Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Svært nære kjøp av min første elbil (i3), trenger råd ang. lading + div

Startet av kje, fredag 29. juli 2016, klokken 17:34

« forrige - neste »

kje

Skal reise vekk i sommerferien og lurer på hva gjør man med Revaen når man reiser bort på ferie?

Jeg har ikke mulighet å la den stå med ladekabel når jeg er vekke. Kan den stå uten ladekabel? Tar den skade av det? Er det noe som drar strøm? Går det evt å koble det ut?

Olemann


Lad den helt opp før du drar i alle fall.  Bør stå tilkoblet, blybatterier sulfaterer lettere ved lav spenning.  Men er batteriene i ok stand så er det ikke noe problem å gå fra den 2-3 uker, men best å ha den tilkoblet om det går.

Sitat fra: kje på torsdag 19. mai 2016, klokken 17:44
Skal reise vekk i sommerferien og lurer på hva gjør man med Revaen når man reiser bort på ferie?

Jeg har ikke mulighet å la den stå med ladekabel når jeg er vekke. Kan den stå uten ladekabel? Tar den skade av det? Er det noe som drar strøm? Går det evt å koble det ut?

kje

Er det noe som drar strøm på den selv om tenningen er av?

lastve

Hei.
Bilens EMS osv drar konstant ca 0,5A fra batteriene og de vil derfor bli forholdsvis fort tom for strøm . .
Lastve
Eier av Reva standard, 2006 mod. Total kjørelengde har stoppet. Defekte batterier, vet ikke om jeg skal kjøpe nye en gang til...
Bor i Sarpsborg.

edyrli

Bare en liten Headsup. Du må heller ikke finne på å koble fra EMS. Dersom den står over tid uten strøm så kan du risikere at den mister alle configurasjons parametere.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA