skitnere da er ikke tiden moden synes jeg for å ta en dskusjon om hvem som vet best. Det bryr kapitalen seg ikke en døyt om. De tenker ikke på annet en å karre til seg på bunnlinja og da gjør de jobben sin. Der i orkanen står vi og den orkanen kommer til å tilta i styrke. Da er informasjonsdeling strategisk viktig. Her er internet et fantastisk medium.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

timingbeltkiller

Sitat fra: stefse på søndag 22. mai 2016, klokken 10:20
Svartmaling og fanatisk miljøaktivisme biter ikke så mye her.
Omdøpe vitenskapelige fakta til svartmaling og miljøaktivisme
endrer ikke på fakta.

Sitat
Mer sannsynlig at større naturkatastrofer vil utslette arten.
Det er selvsagt godt mulig en naturkatastrofe vil utslette arten.
Men om det er mer eller mindre sannsynlig enn petri dish skjebnen,
vet vi neppe nok om til å kunne bedømme.
Men naturkatastrofen har  lite tid å gjøre på dersom den skal komme først.

Det er også mulig med artsutslettelse eller i det minste giga sterk
tynning av bestanden med en global ny "svartedaud" fordi
uforsvarlig bruk av antibiotika har ført til resistens hos livstruende bakterier.
Altså enda et område hvor arten handler selvmordersk stikk i strid med fornuften.

Men noe annet kan du neppe vente av en verdensbefolkning
hvor det store flertallet mener deres spesielle overtro religion X
er fakta og de virkelige fakta er overtro straks de 2 kommer i konflikt.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Robert Sund

Jeg deler ditt syn på religion.

Det er også interessant å observere at vi allerede har hatt tydelige hint om at måten vi driver planeten på medfører unødig høy risiko.

Det ble dokumentert resistens på medisin-antibiotika i avføringen til kyllinger i Danmark som var foret med for-antibiotika.
Og CJD på mennesker som resultat av kugalskap, som resultat av foring av planteetere med døde dyr. Dyr som ikke engang ble varmet godt nok opp.

Den samme risikoadferden er aktivt fremelsket i økonomisk politikk. Da er det ikke rart at det går skjeis!

Jeg håper menneskeheten rekker å håndtere dette litt bedre, raskt nok.

Griffel

#22
http://www.tu.no/artikler/unnskyld-kjaere-lesere-her-var-vi-ikke-gode-nok/347421
TU beklager:
SitatUnnskyld, kjære lesere, her var vi ikke gode nok.............

En bedre tilnærming ville ha vært å løfte motstemmene og vinkle på dette, type «Mener nederlandske forskere gir galt bilde av partikkelutslipp fra elbiler», noe som ville ha tydeliggjort intensjonen med saken.

Eller vi kunne ha latt hele studien ligge, noe vi som regel gjør når forskningsgrunnlag virker tynt. Men målet her var altså å bidra til en balansert debatt.

Og der bommet vi.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA