Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lengste kjøretur på en dag?

Startet av arovik, onsdag 27. juli 2016, klokken 23:49

« forrige - neste »

arovik

Hei.
Er det noen som har noen motforestillinger mot å kjøpe en norsk accenta 2014 modell registrert august 2013 og gått 33 000 km? Er det veldig dumt av meg kontra en nyere? Har ikke for stort budsjett, men vil jo ikke gå på et bomkjøp heller...

kaiat

Det kommer jo an på prisen, men det skulle være en helt grei bil det. Pass bare på at det virkelig er facelift-versjonen du får. Faceliften kom i juni-juli 2013 og jeg har sett noen overliggere av gamletypen registrert i august.

bob-bob

#2
Vi har en oktober levert 2013 Acenta fortsatt , i tillegg til min egen , nye 2016 Tekna.  Kona sin  Acenta er av facelift typen , og hun kjører den helt greit opptil 10 mil på vinterstid i minus 18 grader fortsatt ( forvarmet ved start ) , hastighet ca 80km/t reelt. Da har hun igjen ca 15 % ved ankomst , med varme på og alt. Bilen er nå gått snart 60000 km , service på merkeverksted hvert år , og vi merker ingen rekkevidde-slitasje ennå. På sommerstid (nå ) går bilen helt greit 15 mil i samme hastighet.  ( kjører du fortere minsker rekkevidden mye.)  Vi er veldig fornøyde med denne !
( og - den nye er selvsagt enda bedre pga større batteri) ;D

Mazzbot

15 mil på sommeren ? Jeg begynte med 100% og kjørte 123km og hadde 13% igjen ... Begynte høyt oppe og brukte ca 7% på nesten 20km , skjønner ikke hvordan du klarer det . Har en 2015 tekna med 17 500 km på telleren
Tesla model 3 reservert 31/3 .

bob-bob

#4
Sitat fra: Mazzbot på fredag 20. mai 2016, klokken 13:10
15 mil på sommeren ? Jeg begynte med 100% og kjørte 123km og hadde 13% igjen ... Begynte høyt oppe og brukte ca 7% på nesten 20km , skjønner ikke hvordan du klarer det . Har en 2015 tekna med 17 500 km på telleren
Det er kona som kjører den gamle . Hun kjører 5 mil til og fra jobb  (10 mil daglig) og lader kun hjemme. I disse dager har hun ca 35 % igjen på batteriet når hun kommer hjem , og er ikke over 80 km/t i hastighet. Det er relativt flat vei , dog litt E6  hvor du ikke kan ligge under 80.  ( Strekning er Stavsjø til Gjøvik tur/retur)  Det går altså helt fint. Jeg har testet litt , og hvis du ligger opp mot 100 km/t så går det definitivt ikke på vinterstid , da er rekkevidde nede i 7- 8 mil om det er minus 18-20 grader!  Så på vinter må hun kjøre meget forsiktig og starte med varm bil forvarmet fra nett hjemmefra. ( vi har hjemmeladeboks på 16A , så den klarer å holde batteriet oppe mens man varmer )
Skulle det bli "Fimbul-vinter" eller hun må gjøre andre ærender så finnes det hurtiglader på Gjøvik , så det er aldri krise. Men den brukes altså nesten aldri. ( kanskje 3 ganger sist vinter )

Nøkkelen er altså kjørestil , terreng og fart.  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA